Chapter 26

350 33 4
                                    

Happy 5K  👁👄👁💅🏻

Chupp!

Beomgyu..—

Satu ciuman dilepaskan ke bibir Haera. Haera terkedu buat seketika. Mata Beomgyu ditenung buat sementara.

Bupp!

Beomgyu menolak badan Haera ke lantai.

Author : Eii ape awak nak buat ni (˵ ͡° ͜ʖ ͡°˵)

"B-Beomgyu.. We are not allowed to do this you know..-?" Beomgyu mengambil satu bantal, mengangkat lembut kepala Haera. "Noona kena rehat. Dah malam ni." Dia kemudiannya berjalan ke arah sofa dan menghempaskan badannya ke sofa lembut itu. Haera sighed dan hendak pergi ke dapur untuk mengambil air. "Noona nak pergi mana? Stay with me. Here." Dia menarik badan Haera hingga Haera terduduk di pehanya. "Jangan pergi mana-mana waktu Beomgyu tidur." Dia masih lagi tidak melepaskan genggamannya di pinggang Haera.

After a few minutes.

Haera berpura-pura tidur untuk melihat sama ada Beomgyu sudah tidur atau belum. Ternampak Beomgyu yang sedang lena di dalam tidurnya, Haera sedaya-upaya untuk melepaskan genggaman Beomgyu.

Akhirnya, Haera terlepas juga daripada genggaman Beomgyu itu. Dia mengambil dua selimut dan beberapa bantal daripada almari Beomgyu. Dia menyelimutkan Beomgyu dengan seelok-eloknya. Dia kemudian tidur di sofa yang lain.

Keesokan harinya.

Bunyi burung berkicauan dan cahaya matahari yang memantul ke arah muka Beomgyu membuatkan Beomgyu terjaga daripada tidurnya.

Bau asap makanan yang dimasak di dapur juga terhidu-hidu. Dia berjalan ke dapur untuk mencari Haera, gadis yang dicintainya. Ternampak Haera yang sedang menggoreng nasi goreng. Haera terkejut dengan pelukan daripada belakang Beomgyu. Nasib baik nasi goreng itu tidak terpelanting ke belakang.

"Jangan lah pergi terkejutkan noona macam tu lagi..!" Haera menepuk tangan Beomgyu. "Nak tengok je noona masak apa." Beomgyu mencebik. Selepas habisnya sesi menggoreng nasi goreng, Beomgyu menolong Haera untuk menggorengkan telur.

Selepas habisnya mereka berdua bersarapan, Haera mengambil tualanya dan memasuki bilik air untuk mandi.

Di bilik air.

"Beomgyu tu memang suka betul-betul dekat aku ke?" Bisik Haera sambil membersihkan badannya.

—Selepas Haera habis mandi.
(Haera pakai baju ye anak-anak.)

"EH MAK KAU TERKEJUT BABUN-" Haera melatah membuatkan Beomgyu tertawa. "Ish! Beomgyu ni pun!" Haera memukul bahu Beomgyu. Beomgyu masih lagi ketawa terbahak-bahak. Haera meninggalkan Beomgyu yang masih tertawa dan terus mengeringkan rambutnya. Dia mencalitkan sedikit skincare nya dimuka dan menepuk perlahan-lahan pipinya.

Beomgyu hanya melihat dari jauh sahaja. Haera berdiri dan mengambil beberapa buah buku nota sekolahnya. "Noona buat apa?" soal Beomgyu. Soalan Beomgyu yang agak bodoh itu membuatkan Haera menjeling tajam. "Tak nampak ke ni? Tengah study ni." Beomgyu sudah mula menunjukkan dirinya merungut. "Ala bosan la kalau noona asyik study je.. Jom la pergi jalan-jalan~" Haera hanya mengendahkan Beomgyu dan terus membuat kerja rumahnya.

Setelah 70 minit Haera membuat kerja rumahnya, 70 minit itulah Beomgyu merungut.

"Noona nak pergi kerja part-time noona dalam 45 minit je lagi. Nak ikut?" Beomgyu yang masih lagi mencebik di lantai, terus berdiri dan mengangguk berkali-kali seperti burung belatuk. "Pergi bersiap cepat." Beomgyu terus berlari ke biliknya dan bersiap.

Author : Ok, korang mesti tertanya-tanya kan macam mana Haera boleh dapat baju? Sebenarnya kakak Beomgyu pernah tumpang rumah sewa Beomgyu sebab bil air yang tertunggak dan tak dapat dibayar. Ada banyak baju yang kakak Beomgyu tinggal untuk dijadikan 'spare'. Okeh peace out 👁👄👁✌🏻

Di tempat kerja sambilan Haera.
(Beomgyu tolong Haera jaga kaunter wkwkwkwk)

"Selamat datang ke Café Park Jinyoung! Apa yang awak mahu order?" Haera mencatat segala order daripada pelanggan itu. "Okey.. Ice Americano satu, Cream Frappuccino dua dan satu Chocolate Mocha. Sila tunggu sebentar, ya." Haera bergegas pergi ke Beomgyu. "Beomgyu jaga kaunter sekejap, noona nak buat minuman." Beomgyu mengangguk dan terus memakai apronnya.

Sedang Haera membuat minuman, seorang lagi pelanggan memasuki ke dalam café itu. "Hai, selamat datang ke Café Park Jinyoung. Apa yang awak mahu order?" Beomgyu mengangkat sedikit kepalanya ke atas dan terlihat Jaemin yang berdiri di hadapannya, hendak membuat tempahan.

"J-Jaemin hyung.." Beomgyu agak terkejut dengan kehadiran Jaemin ke café itu. "Lee Jowoon-nim, kopi awak sudah siap!" Selepas Haera meletakkan kopi-kopi itu di kaunter, dia juga terkejut dengan Jaemin.

"Haera you have never told me about this before. I thought we'd promise that there's no more secret between us anymore?"

"J-Jaemin.. I can explain."

To be continued...

[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 ) Where stories live. Discover now