Chapter 30

346 26 4
                                    

"Jumpa Jaemin? S-Sekarang?"

Haera ended up setuju dengan Beomgyu untuk berjumpa dengan Jaemin. Dia tidak boleh buat apa-apa selain menolak cadangan Beomgyu kerana dia juga mahu tahu keadaan Jaemin.

Ding dong!

"Ye, ye kejap." Jaemin membuka pintu rumahnya dan ternampak dua orang yang dia sangat kenal berada di hadapannya. "Korang.. Kenapa kat sini? Korang nak apa?" "Kitaorang datang nak tengok keadaan Jaemin-hyung.. Hyung dah lama tak datang dekat sekolah!" Jaemin mengeluh. "Haera, kenapa kau—" "Aku datang nak tengok kau je, jangan fikir benda lain." Haera menipu. Dia masih lagi cuba untuk cari jalan hendak bercakap dengan Jaemin. "Dah, kau dah tengok aku sekarang kan? Pergi balik." Haera mengepalkan tangannya. "Jaemin-hyung.." "KALAU KAU STILL BENCIKAN AKU, CAKAP JE LAH! IT'S MY FAULT FOR BREAKING YOUR HEART ANYWAYS." Jaemin mengeluh sekali lagi. "Haa.. Kim Haera. It's not like it's all your fault. Salah aku jugak sbb buat kau concerned and insecure. Aku bukan bencikan kau, just bagi aku lebihkan masa aku sendirian. Kalau kau nak aku get back dengan kau, bukan aku tak nak. Again, just bagi aku lebihkan masa aku sendirian. Kau.. Kau ada jumpa dengan counselor aku kan?" Haera mengangguk. "Haish, lelaki tua tu.. Dengar sini, aku bagitau korang berdua untuk stay out of my business. Jangan butt in dengan masalah aku lagi. Tahun depan kau masuk university kan, Haera? I'll just say good luck to you. Find more friends at there and find someone that is better than me. Just forget about me."

Sebelum Jaemin sempat menutup pintu rumahnya, Haera menghalang terlebih dahulu. "So, you're gonna forget about me too?" Jaemin menjelingkan matanya tanda 'annoyed'. "You're still the same, Haera. Kau lari daripada masalah kau sendiri and kau suka blame orang. Aku dah move on daripada kau. And that means, I forgotten about you, about our past relationship. Sbb tu aku tak nak jumpa dengan kau. Kau perempuan pertama yang buat aku rasa macam ni and kau perempuan pertama yang buat aku sakit hati macam ni. Now, go back to your house."

"Tsk, tsk!"

Mata Beomgyu membuntang melihat Haera menangis. "Aku minta maaf, Jaemin. Aku dah perasan tu semua salah aku sbb buat kau macam ni.. Aku minta maaf sangat sangat.. Please, don't throw me away. Please don't forget about me.." Jaemin memberikan poker face kerana dia tahu yang Haera akan menangis. "Why are you crying? Kau dah buktikan yang tu salah kau kan? You know what? Masuk je lah dalam rumah aku. Kat luar sini sejuk." Haera membuka kasutnya sambil teresak-esak menangis. Beomgyu masih terdiam, tidak berani untuk masuk campur hal mereka berdua.

Jaemin, Haera dan Beomgyu duduk disofa ruang tamu. "Aku pun sebenarnya nak minta maaf. Aku susah payah cari jalan nak betulkan kita punya relationship balik. Tapi sebaliknya, aku sakitkan kau. Aku selalu fikirkan yang Beomgyu lagi bagus untuk kau daripada aku." Beomgyu blushed sedikit mendengar kata-kata Jaemin. "Tak, kau tak perlu minta maaf. Aku yang sepatutnya minta maaf dekat kau banyak-banyak. Aku sakitkan kau 2 kali ganda daripada kau sakitkan aku. Aku banyak buat salah dengan kau. To be honest, aku rindu bila kita happy sama-sama. Kita gelak sama-sama. Kita gila sama-sama. Aku rindu semua tu tapi aku ni bodoh. Aku ni bodoh sangat sebab sakitkan kau. Aku bodoh sebab move on dengan kau lagi cepat. Kau betul-betul sayangkan aku, kau betul-betul nakkan aku. Tapi aku bodoh, aku tak nampak semua kerja titik peluh kau untuk aku. Aku—" "Enough, Haera. It's worthless now. Bukan ke aku dah kata yang aku dah move on daripada kau? Jangan marah dekat aku kalau aku cakap macam ni. Aku sebenarnya dah bertunang dengan orang lain." Degupan jantung Haera berhenti seketika. Hatinya seperti ditikam dengan pisau. Namun, dia tak boleh buat apa-apa sebab dia tahu yang semua itu salah dia juga.

"C-Congrats. Perempuan tu mesti lagi cantik and lagi caring daripada aku kan? But you did found someone elss that is better than me though. Aku rasa cukup lah kita cakap sampai sini. Aku nak balik dulu. Jom, Beomgyu." Beomgyu terpinga-pinga. Dia cuma nak berjumpa dengan Jaemin hanya untuk bergembira tapi salah pula jadinya.

Selepas Haera meninggalkan kawasan rumah Jaemin, Jaemin menghempaskan dirinya ke katil. "Haa.. Kenapa eh aku tipu dekat dia yang aku ada tunang? Sebab aku nak balas dendam? Sebab aku tak puas hati? Tapi kesian jugak tengok dia minta maaf tadi. Haa, aku ni pun satu. Buat muka mintak penampar time dia menangis."

To be continued...

—cer teka Haera cakap "bodoh" berapa kali HAHAHHAHAHA 
from : Author bengap.

[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 ) Where stories live. Discover now