♡2

3.1K 246 12
                                    

" Huh ," Saera mula mengeluh berat sambil tangannya ralit membuat putaran pada air kopi menggunakan sudu kecil .

" Kenapa aku buat macamtu ? Kan dah rindu . hmm ." Saera terus menyentuh bibirnya perlahan , Terbit rasa rindu ingin mengucup lagi bibir bekas suaminya .

" Kalaulah masa boleh diundurkan , Aku tak nak menipu dengan dia—" Saera mengeluh lagi . Air kopi dihadapannya ditenung .

" Buat apa termenungkan kopi ?" Soalan dari seseorang membuatkan bahu saera terhincut . Pantas dia berpaling .

" O-ouh , Jungkook . Tak ada apa-apalah—b-buat apa dekat sini ?" Soal Saera dengan gagap . Jungkook tergelak kecil . Dia mula melangkah menghampiri saera , Pinggang ramping saera ditariknya lembut .

" Kau dah ragut bibir aku , Kau kena terima balasannya ." Jungkook mula menyatukan bibirnya dengan bibir saera dengan ciuman passionate .

Mata Saera membutang luas , Tangannya sedaya upaya menolak dada bidang milik jungkook . Mata jungkook yang terpejam kini terbuka .

Mata mereka bertembung , Saera mula memandang anak mata jungkook yang sedang merenungnya tajam . Bibir bawah saera digigit membuatkan saera terbuka mulut.

Jungkook mula berperang lidah bersama saera , Lama-kelamaan . Saera mula terbuai dengan ciuman jungkook .

" S—" Jimin yang baru sahaja ingin masuk kedalam ruang dapur diofficenya terbantut . Dia menekup mulutnya untuk mendiamkan diri . Badannya diundur disebalik dinding .

Matanya pula cekap sahaja memerhati jungkook dan saera yang seronok berciuman tanpa mengetahui keberedaan jimin .

Semakin lama jimin memerhati , Semakin ganas ciuman mereka disana , Jimin mula membuat muka jijik dan geli . Dirinya terasa seperti berdosa melihat ciuman mereka yang setahpape .

Jimin memandang sekeliling , Kelihatan hoseok sedang berjalan kearahnya . Jimin mula memberi isyarat agar hoseok berjalan dengan perlahan dan tidak membuat bising .

" Wae ?" Bisik hoseok , Jimin mula menunjuk kearah Saera dan jungkook . hoseok yang memandang mula mengukirkan senyuman gatal .

" Kkaja , Kita tak patut berada disini ." Tangan jimin ditarik pergi dari situ . Saera mula membuka mata dan menolak perlahan dada jungkook .

Dia menunduk sambil bernafas tercungap-cungap . Jungkook pula masih setia merenung saera yang menunduk .

Kepalanya digeleng , Terus dia mengangkat dagu saera , Mata mereka bertembung , Jungkook menggeleng lagi .

" K-kau , Stop buat aku sukakan bibir kau boleh ?" Soal Jungkook . Saera mengetap bibir . Dia menggeleng .

" A-aku tak boleh , K-kau pon jangan bagi aku rindukan c-ciuman kau boleh tak ?" Soalan dari saera mendapatkan gelengan dari jungkook .

Jap , Apani asyik tergeleng-geleng ? Setahpape aku tulis sia .

" A-aku pergi dulu ," Saera menolak perlahan badan jungkook dan berlalu . Jungkook merenung kopi saera yang terletak elok diatas kaunter dapur .

Tiba-tiba terasa haus , Dia terus mengambil air kopi itu lalu diteguknya rakus . Air kopi tersebut diteguk sehingga habis dan dia mula meninggalkan dapur .

...

" Jimin , Aku kesianlah tengok saera tu . Dia macam orang gila berbau hapak yang kita selalu jumpa dekat kedai chimmydotcom tu kan ?"  Kata Hoseok sambil meneguk air lattenya .

Jimin pantas mengangguk , Dia mula menongkat dagu . Orang gila yang baru sahaja dimention oleh hoseok dipandang simpati .

" Aku pulak , Kesiankan orang gila yang kau baru sahaja katakan tadi . Kau tengok tu seok—Kesian dia kena tolak ." Jimin mula memuncung , Menunjuk kearah orang gila yang ditolak diluar .

Hoseok mencebikkan bibirnya dan menoleh memandang orang gila tersebut . Terbit rasa simpati didirinya .

" Haah—Eh kaulah ni jimin !" Hoseok menolak kasar lengan jimin yang sedang menongkat dagu . Mata jimin kian membulat .

" Apa aku pulak ?!" Jimin mula meninggikan suara . Hoseok bercekak pinggang dengan badan yang tegak seperti askar .

" Sebab kau aku dah rasa simpati dekat dia ! Tengok tu—Dia kena tola—YAH !" Hoseok pantas berlari keluar dari kafe dan menghampiri orang gila yang sedang dibuli .

" Hoi !" Budak-budak perumpuan sekolah yang sedang berkumpul itu memandang kearah hoseok yang memasukkan tangan kedalam poket .

" Apa korang buat ? Membuli ? Nak aku report polis then masukkan korang dalam penjara ke ?" Budak-budak tersebut pantas menggeleng . Hoseok berdecit kuat .

" Dah—Pergi atau aku telefon polis ." Budak-budak tersebut mula terpusu-pusu berlari . Hoseok pantas menghampiri yeoja yang dikatakan gila itu .

" Kau okay tak ?" Soal Hoseok , Dahinya dikerutkan . Perumpuan yang terduduk diatas tanah tersebut tidak menjawab , Malah dia hanya berlalu meninggalkan hoseok .

" Cis , Aku dah tolong bukan reti nak berterima kasih . Dasar orang gila berbau hapak sombong !"

GANGSTER .
JEON JUNGKOOK .

[ C ] GANGSTERWhere stories live. Discover now