8

929 107 5
                                    

"Gila lah"

"Siapa?"

"Aku"

"Why?"

Sekumpulan lelaki yang tengah duduk atas karpet depan tv aku tunjuk. Kalau budak, aku tak kisah tau. Masalahnya..

"Who's the guy you need to know when you got a place to go? What's my name?"

"The map!"

"Say it again!"

"The map!"

"Who can help you say 'hey, I figured out the way! What's my name?"

"The map!"

"Say it again!"

"The map!"

"Astaghfirullah anak-anak muda.. Bertaubat lahh" Bapak Dee, uncle Henry Johanson bercekak pinggang memerhati empat lelaki yang sibuk melayan Dora The Explorer dari tadi.

Abang Iz, abang Firhad, Harith si abang Dee, dan Aril masih belum insaf. Habis kusyen sofa dibuat main. Dan entah kenapa, abang Fir tiba-tiba behave dari tadi. Selalunya dia yang paling over.

Uncle Henry menggeleng dan keluar dari ruang tamu. Aku ingat semuanya dah berakhir tapi..

"AHOYY!! Pirate piggies!"

"AHOYY!!"

"Thats it. Im out"

Terus aku tarik tangan Lia dan keluar dari ruang tamu, tapi tak sempat nak sampai pintu, badan tegap sorang lelaki menghalang laluan aku.

Cer teka siapa?

Jodoh aku la hshshs!

"Yennadeii, tepi la sikit" Tangan aku buat gaya menghalau bila dia tak bergerak langsung. Terus aku angkat kepala pandang dia.

Dan mata kami bertembung.

Auch.

Tajamnya panahan abe. Menusuk ke dalam hati hekhek! Emm gedik la budu.

Baru ingat dia nak menggedik dengan aku, Riyaz terus masuk dalam rumah.

Aishh. Berlagak la mamat nih. Baling selipar atas bumbung baru padan muka.

Boleh dia ignore aku yang lawa ni? Takmau kawan! Pi mampoih kat hang.

Ehh tak leh mampus. Nanti separuh jiwa aku hilang.

Waauuuwaauuu Farrohh!! Macam la dia nak kat kau. Entah-entah, jangan cakap separuh jiwa, separuh bulu kaki dia pun tak hilang kalau kau mampus.

🐊🐺🐊🐺🐊

"Kalau Farah nak tau, tadi tu la crush abang Fir. Marissa Liyana Dato Kadir. Yang pernah tolong Farah dulu tu"

Aku angguk laju. Baru teringat, perempuan yang kat pagar tadi, yang abang Dee jerit terpekik terlolong kalah tarzan sebut jodoh abang Fir tu.

Kak Mar rupanya..

Tapi eh, apa abang Iz sebut tadi?

"Crush abang Fir?"

"Yup. And abang Fir kau tu ada confess kat dia masa prom night sekolah. Gentlemen gila budak tu. Tak takut kena reject langsung. Yakin betul dia tu hensem"

"Tapi bukan crush dia.. Umm.. Apa nama perempuan tu? I have no idea lah. Yang kerja kat cafe kakak dia tu"

"Farhanna Mikaeyla?"

Home | HeavenWhere stories live. Discover now