Chapter 22

360 35 0
                                    

Haera akhirnya sudah keluar daripada hospital dan juga dia sudah berbaik dengan Jaemin. Rumors tentangnya bersama Jaemin dan Beomgyu juga sudah tiada. Mereka bertiga sudah menjadi kawan baik dan tiada pergaduhan, selisih faham lagi.

"Korang korang ! Korang nak makan apa hari ni? Aku belanja." kata Haera dengan lagak yang kelakar. Beomgyu tersenyum. "Makan.. Hoeddeok?" Jaemin mengangguk setuju. "Okay~! Jom pergi jom~!" "Kejap." "Hm?" Haera berhenti seketika untuk memberikan Jaemin bercakap. "Jom ajak Jeno ngan Chaena sekali." Ekspresi wajah Haera berubah. "Hah?? Budak couple dua ekor tu?" Haera bercekak pinggang. "Ye la, lagi ramai lagi best." "Ala maleh aku nak tahan cringe tengok dorang dua." Haera menyilangkan kedua-dua lengannya. "Tak pe lah, kita pun act lah mcm diorang." kata Jaemin.

Maksud : act mcm couple jugak

Haera hanya berdiri tercengang melihat Jaemin yang malu-malu memberikan pick-up line yang cringe tak tahan hanat tu. Beomgyu menjeling tanda menyampah. "Jaemin-hyung gurau je kan? Hahahhahhaha.." Beomgyu memberikan fake laugh. Jaemin tersenyum sinis seperti kerang busuk. Kalau boleh, mahu sahaja Jaemin tu ditendang kuat-kuat.

"Ah ye la ajak la dorang berdua tu." Jaemin memberikan senyuman manis kepada Haera dan menjeling ke arah Beomgyu. Dicapainya telefon bimbit, Jaemin terus call Jeno. "Ah~ Jeno-ssi~! Kau dengan Chaena wat pe tu~? Jom gi makan sama-sama nak? Boleh? Ah Haera ada ajak sekali 'bocah' nama Beomgyu ni. Boleh? Ah kitaorang tunggu kat tempat makan sebelah kedai tteokbokki tu. Ah~ kk. Okay~ Bye~" Beomgyu memberikan senyuman kecil kepada Jaemin selepas Jaemin memanggilnya sebagai " 'bocah' bernama Beomgyu "Jaemin-hyung.. Saya dengar Jaemin-hyung ada app dating online?" Beomgyu tersenyum jahat. Jaemin memuncungkan bibirnya sambil menjegilkan matanya. Haera gasp membuat cara terkejut. "Wah~ Tu ke sebab kau flirt ngan aku tadi? Eee dasar playboy~!" Haera membuatkan muka disgusted.

Beomgyu hanya tersenyum. "Bukan cam tu lah! Reka-reka cerita je kau tahu!" Jaemin tunjalkan kepala Beomgyu. Beomgyu menjelirkan lidah. Haera menggelengkan kepalanya. "Dah la jom gerak." Haera mengambil beg galasnya. Mereka bertiga terus bergerak ke restoran tersebut.

-Restoran Kiah Ahjumma [5:38 p.m]

Haera bermain-main dengan telefon bimbitnya. Beomgyu hanya menunggu Jeno dan Chaena untuk sampai ke restoran itu. Jaemin memberikan jelingan maut ke Beomgyu, Beomgyu hanya membiarkan Jaemin berasa geram kerana tidak dapat duduk disebelah Haera.

Kling!!

Seorang gadis memasuki restoran itu. Dia memandang Beomgyu yang sedang berborak bersama Haera. Dia berasa geram. Kenapa 'plan'nya tidak menjadi? Dia terus mencari tempat duduk dimana dia berada di belakang Beomgyu.

"Chaena~!" Haera melompat gembira apabila dapat berjumpa lagi dengan Chaena. "Aku risau gila bila aku dengar kau kena culik!" Chaena memeluk Haera, Haera memuncungkan bibirnya. "Kau nampak lagi happy je bila dengan Chaena, Jeno." Jaemin dan Jeno membuat handshake mereka berdua. "Kitaorang banyak gaduh tapi tula sebab aku asyik belanja dia coklat, dia banyak minta maaf kat aku." Jeno tertawa kecil. Jaemin menggelengkan kepalanya. Beomgyu menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan Jeno. Jeno baru sahaja mahu menyambut salaman Beomgyu, tetapi Jaemin menarik tangan Jeno daripada bersalaman dengan Beomgyu. "Budak ni kan, dia ni lah budak yang selalu rembat girlfriend orang." Jaemin membisik ke arah Jeno. Beomgyu tergamam. "Eii~ Apa pulak~ Dia ni nampak macam budak baik la.. Daripada kau.. HAHAHHAHAHAHHA" Jeno tergelak besar. Jaemin hanya memberikan senyuman kelat macam tauhu basi. "Kuaja ye kau Jeno" Jaemin mencubit peha Jeno. Jeno memukul Jaemin akibat cubitan itu.

"Chaena~ Jaemin buat~" Chaena dan Haera memandang pelik ke arah Jeno yang mencebik seperti budak-budak kena curi gula-gula. "N-Namchin kau mmg selalu macam ni ke?" Haera memberikan disgusted face kepada Jeno sambil menunjukkan jari telunjuk ke arah Jeno. "Entah, aku pun tak kenal. Dasar drama queen." Jaemin tergelak. Beomgyu turit tergelak sama. Dia ternampak seseorang sedang memerhatikannya.

Han Minjun terus menyorokkan mukanya. Beomgyu terasa seram sejuk. Haera memandang Beomgyu yang sedang berasa agak takut itu. "Waegeurae? Ada benda yang tak kena ke?" Haera cuba hendak menenangkan Beomgyu dengan mengusap bahu Beomgyu dengan perlahan-lahan. "Ada org te-tengah perhatikan saya." Beomgyu menundukkan kepalanya. "Eodi? (Mana?) Nugu? (Siapa?)" Haera memandang sekeliling. "T-T-Tu.. Yang pakai baju bunga-bunga tu.." Beomgyu menunjukkan jari telunjuknya ke arah Han Minjun.

Haera hendak bercakap dengannya tetapi Beomgyu menarik tangannya. "J-Jangan.." "Hmm?" "Dia nampak macam org jahat.." Haera mengeluh. "Ye la ye la.. Nah, minum air dulu." Haera menghulurkan air kosong kepada Beomgyu dan Beomgyu menunduk kata berterima kasih. "Awak ni mmg takut ke kalau ada orang tengah perhatikan dari jauh?" Beomgyu mengangguk. "Trauma kot.." Haera memandang Beomgyu. Jaemin memandang mereka berdua. Dia berasa cemburu sedikit. Dia menghirup air kopinya.

To be continued...

[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 ) Where stories live. Discover now