Keesokan harinya...
Ding dong!
Haera menuju ke pintu rumahnya dan meilhat siapa yang menunggu disebalik daun pintu itu. Terdapat Jaemin yang sedang menunggu untuk Haera membuka pintu itu. "Jaemin..?" "Tak salah kan aku nak sambut sekali kedatangan abang kau?" Haera terkebil-kebil di hadapan pintu itu sehinggakan Puan Kim memandang anaknya yang sedang berdiri keras di pintu itu. Dia memanjangkan lehernya sedikit untuk melihat siapa yang datang.
"Eh, Jaemin! Masuklah! Haera ni pun satu..! Kenapa tak jemput masuk tetamu?" Puan Kim memukul perlahan bahu Haera. "T-Tapi eomma kata kita je boleh sambut kedatangan abang?" Puan Kim mengendahkan Haera dan membawa Jaemin ke meja makan. Haera dengan geramnya menutup semula pintu rumahnya. Dia duduk di sebelah Jaemin dan mengambil candied strawberry. "Eish tau makan je keje" Abang Haera, Kim HwanJoon menunjalkan kepala adiknya.
Selepas selesainya menyambut kedatangan abang Haera, Jaemin hendak pulang semula ke rumahnya. "Thank you sebab datang." Jaemin hanya memberikan senyuman kecil. Dia menarik tangan Haera dan menghulurkan satu gelang tangan. "Cantik kan? Aku belikan untuk kau. Aku appreciate persahabatan kita tapi aku tak nak jadi sebagai seorang kawan kau je. Aku nak jadi lebih daripada seorang kawan." Haera agak terkesima dengan kata-kata Jaemin. "Boleh kita get back?" Haera memberikan semula gelang tangan yang diberikan oleh Jaemin. "Sorry tapi aku tak rasa kau faham kenapa aku nak break up dengan kau hari tu. I didn't feel the same way.. Sorry." Jaemin meneguk liurnya. "Ah.. Is that so? Okey.. If that's what you want. I can't force you." Haera hanya mendiamkan diri. " Aku balik dulu. Kata Jaemin dan Haera hanya mengangguk.
Keesokan harinya di sekolah...
Haera terpaksa menaiki bas kerana cuaca yang sedang menjadi teruk. "Ramainya yang naik bas hari ni.. Terpaksalah naik jugak." Kata Haera di dalam hatinya. Sedang Haera menaiki bas, seorang pak cik tua berlingkungan umur 40an mendekatinya. Dengan secara tiba-tiba, pak cik tua itu menyentuh peha Haera. Haera terkejut dan hendak melawannya tetapi tidak mampu.
Pakk!
Seseorang menepis tangan pak cik tua itu.
"Cuaca agak teruk kan hari ni, noona?"
Haera memandang Beomgyu dengan mata yang seperti sedang meminta pertolongan. "Cuaca agak teruk sampai ada orang nak puaskan nafsu sendiri." Beomgyu memberikan death glare kepada pak cik tua itu. Pak cik tua itu terus menjauhkan dirinya. Haera melepaskan nafas lega. "Gumawo, Beomgyu-yah." Haera memberikan senyuman manis. Degupan jantung Beomgyu skipped one beat apabila Haera tersenyum. "Ha-Haera noona tak rasa takut ke bila kena raba macam tu?"
Author : Soalan-soalan bodoe mmg kebanyakannya keluar sebab rasa malu ehh?? :D
"Eh kenapa rasa tak takut pulak? Semua perempuan rasa takut kalau kena raba dengan orang lain. Tak kira lah sesiapa pun. Lagi tambah takut kalau tak de sesiapa pun nampak kitaorang kena raba. Tapi, syukurlah Beomgyu ada kan?" Haera tersenyum lagi membuatkan Beomgyu bertambah rasa malu lagi. "A-Ah, dah sampai dekat sekolah! Jom turun!" Beomgyu menarik tangan Haera. "Ee-Ehh!" Semasa hendak menuruni tangga bas itu, Haera hampir terjatuh disebabkan Beomgyu menarik tangannya dengan kuat dan pergerakan Beomgyu yang laju.
Papp!
Tangan Beomgyu berada di pinggang Haera manakala Haera sedang memeluk erat badan Beomgyu akibat rasa terkejut daripada terjatuh.
Pelajar-pelajar yang berada di situ terkejut memandang mereka berdua. Pintu bas itu terus tertutup, Haera serta-merta melepaskan pelukannya.
"I think a new sweet couple will be born soon~"
Semua pelajar di situ tertawa. Jaemin ternampak adegan mereka berdua itu terus meninggalkan tempat tersebut untuk menghilangkan perasaan cemburu.
"S-Sorry about that." Muka Haera merah padam cuba menahan rasa malu. "Ah- Tak apa!" Beomgyu menahan perasaan terujanya dan menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Perhimpunan dah nak bermula!" Kata Haera lalu berlari memasuki sekolah menerusi pagar. Beomgyu tertawa kecil. "Noona! Jom lah pergi sama-sama!" Terdapat banyak perasaan yang terdapat di dalam hati mereka berdua. Hanya perasaan cemburu yang sedang membara di dalam hati Jaemin.
To be continued...
YOU ARE READING
[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 )
ФанфикNa Jaemin. Budak lelaki yang popular itu, masih lagi mempunyai perasaan terhadap Haera walaupun mereka berdua selalu bergaduh besar, Jaemin masih lagi menyukai Haera. Tetapi Haera selalu cepat jatuh cinta dengan orang bukan untuknya. Walaupun sudah...