♡20

465 38 6
                                    

1 Week Later .

" Mummy , hati-hati eo ?" Soal Aera sambil mengusap perlahan pipi Saera dengan tangan kecilnya .

Saera terus tergelak kecil , tangan anaknya digenggam sebelum dikucup lembut .

" Ah—don't worry , Mummy kan kuat ?" Balas Saera sebelum mengucup dahi Aera buat beberapa saat .

Pandangannya kini jatuh pada Jungkook yang baru selesai menyimpan barangnya ke dalam bonet .

" Please be carefull ," Ujarnya perlahan sebelum mendakap erat tubuh Saera , Wanita itu sekadar mengangguk .

" Awak pun , jaga Aera elok-elok ." Balas Saera bersama senyuman kecil , bibir Jungkook dikucupnya buat beberapa saat sebelum dia berlalu masuk kedalam kereta .

" Bye bye !" Lambainya dari dalam kereta bersama senyuman riang , Jungkook sekadar tersenyum dan mengangguk .

Tangan kanannya turun mengusap rambut Aera dengan lembut . Sebelum keduanya berlalu masuk kedalam rumah .

" Aera okay ?" Soal Jungkook perlahan , Aera terus mengangguk . Matanya yang berkaca itu dikebil-kebilkan .

Jungkook terus sahaja melutut dihadapannya , kedua belah pipi Aera ditekup sebelum dia tergelak kecil .

" Aera janganlah sedih , Daddy janji mummy akan okay ."

______________

" Oh Taehyung , Ada apa ?" Soal Jungkook perlahan . Taehyung terus tersengih gila sebelum melabuhkan punggungnya dengan suka rela pada Sofa diruang tamu rumah jejaka itu .

" Aera mana ?" Soalnya ingin tahu , Jungkook terus sahaja menghampirinya .

" Ada—"

" Uncle Taehyung !" Jerit Aera riang sebelum berlari anak kearahnya . Terus sahaja kaki lelaki itu dipanjat sebelum dia memeluknya erat .

Taehyung terus tergelak suka sebelum membalas pelukannya . Rambut gadis itu diusapnya perlahan .

" Jungkook , aku dah jumpa tempat yang sesuai untuk kau bekerja ."

Kata-kata Taehyung menyentakkan Jungkook , Keningnya terjungkit tidak percaya .

" D-dah jumpa ? secepat ni ?" Soalnya tidak percaya , Taehyung tergelak sinis sebelum menyebak rambutnya berlagak .

" Of course , ini Kim Taehyung by the way ." Ujarnya riak , Jungkook terus menggulingkan biji matanya menyampah .

" Hmm , So ? what's the plan ?" Soalnya ingin tahu , Taehyung terus mendongak memandang kearahnya .

" Minggu depan kau dah boleh start bekerja memandangkan CEO dekat Syarikat tu akan berhenti dalam minggu ni ."

Jungkook terus sahaja mengerutkan keningnya tidak faham .

" W-wait CEO ? Yah Kim Taehyung , kerja apa yang kau cari untuk aku ni ?" Soal Jungkook tidak percaya .

Taehyung terus menghembuskan nafasnya berat .

" Aku kasi kau kerja dekat Company yang aku pernah kerja dulu , memandangkan dia dekat dengan kawasan perumahan kau , aku pun terus check status pekerja dekat situ . And turn out CEO dekat situ bakal berhenti , why not ambik peluang untuk isi nama kau sebagai CEO baru ?"

Jelasnya  malas membuatkan Jungkook menghembuskan nafasnya berat .

" Pape jelah , aku suruh kau cari bahagian manager atau director , kau pergi ambil CEO terus haih parah ." Gumam Jungkook perlahan membuatkan Taehyung berdecit .

[ C ] GANGSTERWhere stories live. Discover now