❝The moon, and the stars, are nothing without you.❞
Author : Ada sorang reader dm aku nak tengok camne muka abang Haera 👁👄👁 cam ni ah muka abang Haera. Anygays, insta aku @milkyhexrts (˵ ͡° ͜ʖ ͡°˵)
Sedang Haera menunggu Beomgyu datang di Café Seoulhyun itu, terdapat beberapa remaja berumur sebaya dengan Haera ternampak Haera yang sedang membuat kerja rumah di buku latihannya. "Eh, Kim Haera kan ni?" Haera memandang ke atas, cuba melihat siapa yang memanggil namanya.
Kim Bomi. Gadis yang membuli Haera sewaktu Haera bersekolah di sekolah rendah. Haera memandang ke arah Bomi dengan perasaan gelisah. "Kau still nampak mcm dulu. Hodoh. Kau still tak ada boyfriend ke? HAHAHHAHAHHAH! Pathetic." Bomi dan kawan-kawannya menggelakkan Haera. "Apa maksud kau dia still tak ada boyfriend?" Beomgyu memandang Bomi dengan geram. "Haera! Scandal kau ke ni? HAHAHHAHAHAHAH patutnya jadi boyfriend aku dah." Beomgyu mengambil segelas air dan menyimbahkannya ke arah muka Bomi. "Aku lagi rela couple ngan lipas daripada couple dengan kau." "APA MASALAH KAU?!" "Kalau kau tak boleh nak respect Haera aku, kau tak layak nak couple dengan aku." Mereka semua terdiam. "Haera... Kau?" Beomgyu masih tidak berpuas hati. "Ha'ah. Haera aku. Apahal? Kau tak puas hati??" Haera mengemas meja makan di cafe itu dan menarik Beomgyu ke belakang. "B-Beomgyu kita makan dekat meja luar, ya?" Beomgyu memeluk bahu Haera dan membawa Haera ke meja luar. Dia sempat berpaling ke belakang dan memberikan jelingan tajam ke arah Bomi dan kawan-kawannya yang lain.
"Haera-noona kenal ke siapa diorang tadi?" Soal Beomgyu sambil menghirup Strawberry Lemonade-nya. Haera yang sedang hendak menyiapkan kerja rumahnya, terhenti seketika. Haera sighed. "Pembuli." Beomgyu hampir-hampir saja tersedak mendengar perkataan itu. "Hmm?" "Diorang pembuli-pembuli noona dulu. Diorang tu anak-anak orang kaya bangsawan yang maju. Diorang tak suka dengan noona sebab ramai fakboi suka dekat noona." Haera menghirup iced americano-nya. "Fakboi?? Ape bende tu??" "Eh?? Takkan tak tahu?" Beomgyu menggeleng. Haera tergelak kecil dengan Beomgyu yang masih terpinga-pinga. "Fakboi tu macam 'buaya darat'. Ala.. Macam playboy githeww" "Aah~" Beomgyu mengangguk faham.
Click!
"Hurmm... Noona!" Haera mengangkat sedikit kepalanya untuk memandang Beomgyu. "Kita... Jalan-jalan nak?" "Urm, tiba-tiba je?" Beomgyu menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Urhm... Kalau noona nak tau, Beomgyu ada buat kerja sambilan! Semalam Beomgyu dapat gaji bonus, so... Beomgyu tak tau nak buat apa dengan duit gaji bonus Beomgyu.. So.. Kita... Jalan-jalan jom?" Haera tertawa melihat karenah comel Beomgyu. Haera menyerabutkan rambut Beomgyu. "Comel lah Beomgyu ni!" Beomgyu blushed. "Hmm... Esok hari Sabtu kan? Jumpa noona dekat sebelah taman Eouiworld High School." Hati Beomgyu seperti berbunga-bunga. Beomgyu mengangguk. "Hari dah nak gelap, nak Beomgyu temankan noona balik?" "Hmm, bahaya jugak perempuan balik sorang ii kan?" Beomgyu tersenyum. Dia mengambil coat nya dan selembungi Haera dengan coat nya. "Rasa lagi warm kan?" Haera tersenyum dan membelai lembut Beomgyu.
Semasa mereka berdua berjalan, tiba-tiba...
Vroom!
"Aah!" Beomgyu cepat-cepat menarik Haera ke tepi. Sebuah motosikal hampir-hampir melanggar Haera.
"Ah, dia tak apa-apa ke?"
"Teruknya! Dah hampir langgar orang, terus pergi macam tu je!"
"Nasib baik."
"B-Beomgyu-yah.. Were you alright?" Haera memegang lembut kepala Beomgyu. "Ah~!" Beomgyu mengerang kesakitan apabila Haera memegang kepalanya. Haera memandang tangannya yang baru sahaja memegang kepala Beomgyu. "D-Darah.. Darah!" Haera cepat-cepat mengambil sapu tangannya. Dia menekup lembut kepala Beomgyu yang cedera itu dengan sapu tangannya. Haera bangun dan menarik lengan Beomgyu ke atas menyuruh Beomgyu untuk bangun. "Beomgyu boleh bangun kan?" Beomgyu terus berdiri tetapi tidak berdiri tegak akibat kesakitan di kepalanya. Haera mengambil beg galasnya dan beg galas Beomgyu. Haera memanggil teksi.
—Di rumah sewa Beomgyu.
(Beomgyu tinggal bersendirian)Haera terus mengambil first aid. Sewaktu Haera melakukan first aid, Beomgyu memegang lengan Haera memaksa Haera untuk berhenti. "...Sakit..." "Sakit? Tahan sikit ya? Dah nak siap dah ni." Haera menyambungkan melalukan first aid. Selepas habisnya melakukan first aid, secara tiba-tiba Beomgyu memandang tepat ke arah mata Haera. Ianya bukan eye-contact yang biasa. Ianya nampak seperti Beomgyu sedang sedaya-upaya menunjukkan cintanya ke arah Haera. "Beomgyu..?" Beomgyu masih tidak mengalihkan pandangannya. Beomgyu perlahan-lahan menggerakkan dirinya dekat dengan Haera. "B-Beomgyu.." Secara tiba-tiba, Beomgyu memeluk Haera. "Beomgyu-yah.. Jangan lah buat Haera-noona risau lagi ya?" Haera menepuk lembut belakang badan Beomgyu. "Jowahae." "Hmm?" "Jowahae.."
Chupp!
Beomgyu..-
To be continued
Author : Ye author tahu nanti mesti ramai yang akan bencikan author lepas baca chapter 25 ni kan HAHAHHAHAHAHAHH
YOU ARE READING
[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 )
FanfictionNa Jaemin. Budak lelaki yang popular itu, masih lagi mempunyai perasaan terhadap Haera walaupun mereka berdua selalu bergaduh besar, Jaemin masih lagi menyukai Haera. Tetapi Haera selalu cepat jatuh cinta dengan orang bukan untuknya. Walaupun sudah...