Park Saera_
" Sabarlah ." Aku mengusap-ngusap rambut jungkook , Tangisannya semakin teresak-esak . Air matanya dikesat laju .
Aku mengetap bibir memandang kearah mayat Tuan jeon yang sudah terbakar . Mata aku mula bertembung dengan mata halmeoni .
Dia memberi isyarat kepada aku untuk membawa jungkook pergi . Aku terus mengangguk .
Lengan jungkook aku tarik dengan lembut keluar dari makam . Aku terus membawa jungkook duduk diatas sungai berdekatan .
" Awak—" Jungkook memandang aku . Aku terkelu buat seketika . Tanpa mengeluarkan banyak bunyi . Aku terus menarik lehernya kedalam pelukan .
" Tskk—A-aku bersalah ." Bahu jungkook terhincut-hincut akibat sedu . Aku hanya mengeluh .
" Jangan terlampau sedih atas pemergiannya , Tak baik . Nanti mereka disana tidak akan tenang ." Jungkook mengangguk . Pinggangku ditarik .
---
" Hey , Saya dah kata semuanya akan okay sahaja . Kenapa masih nak menangis ? Jungkook sekarang ni dah lewat malamlah ." Jungkook mengemam bibirnya .
Dan memandang sekeliling kawasan .
" M-maaf . Aku terlebih emosi pula ." Jungkook mengesat air matanya dan menepuk-nepuk pipinya . Aku tergelak kecil .
" Awak ni , Bukanke perwatakan awak gangster ? Kenapa jadi macam kanak-kanak pulak ?" Soalku . Dia tersengih .
" Hati aku jadi lembut bila ada dengan kau ." Kata Jungkook lalu tersenyum . Aku hanya menggeleng perlahan .
" Sebab apa ?"
" Sebab kau seksi ." Jawabnya selamba . Pipiku membahang . lengannya aku pukul dengan kuat .
" Awak ni kenapa gatal sangat hah ?!" Jungkook mengaduh sakit . Aku terus memberinya jelingan maut . Dia mencebik .
" Kau ni ! Semalam dah cubit dekat situ harini tampar pulak ! Erghh Kompom Lebam !" Jungkook mengusap-ngusap lengannya yang ditampar .
End_
Flashback .
" Sebab kau seksi ." Jungkook tersengih gatal . Jarinya mula bermain diperut Saera . Pipi saera membahang .
Dia terus memusingkan badannya lalu lengan jungkook dicubit kuat . Jungkook mula mengerang sakit .
" Arghh—Appa !" Saera tersenyum puas . Dia terus berlari meninggalkan jungkook , Jungkook menggigit bibir lalu kakinya membuka langkah untuk mengejar saera .
" Sini kau !" Saera menjelirkan lidah , Dia terus berlari terkedek-kedek menghampiri junghyun yang berada didalam air .
" Junghyun ! Tepi !" Junghyun pantas mengelak . Saera terus berlari masuk kedalam air dan berenang sedikit jauh dari jungkook .
Jungkook perlahan-lahan masuk kedalam air ,Lalu dia mula berenang menghampiri Saera . Saera yang baru sahaja hendak melarikan diri itu terhenti apabila mendengar jeritan jungkook .
" Saera ! Ada Ikan Jerung ! Lari !!" Jungkook memusingkan badannya acah ingin berlari . Saera yang terkejut pantas berenang menghampiri jungkook .
Pinggang Saera ditarik . Terus dia mendakap badan Saera erat .
" Got You ," Mata Saera membutang . Dada jungkook ditolak kuat . Jungkook tergelak kecil lalu badan saera ditarik lagi .
" Aigu , Sepatutnya aku yang merajuk dengan kau . Kau tahu ?" Saera menggeleng . Bibirnya dicebik
Terasa seperti ada tangan yang memegang pinggang mereka berdua . Pantas mereka menoleh . Kelihatan junghyun sudah tersengih .
" Uwahh—Junghyun dah berjaya berenang !" Saera tersenyum .
End_
" Alah , Awak tu yang melebih . Saya tampar pelan je okay ." Jungkook pantas mengeleng .
" Kuatlah ! Asal kau nak rasa ?" Saera tergelak lalu menggeleng . Kepalanya diletakkan pada bahu jungkook .
" Janganlah marah ." Jari jemari jungkook ditilik satu persatu . Dia mengukirkan senyuman . Tangan jungkook diletak diatas meja lalu Telefon pintar miliknya dikeluarkan lalu gambar tangan mereka diambil .
Klik !
" Wahh—Cantik !" Saera tersenyum . Jungkook mula mengangkat kening . " Mana ?" Saera terus menunjuk gambar tadi .
" Hmm , Cantik ." Jungkook tersenyum . Tangan Saera ditarik beberapa kali agar saera kembali duduk disebelahnya .Saera hanya menginjakkan punggung dan duduk disebelahnya . Jungkook tersengih .
" Jangan sedih-sedih lagi tau ?" Jungkook mengangguk . Ubun-ubun Saera dikucup lalu rambut saera diusap .
" aku rasa beruntung sebab dapat berkenalan dan bercinta dengan kau . Bila aku dalam kesusahan kau ada untuk menolong . Bila aku dalam kesedihan kau ada untuk memujuk . Bila aku stress kau ada untuk tenangkan . Kau bidadari aku Park Saera ." -Jjk .
GANGSTER .
JEON JUNGKOOK .