“Please donʼt leave me.”
Di sekolah, Haera jalan bersama Beomgyu. Ramai pelajar terkejut melihat mereka berdua jalan bersama-sama. Dimana Jaemin? Diorang bergaduh? Ke Haera cheat on Jaemin? Hanya Haera, Jaemin dan Beomgyu sahaja yang tahu.
Jaemin ternampak mereka berdua dan mereka berdua juga terserempak dengannya. Haera mengalihkan pandangannya dan menarik tangan Beomgyu meninggalkan Jaemin berdiri keseorangan. Pelajar-pelajar lain terkejut. Apa yang jadi dengan 'The Best Couple In School'?
“Kau nampak tak, pagi tadi kan.. Haera jalan sama-sama dengan Beomgyu..!” “Beomgyu junior kita tu?” “Ha'ah weh! Dengar cerita kan, Haera curang dengan Jaemin..” pelajar-pelajar perempuan mula start bergosip tentang Haera.
"Tu bukan apa yang terjadi. Kalau korang tak tau apa-apa, senyap je la." Beomgyu menjeling. "Bukan kitaorang la buat rumors tu! Also, kitaorang ni senior, tak reti nak hormat ke?" "Kalau bukan sunbae yang buat, baik berdiamkan diri daripada cuba sebarkannya. Also, tak. Saya tak reti hormat senior yang perangai kebudak-budakan." Pelajar-pelajar perempuan tadi itu panas hati dengan Beomgyu. Beomgyu tersenyum jahat. "Kenapa? Marah? Bagus lah. Keep spreading the rumors sampai mati, ya?" Beomgyu berjalan meninggalkan pelajar-pelajar perempuan itu.
—computer room
Beomgyu jalan laju ke arah seseorang.
BAM!
Pelajar-pelajar yang berada di bilik komputer terkejut. "Stop lah buat rumors." Beomgyu glare ke arah seorang pelajar lelaki. Iaitu Jaemin. Si pereka rumors rumors tentangnya dan Haera sendiri. "Saya nak kita cakap secara privacy. Boleh korang tinggalkan bilik komputer ni sekejap?" Pelajar-pelajar yang berada di bilik komputer tersebut mengangguk laju. Seorang daripada mereka berlari mendapatkan Haera."Kenapa Jaemin-hyung sebarkan rumors rumors tu?" "Why? Kau sukakan Haera?" Beomgyu menjeling ke arah cermin bilik komputer dan mengetapkan giginya. Kolar baju Jaemin ditarik, penumbuk dikepalkan. "Kalau saya suka Haera sekali pun, and Haera nak break up pun, saya tak nak balas dendam. Itu benda yang dia nakkan. Saya tak boleh halang. Tapi rumors? Rumors??" "Ah~ So betul lah kau sukakan Haera? Pergi lah dengan dia. Couple dengan dia. Ambillah tempat aku sebegai 'boyfriend' dia." Beomgyu hendak menumbuk Jaemin, pelajar-pelajar di luar bilik komputer menutup mata masing-masing, tak mampu mahu tengok Jaemin ditumbuk. Haera berlari kearah bilik komputer. " Tolong ketepi. " Pelajar-pelajar yang berada di luar bilik komputer lega apabila Haera sudah sampai.
Pintu bilik komputer dibuka kasar.
"Stop lah gaduh!"
Haera menolak mereka berdua. "Beomgyu.. I did not expect you to be like this." Haera memandang Jaemin. "I can't believe you did this to me. Kenapa iri hati sangat.. ?!" "Aku tak suka tengok kau dengan lelaki lain." kata-kata Jaemin membuatkan Haera melempangnya. "You're selfish. Tu pun salah satu sebab aku break up dengan kau." Haera menarik tangan Beomgyu. Pelajar-pelajar yang berada di luar komputer memberikan jalan ke arah Haera dan Beomgyu.Rasa geram dan cemburu menyebulungi perasaan Jaemin. “Please don't leave me.”
To be continue...
YOU ARE READING
[ 𝙊𝙂 ] 𝙇𝙤𝙫𝙚 𝙔𝙤𝙪 , 𝙈𝙧 𝘼𝙧𝙧𝙤𝙜𝙖𝙣𝙩 ! ( 𝙈𝙖𝙡𝙖𝙮 )
FanfictionNa Jaemin. Budak lelaki yang popular itu, masih lagi mempunyai perasaan terhadap Haera walaupun mereka berdua selalu bergaduh besar, Jaemin masih lagi menyukai Haera. Tetapi Haera selalu cepat jatuh cinta dengan orang bukan untuknya. Walaupun sudah...