"Some people fall in love."
"With the wrong people sometimes.""Explain." Haera menyilangkan kedua-dua lengannya. "Ah.. Noona belum dengar lagi pasal rumors tu? Yang noona kena fitnah break up dengan Jaemin-hyung sebab dah bosan tu? Banyak lagi rumors dah ada tau. Macam mana Beomgyu tak rasa panas hati?" Beomgyu memegang bahu Haera. Haera sighed. "Hanya sebab break up, banyak rumors dah ada." Muka Haera muram, dia tidak mampu mengangkatkan mukanya selepas fitnah-fitnah, perbualan gosip tentangnya, rumors dan banyak lagi membuatkannya rasa lemah. "Jangan risau, saya akan pastikan semua rumors yang direka tu semua fake." Beomgyu cuba membuat Haera happy lagi. Haera hanya memberikan fake smile.
Chupp!
Beomgyu memberikan ciuman di pipi Haera.
"Cheer up!" kata Beomgyu sambil tersenyum malu. Haera memegang pipinya yang dicium Beomgyu. Muka Haera menjadi merah padam. Beomgyu kemudian berlari ke tandas murid lelaki. Dia memegang dadanya, degupan jantungnya menjadi laju. Pipinya terasa panas. "Ah.. Kenapa la aku buat macam tu!" Beomgyu mengetuk kepalanya.Flashback.. (Pertama kali Beomgyu berjumpa dengan Haera / First time met with Haera)
Bumm!
Bola jaring tanpa sengaja terkena kepala Beomgyu. Agak kuat balingannya. "OUT!" Haera yang nampak situasi itu terus bergegas pergi ke arah Beomgyu.Author : Time ni Haera pernah jadi ahli mcm PBSM githew .
"Ah, awak okay?" Haera menyelak sedikit rambut Beomgyu. Terdapat kesan darah di dahinya. Haera cemas, dia terus berlari ke khemah ahli perawatan dan membawa peti kecemasan bersamanya. Dia terus meletakkan kapas di dahi Beomgyu, cuba untuk berhentikan pendarahan. Dia mengambil mimyak gamat dan menyapu di bahagian yang tercedera. "Ah!" Beomgyu menggenggam tangan Haera, mengerang kesakitan. "Sa-Sakit sangat ke? Saya buat perlahan-lahan, ya?" kata Haera dan perlahan-lahan menyapu minyak gamat. Beomgyu menatap wajah Haera. Degupan jantungnya menjadi laju. Haera mengeluarkan satu lagi kapas dan melekatkannya dengan 'tape' yang ada di dalam peti kecemasan itu.
Author : Maaf, Author x reti guna peti kecemasan walaupun author ahli PBSM HAHAHHAHAHAHHAHHA BANGANG PUNYA AUTHOR <------- (jenis malas nak pergi KOKO)
Haera berdiri dan menghulurkan tangannya sambil tersenyum. Beomgyu menyambut huluran Haera. "Masih boleh main lagi kan?" soal Haera dan Beomgyu mengangguk sambil tersenyum. "Gumawo." "Ah, tak apa.. Benda kecil je.." Haera masih lagi tersenyum. "Haera~! Mari sini beri semula peti kecemasan tu~!" "Oh, bye!" Haera melambai dan Beomgyu melambai semula.
End flashback..
"Ah.. Dia nampak cantik sangat time tu.." Beomgyu tersengih keseorangan. "Siapa cantik?" terkejut Beomgyu melihat Choi Soobin yang baru keluar daripada tandas. "Hyung.. Hyung mesti pernah ada cinta pandang pertama kan?" Soobin mengundur kebelakangan sedikit. "Apahal pulak tak de?" "Ada lah someone ni.. Hyung kenal tak Kim Haera?" Soobin berfikir buat seketika. "Hm. Kenal. Yang couple dengan Na Jaemin tu kan? Diorang nampak sweet gila dho.. Kenapa? Kau suka si Kim Haera tu ke?" Soobin mengerutkan dahinya. Beomgyu mengangguk dengan penuh malu. "Jangan percaya sangat dengan first love. Kau kenalkan Seo Chaena? Mesti lah kau kenal kan? Aku selalu cerita pasal dia kat kau. Sekarang dia dah kena ambil dengan si Lee Jeno tu hm. Tapi aku redha je. Kalau tu lah orang yang Chaena suka, aku tak boleh halang." Beomgyu mengangguk faham. Beomgyu berharap Haera tidak menolak perasaannya. "Tapi an weh.. Aku dengar Haera curang Jaemin dengan kau." kata Soobin. Beomgyu me'roll'kan matanya. "Kau fikir dia mmg betul-betul nak buat mcm tu? Dia mesti ada sebab nak break up dengan Jaemin." "Ala aku dengar je.. Jangan marah.." Beomgyu membuat muke 'meh' kepada Soobin. "Tak.. Asal sekarang ni kita borak dekat tandas?" Beomgyu mengangkat bahu tanda tidak tahu. "Haih.. Author, author.. " Soobin dan Beomgyu menggeleng.
Author : Pe kau?
"Ah tak de tak de saje je tadi hehhe" Soobin menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Kau mmg sure kau suka dekat Haera tu?" "Dah tu sape lagi yang aku nak suka?" Beomgyu menjeling. "Aku dengar ada sorang budak perempuan suka dekat kau. Rasanya dia sama tahun ngan kita kot tak silap.. Nama dia.. Han Minjun? Dia tak de la famous mana pun tapi dia cantik jugak la." Kata Soobin. Beomgyu cuba mengigati siapakah Han Minjun.
Kepala Beomgyu berdenyut apabila seorang gambaran perempuan muncul difikirkannya. "Kau okey ke tak ni?" Soobin memegang lengan Soobin supaya tidak jatuh. "Kau tau dia kelas apa?" "Huh?" Beomgyu merungut. "Apa.. Aku ingat Haera sorang je yang kau suka.. Tak sangka kau ni playboy hm." Soobin menyakat Beomgyu. Beomgyu memukul Soobin di bahu. "Mmg la aku suka Haera sorang je. Tapi kan.. Kau tau kan aku pernah kena langgar lari dulu?" soal Beomgyu dan Soobin mengangguk. "Kau kena amnesia lepas kena langgar lari tu." Kata Soobin. "Aku rasa aku pernah kenal dia sebelum aku ada amnesia." Kata Beomgyu."Entah la. Buat je lah apa kau nak. Kau cuba lah menangkan hati Haera tu mentang-mentang dia tengah dah tak de boyfriend tu." kata Soobin. "Tu lah je kerja kau. Aku nak tunggu dia rehat dulu baru—" Beomgyu tersedar yang Soobin sudah meninggalkannya. "Kurang ajar..! Soobin!"
Bup!
"Ah.. Sorry." Beomgyu memandang pelajar itu. Matanya terbeliak. "Han Minjun?"
To be continued...
YOU ARE READING
[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 )
FanfictionNa Jaemin. Budak lelaki yang popular itu, masih lagi mempunyai perasaan terhadap Haera walaupun mereka berdua selalu bergaduh besar, Jaemin masih lagi menyukai Haera. Tetapi Haera selalu cepat jatuh cinta dengan orang bukan untuknya. Walaupun sudah...