☕︎𝐋𝐨𝐚𝐝𝐢𝐧𝐠.....☕︎
𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐮𝐩 𝐒𝐞𝐚𝐬𝐨𝐧 2 𝐢𝐧....
.......3
.......2
........1𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭.
𝐈𝐧𝐭𝐫𝐨𝐝𝐮𝐜𝐢𝐧𝐠 𝐜𝐡𝐚𝐫𝐚𝐜𝐭𝐞𝐫𝐬...
𝐂𝐡𝐨𝐢 𝐁𝐨𝐦𝐢𝐧.
𝐂𝐥𝐚𝐬𝐬 ; 𝐀𝐫𝐜𝐡𝐚𝐞𝐨𝐥𝐨𝐠𝐢𝐬𝐭
𝐀𝐠𝐞 ; 22
𝐌𝐚𝐫𝐢𝐭𝐚𝐥 𝐒𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 ; 𝐔𝐧𝐤𝐧𝐨𝐰𝐧𝐍𝐚 𝐉𝐚𝐞𝐦𝐢𝐧.
𝐂𝐥𝐚𝐬𝐬 ; 𝐄𝐧𝐠𝐢𝐧𝐞𝐞𝐫𝐢𝐧𝐠
𝐀𝐠𝐞 ; 22
𝐌𝐚𝐫𝐢𝐭𝐚𝐥 𝐒𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 ; 𝐈𝐧 𝐀 𝐑𝐞𝐥𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬𝐡𝐢𝐩𝐊𝐢𝐦 𝐇𝐚𝐞𝐫𝐚.
𝐂𝐥𝐚𝐬𝐬 ; 𝐄𝐧𝐠𝐢𝐧𝐞𝐞𝐫𝐢𝐧𝐠
𝐀𝐠𝐞 ; 22
𝐌𝐚𝐫𝐢𝐭𝐚𝐥 𝐒𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 ; 𝐈𝐧 𝐀 𝐑𝐞𝐥𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬𝐡𝐢𝐩𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐮𝐩 𝐒𝐞𝐚𝐬𝐨𝐧 2.
“Alright, let's start with our class. First, may
know you guys' name? Let's start up with you.” Madam Jeehyun melihat tepat kepada mata Haera, bermaksud Haera harus memberitahu namanya. “Alright, nama saya Kim Haera.” “Okay, next.” “Na Jaemin.” Satu demi satu pelajar memperkenalkan diri masing-masing. Selepas 3 jam berada di dalam kelas, akhirnya tamat juga kelas tersebut. Loceng berbunyi menandakan pelajar-pelajar boleh berehat seketika. Haera hendak pergi ke tandas namun tanpa tidak sengaja terlanggar seseorang. “Maaf, tak sengaja.” kata Haera. Jejaka itu memberikan senyuman manis. “It's okay. You're in a hurry right? Go on.” Haera membalas senyuman tersebut dan menunduk 90°. Haera kemudian berlari keanak-anakan untuk pergi ke tandas. Lelaki yang dilanggarnya tadi memandangnya dengan ketawa kecil. Tanpa Haera sedar, lelaki yang dilanggarnya seketika tadi adalah anak ahli politik.“Ah~” Haera menggeliat sedikit apabila keluar daripada tandas tapi tidak sangka 'lelaki' tersebut hanya berada di sebelahnya. Haera sedar bahawa 'lelaki' itu sedang memandang tepat ke arahnya. “Oh, awak lagi rupanya. Ingatkan siapa tadi.” Lelaki itu hanya tersenyum, membuatkan Haera berasa awkward. “Ni, phone tercicir.” Terbeliak biji matanya apabila sedar telefon bimbitnya tidak ada bersamanya waktu dia berlari keanak-anakan beberapa minit lepas. “Oh, thank you !” Haera hanya mengangguk sekali dan terus berlari ke kelasnya. Lelaki itu masih lagi memerhatikan Haera.
“Cute.”
“Sorry, Jaemin..! Tak lambat sangat, kan?” Jaemin menggeleng. Haera menghembus nafas lega.
“Bomin nampak handsome kan hari ni? Seriously, mesti best kan kalau dapat jadi girlfriend dia? Aah~!! Teringin nak jadi girlfriend dia!” “Tapi kan weh, aku dengar ada rumors kata Bomin ada panggil satu perempuan ni cute..!” gadis yang lagi satu itu membuat riak muka terkejut. “Serious lah weh~! Jealous aku..!” “Kan..! Just imagine Bomin panggil kau cute.... Aah~!!”
Haera memandang kedua-dua gadis yang sedang ‘fangirling’ dengan seseorang bernama ‘Bomin’. “Sape Bomin?” Haera masih lagi tertanya-tanya. Adakah Bomin itu orang yang popular? Atau seorang yang ‘playboy’? Sampai sekarang Haera masih tidak tahu.
Kringg!!
Bersambung semula kelas engineering, Haera dan Jaemin hanya memberi tumpuan dan fokus terhadap professor. Selang beberapa jam, akhirnya mereka semua boleh pulang semula ke rumah masing-masing dan dorm masing-masing. Apabila Haera sedang berjalan, dia ditolak kasar oleh seorang perempuan. “Eh, bukan kau ke yang selalu rapat ngan Jaemin tu? Sekarang ni pun kau nak rapat ngan Bomin eh? Perempuan jenis apa kau ni? Stay dengan satu pun tak boleh ke?” Haera ketawa besar apabila disoal sebegitu seperti sudah menjadi kebiasaan. “Untuk pengetahuan awak, saya dengan Jaemin dah lama jadi couple. Saya tak tahu pun siapa Bomin tu. So.... Mind to explain?” Gadis tersebut mendiamkan diri buat sementara. “Takkan kau tak kenal? Choi Bomin! Lelaki yang kau jumpa dekat depan tandas pagi tadi!” Haera terkejut sedikit. Adakah benar lelaki yang berada di depan tandas tadi ialah Choi Bomin? Choi Bomin yang menjadi perbualan hangat di university itu kerana menyebut perkataan ‘cute’? Haera tidak mengambil sebarang ‘hint’ , memikirkan mungkin yang dipanggil ‘cute’ tadi ialah orang lain.
“Sorry lah, mana saya tahu... Saya nak fokus dekat pembelajaran, bukan dengan orang-orang yang saya tak kenal.” kata Haera lalu berjalan pergi meninggalkan gadis itu menahan geram.
Memang betul, lelaki yang Haera asyik terjumpa tadi ialah Choi Bomin, anak ahli politik yang dibanggakan oleh pelajar-pelajar university itu dan juga agak popular dikalangan pelajar-pelajar high school. Sudahkan anak politik, malah juga seorang model dan juga mempunyai banyak followers di Instagram. Hampir sama tahap dengan populariti Jaemin. Jaemin mempunyai lebih followers dan juga ada yang membuat ‘fanclub’ untuk Jaemin. Haera mungkin dapat banyak ugutan dari peminat-peminat obses Jaemin, tapi seperti biasa, Haera tidak kisah langsung. Dia memikirkan bahawa peminat-peminat tersebut hanyalah kanak-kanak yang tidak matang.
Adakah Haera akan tersangkut dalam cinta segitiga lagi?
To be continued.
𝐀𝐮𝐭𝐡𝐨𝐫
Apa khabor semuanya HAHAHAHHA rindu author? HAHAHAHA maaf, author memang suka gila dengan love triangle sampai author sendiri pun tersangkut dalam cinta segitiga HAHAHHAH
YOU ARE READING
[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 )
FanfictionNa Jaemin. Budak lelaki yang popular itu, masih lagi mempunyai perasaan terhadap Haera walaupun mereka berdua selalu bergaduh besar, Jaemin masih lagi menyukai Haera. Tetapi Haera selalu cepat jatuh cinta dengan orang bukan untuknya. Walaupun sudah...