46

809 116 50
                                    

*Farah's POV*

Mata aku membulat bila ternampak kak Mar yang tengah menangis depan pintu wad sebaik saja pintu dibuka.

Astaga ini sister, nasib baik cerah lagi. Kalau dah malam, memang tak balik rumah dah aku. Lagi sanggup tidur kat sini.

"Farah.." suaranya serak memanggil aku sebab yelah tengah nangis kan, takkan merdu pulak ko nih.

"Fir.. Tak apa-apa ke?"

"Mar? Bila kau datang?" abang Iz yang baru keluar dari dalam bilik terus menutup rapat pintu bilik tu. Kuat menyampuk betul dia ni.

"B- baru je.. Iz, Fir okey kan?"

"Aku.. Taktau" abang Iz menjawab lambat lambat. Belakang kepalanya digaru.

Kak Mar menunduk memandang lantai yang baru dimop tadi. Aku perhati dia lama.

Camni eh jadi kat aku kalau Riyaz masuk hospital nanti?

Ahh dah kenapa lak dia nak masuk hospital?

Sebab dia tak chat aku tiga hari dah?

Ha betul la tu.

"Macam ni la Mar. Sekarang memang waktu melawat, tapi doktor dah limitkan bilangan pelawat dalam satu masa, jadi aku rasa esok la kau datang balik. Bukan nak menghalau tapi tulah, doktor tu yang halau. Bukan aku"

Ahh apa jadah abang Iz punya statement ni? Jujur jelah ko memang nak halau dia sebab taknak kantoi tengah makan makanan patient tadi kan?

Kannnn?

Kak Mar mengangguk perlahan sebelum bangun dan membalas senyuman aku lalu pergi meninggal.

Maksud aku, meninggalkan kawasan wad ni.

Aku dan abang Iz berpandangan sebelum kami memandang pintu wad abang Fir yang tertutup rapat.

💫✨💫✨💫

"Bodoh ke?"

"Itu kamu"

"Anak anjir kau-"

"Ehem" mama mencelah bila namanya dipetik sebagai seekor haiwan yang tidak halal dipegang.

"Sorry, ma"

Perlahan-lahan abang Iz dekatkan dirinya dengan telinga abang Fir. Satu bisikan dikeluarkan tapi memandangkan aku duduk kat kerusi tepi katil, aku boleh dengar la.

Naah, bukan yusuf taiyob tapi

"Ya habibibi kau memang babie"

"Ma! Tengok Iz-" tak sempat lelaki tu nak berkata habis, abang Iz terus tekup mulut dia. Terus menggelupur bagai ayam kena sembelih tak mati mati.

"Mama dah lama tengok aku. 26 tahun satu hari dah"

"Gi basuh tangan la bodo! Bau sambal belacan" abang Fir tolak tangan abang Iz menjauh. Mukanya dibelek dengan skrin phone, takut tumbuh jerawat.

Biar. Biar jerawat tu tumbuh. Tulah padahnya menipu ahli keluarga sendiri.

Ye, kau tau, jantan tak guna ni dah berkomplot dengan doktor AHMAD HANAFI BIN ABDUL HAMID tu nak tipu kami and pura-pura koma padahal kepala terhentak kat dashboard je pun.

Home | HeavenWhere stories live. Discover now