Chapter 21

373 36 0
                                    

❝KIM HAERA!❞

Haera berjalan seorang diri ke rumahnya. Beomgyu tidak dapat menemaninya kerana latihan bola keranjang.

Pukk...

Haera dapat merasakan dia diekori oleh seseorang. Haera terus berjalan dengan laju. Semakin laju dia berjalan, semakin dekat seseorang itu dengan Haera. Haera berpaling ke belakang. "Ahjussi ni siapa? Kenapa ahjussi ikut saya?" Haera berundur. Dengan lajunya, pak cik itu menekupnya. Haera terus pengsan akibat tidak cukup nafas.

Keesokkan harinya...
Beomgyu hendak pergi ke kelas Haera tetapi Haera tiada disitu. Jadi Beomgyu bertanya kepada beberapa classmate Haera. Classmate Haera juga tidak tahu. "Kenapa noona tak ada..?" Beomgyu mengambil telefon bimbitnya.

You
Noona dekat mana?

"Noona tak jawab-jawab lagi." Beomgyu cuba menghubungi Haera.

-Haera's situation.

Tritt! Tritt!

Penculik itu memandang telefon Haera yang berdering. Penculik itu memegang telefon bimbit Haera "J-Jangan!" Penculik itu mengangkat panggilan telefon daripada Beomgyu.

"Noona! Kenapa noona tak jawab message Beomgyu?"

"Noona? Ah.. Kau yang selalu balik sama-sama dengan perempuan ni kan?"

"Kau.. Kau siapa?! Mana Kim Haera?!"

"Ah, Haera? Kejap ya."

Penculik itu memberikan telefon bimbit Haera.

"Beomgyu-yah.. Jangan datang dekat sini, okay? N-Noona okay. Noona okay je dekat sini. Jaga diri baik-baik ya?"

Penculik itu terus merampas semula telefon bimbit Haera dan mematikan panggilan. "Bagus lah kau dengar cakap aku. Kalau aku dapat tau kau bagitau diorang kau kena culik.. Aku rendam kau dalam air mendidih macam mangsa-mangsa aku yang jenis tak dengar kata tu." Haera meneguk liurnya.

"Jaemin.."

-Di sekolah..
"Hello? Hello?!" Beomgyu mengetapkan giginya. Dia terus berlari ke kelas Haera untuk mendapatkan Jaemin.

"Jaemin-hyung!" Jaemin memandang Beomgyu yang tercungap-cungap di hadapan pintu kelasnya. "H-Haera noona.. Kena culik." Semua pelajar yang berada di dalam kelas itu dan termasuklah murid-murid yang berada di tepi kelas itu terkejut. Jaemin berdiri dalam keadaan terkejut. "Mana.. Mana dia sekarang?" "Haera noona tak bagitahu and Haera noona tak nak kita tahu dekat mana dia sekarang." Jaemin mengeluarkan telefon bimbitnya. Dia mencari nombor Haera dan cuba mencari di mana dia berada dengan menggunakan GPS di telefon bimbit Haera.

"Cheonggyecheon.. Cheonggyecheon..! Kau ikut aku." Beomgyu mengangguk. Jaemin terus mengambil jaketnya dan begnya.

"Hello? Ada kes penculikkan di Cheonggyecheon. Alamat? S-Saya tak tahu! Tolong lah carikan kawan sekelas saya!" Salah seorang kawan sekelas Haera membuat laporan polis. "Thank you." Beomgyu berterima kasih kepadanya.

Mereka berdua berlari keluar daripada sekolah itu. "Kim Haera.. Kim Haera! Tolong bertahan!"


—Haera's situation..

Penculik itu mengikatkan tali yang tebal ke pergelangan tangan Haera dan menyambungkannya dengan menggunakan rantai besi. Haera sedang berada di dalam kolam mandian yang berisi kosong. Haera hanya memandang penculik itu dengan perasaan yang penat. "Kau nak tau kenapa aku culik kau?" Haera hanya mendiamkan diri. "Sebab ayah kau hancur musnahkan hidup aku. Dia buang kerja aku!" Haera mentertawakan penculik itu. Penculik itu terpinga-pinga melihat Haera. "Ada aku tanya? Kalau dah macam tu hidup kau, kenapa kau nak tempias aku? Banyak kerja dekat luar tu. Oh mungkin sebab kau tak ada potensi untuk jadi pekerja yang baik dan hebat?" Penculik itu menampar muka Haera sekuat hati. Habis merah pipi Haera. "Kau tunggu kau perempuan!" "Kenapa nak kena tunggu? Go ahead. Bunuh aku. Kalau benda tu yang kau nak buat." Penculik itu mengepalkan penumbuknya.

Dush!

Penculik itu menumbuk Haera dan memutarkan paip air. "Enjoy your death." "See you in hell." Haera tersengih sendiri. Penculik itu meninggalkan tempat tersebut.

Air sudah melebihi paras pipi Haera. Haera cuba membuka ikatan talinya. Tetapi tidak boleh juga. Haera struggling untuk melepaskan dirinya. "That shibal saeggi..!" Air sudah mula menaiki paras seluruh muka Haera. Haera cuba untuk mengangkat kepalanya tetapi dia terlupa yang kakinya juga diikat. Haera meronta-ronta hendak mahukan oksigen. Dia cuba menahan nafasnya. Tetapi itu membuatkannya lebih teruk.

"Kim Haera..! Kim Haera!"

Jaemin mencari merata-rata tempat di Cheonggyecheon tetapi tidak dapat jumpa Haera. "Jaemin-hyung.. Banggunan tu nampak pelik." Beomgyu menunjukkan jari telunjuknya kepada banggunan pelik itu. "Kita masuk, kita berpecah." Beomgyu mengangguk. Mereka berdua cuba membuka rantai yang 'lock'kan pintu masuk itu dengan menendangnya.

Gang!

Bukanya pintu masuk itu, mereka berdua bergegas mencari Haera.

"KIM HAERA!"

"HAERA NOONA!"

"Can you hear me screaming? Please don't leave me."

PAM!!

Jaemin membuka setiap pintu. Sehinggalah..

"Haera.."

Jaemin ternampak Haera yang pengsan akibat tidak dapat cukup oksigen. Jaemin terus memasuki kolam air itu dan membuka ikatan Haera. Dia memeluk Haera sekuat-kuatnya. "Haera..! Jangan tinggalkan aku! Haera, aku minta maaf..!" Tanggisan Jaemin membuatkan Beomgyu segera pergi ke arahnya. "Call polis. CALL AMBULANS!" Beomgyu segera menelefon polis dan ambulans. "Ya, alamatnya Cheonggyecheon, KXXXX Street, Jalan 14/3 Banggunan Giongyeon. Tolong datang dengan segera."

Beberapa jam selepas itu...

Jaemin memegang tangan Haera sekuat-kuatnya. "If I didn't being so ignorant, you wouldn't suffering from this. I'm sorry, Haera."

Di hospital.

Puan Kim dan Encik Kim terus bergegas ke bilik wad Haera.

"Doktor! Macam mana dengan anak saya? Dia okay?" Puan Kim memandang anak perempuannya. "Dia baik-baik sahaja buat sementara ini. Cuma perlukan rehat sahaja. Kalau boleh, boleh tuan 'hire'kan bodyguard untuk Kim Haera? Kami risau jika Haera akan diculik lagi." Jaemin berjalan ke arah mereka bertiga.

"Tak apa. Saya akan jaga dia. Saya yang jumpa dia, saya yang selamatkan dia, saya yang berhentikan pembuli-pembuli daripada membuli Haera. Saya akan jaga dia dengan sepenuh hati." Puan Kim memegang bahu Jaemin. "Gumawo. Jinjja neomu gumawoseo." Jaemin tersenyum. Encik Kim menepuk bahu Jaemin tanda terima kasih.



—4:20 a.m
Jaemin tidak boleh berhenti memandang Haera. Dia berasa sangat kecewa kerana membuatkan Haera sedih dan sakit hati.
Jaemin mengambil selimut dan katil yang diberikan oleh pihak hospital itu. "Jaemin tidur dulu, ya?" Jaemin mengusap kepala Haera.

—8:50 a.m
Haera akhirnya tersedar. Dia melihat tangannya yang digenggam kuat oleh seseorang. Dia memandang ke arah kanannya. Jaemin masih lagi tertidur. Air mata Haera jatuh dengan derasnya ke pipi. "Jaemin.. Mianhae."


To be continued...

Author : This chapter is highly inspired by a kdrama calles He Is Psychometric on episode 10.

[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 ) Where stories live. Discover now