Chapter 17

453 32 8
                                    

Okay, y'all. Aku tau aku buat salah pasal nama Haera aku pergi tukar nama Hyebin. Aku lupa jalan cerita setelah sekian lama x hapdet. So enjoy la aku hapdet chapter bebanyak ni. Stream Kick It au.

"Haera!" Rambut panjang digerbangkan oleh angin, Haera tersenyum manis apabila melihat Jaemin datang tepat pada masanya. "Birthday Haera tak lama lagi kan? Haera nk hadiah apa?" Soal Jaemin sambil memegang erat tangan lembut Haera. "Tak kisah hadiah apa ii sekali pun, janji Jaemin kasi dengan penuh kasih sayang pun dah cukup buat Haera bahagia." Jaemin blushed apabila mendengari kata-kata Haera. "Haera tau apa beza Haera dengan bidadari?" "Apa dia?" "Dua ii sama, tiada bezanya." Haera tersenyum sehingga ternampak lesung pipitnya.

Sedang mereka berdua rancak berbual manis, mata Jaemin tertumpu pada satu kedai. Minjae's Boutique. "Haera, jom masuk kedai ni." Haera mengangguk.

Terdapat banyak gaun yang cantik. Haera terpegun. Termasuklah Jaemin juga. "Hai, kamu berdua pasangan couple ya? Nk cari gaun apa?" Seorang staf mendekati mereka berdua. "Ya, kami pasangan couple. Boleh tak tolong cari gaun yang sesuai untuk girlfriend saya?" "Oh, boleh je! Cik saiz apa?" "Saiz M" "Okey, nanti saya tolong bawakan gaun yang sesuai dengan cik.. Ah, boleh awak ikut saya sekali?" "Ah, okey." "Cik duduk sini dulu ya?" Haera mengangguk dan memberikan senyuman.

Setelah beberapa minit menunggu, staf itu memanggil Haera untuk datang ke bilik persalinan baju.

"Cantikkan? Boyfriend cik yang pilihkan untuk cik. Dia kata dia teringin sangat nk tengok cik pakai gaun ni. Untung cik dapat boyfriend mcm dia." Kata staf itu dan Haera serta-merta mata Haera berair.

Haera memakai gaun itu dan terus menayangkannya kepada Jaemin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haera memakai gaun itu dan terus menayangkannya kepada Jaemin. "Haera suka tak? Gaun ni lah gaun yg paling nampak sesuai dengan Haera." Haera mengangguk gembira. "Okey, kami akan beli gaun ni. Harga dia 205,000 won kan?" Haera terkejut apabila mendengar harga gaun tersebut. "Mahalnya! Jaemin sure Jaemin bayar ni?" Haera memegang lengan Jaemin dengan muka yg risau. Jaemin memegang lembut tangan Haera. "Haera jangan risau. Jaemin kumpul duit ni untuk Haera sorang je tau? Jangan risau okey?" Jaemin mengusap kepala Haera. "Terima kasih kerana membeli di kedai kami, sila datang ke sini lagi!"

Haera mencebik setelah mereka berdua keluar daripada kedai butik itu. "Jangan la buat mcm ni.." Haera memegang tangan Jaemin "Kenapa?" Jaemin mengusap lembut kepala Haera "Jangan la bazir kan duit Jaemin sebab gaun ni.." Haera memandang beg plastik gaun itu. "Apa benda lagi yg Jaemin kena buat untuk bagi Haera happy?" Haera mengelipkan matanya berkali-kali. Jaemin sighed. "That's not what i meant. Gaun tu mahal sangat.. Okay, let's be real. Why did you do this? Why are you trying so hard to make me happy? Please stop."

Jaemin menarik Haera ke tempat letak kenderaan. "Apa maksud Haera??" Jaemin mengerutkan dahinya, tidak tahu apa yang Haera mahukan. "Let's not do this. Let's break up." Jaemin terkejut dengan kata-kata Haera. Dia mendiamkan diri buat seketika. "Break up?" Jaemin merampas beg plastik gaun milik Haera dan membalingnya masuk ke dalam tong sampah. "Aku tak faham apa yang kau nak. Aku berusaha untuk buat kau happy. I wish I would never see you again. Never contact me again." Dia memasuki ke dalam keretanya dan meninggalkan Haera keseorangan di situ.

Haera serta merta mencangkung, menangis selepas menyakitkan hati Jaemin.

"Kim Haera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kim Haera.. Sunbae?"

Haera berdiri dan terus mengesat air matanya dengan kasar. "Beomgyu.." "Saya nampak semuanya." mata Haera membuntang. "Kenapa sunbae dump Jaemin-hyung?" soalan Beomgyu membuatkan Haera kembali menangis. "This is not supposed to be like."

Readers and Beomgyu be like :

Author : Sorry I just had to— HAHAHHAHAHAHAH
Author : Okay back in the story—

"Saya harap Haera sunbae dapat berbaik dengan Jaemin-hyung." Beomgyu menghulurkan tangannya. "Nak makan sama-sama?" Beomgyu tersenyum "Huh?"

To be continue..

[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 ) Where stories live. Discover now