AŞAĞILIK KOMPLEKSİ

41 8 49
                                    

"Kendini nasıl hissediyorsun Naz?"

Psikoloğu tarafından kendisine yöneltilen soru karşısında beş dakikalık bir kafa karışıklığı yaşayan Naz sakin bir şekilde karşısında duran adama baktı.Kırklı yaşlarının son demlerini yaşamasına rağmen kendine iyi baktığı her halinden belliydi.Yer yer kırlaşmış saçları ve sık sık gülümsediğini ispat edercesine gözlerinin kenarında duran kaz ayaklarıyla kendine has bir sevecenliği vardı Sinan Bey'in.

"Her zamanki gibi."dedi kendini göstererek.

"Bunun pek de tanımlayıcı bir cümle olduğunu söyleyemeyiz."

"Yeterince tanımlayıcı olduğunu düşünüyorum.Her zamanki gibi bir kızgın bir sakinim.Bir bakmışsınız herkesten nefret ediyorum bir bakmışsınız sevgi doluyum."

"Pekala.Bana son gelişinde -ki belirtmeden edemeyeceğim üzerinden bir yıl geçti- bu ani duygu değişimlerini eskisi kadar yaşamadığın konusunda hemfikirdik.Hayatında ne değişti?"

"Pek çok şey."

Sinan Bey genç kızın açık uçlu cevaplarına karşılık dümdüz tuttuğu yüz ifadesiyle önündeki tablete bir takım notlar aldı.Aradan geçen bir yılın sonunda onu buraya getiren şeyin ne olduğunu merak ediyordu.Naz her zamankinden farklıydı.Sebebini henüz anlayamamıştı ama soğuk duran yüzüne rağmen kızın üzerinde tazelenmiş bir ışıltı vardı.

"Etkili terapinin birbirimize açık olmaktan geçtiği konusunda anlaşmıştık Naz.Bana böyle kısa cevaplar verirsen,içini açmazsan sana nasıl yardımcı olabilirim?"dedi sakince.

Naz sıkılgan bir nefes verip çantasını kurcaladıktan sonra şeffaf dosyanın içine konulmuş bir kağıt çıkardı.Yüzünde utangaç bir tebessümle kağıdı doktorun önüne ittikten sonra

"Konuşacağım.Ama önce affınıza sığınarak bu kağıdı imzalamanızı istiyorum."dedi.

"Nedir bu?"

"Gizlilik anlaşması.Okuyun lütfen.Anlaşmayı ihlal etmediğiniz sürece aleyhinize hiçbir şey olmayacağını belirtmek istiyorum."

Sinan Bey şok olmuş bir ifadeyle Naz'a baktı.

"Neden bir gizlilik anlaşması imzalamamı istiyorsun?"

"Çünkü anlatacaklarımı kimse duysun istemiyorum ve içim ancak bu şekilde rahat edecek."

"Ben bir psikoloğum Naz.Sen bana gizlilik anlaşması imzalatmamış olsan dahi hasta mahremiyeti çerçevesinde seninle konuştuklarımı üçüncü kişilerle paylaşamam.Dahası çok uzun zaman sana danışmanlık yaptım.Güvenini kıracak bir şey gördün mü?"

"Hayır,bu size olan güvenimle alakalı bir şey değil.Anlatacaklarım benim açımdan riskli şeyler.Herhangi bir şekilde duyulmayacağını garanti etmeye çalışıyorum.Eğer imzalamak istemezseniz karşı çıkacak değilim.Ama imzalarsanız da gerçekten sevineceğim çünkü sizden başka güvenecek bir doktor bulabileceğimi sanmıyorum."

"Bunun yasal olduğunu sanmıyorum."dedi Sinan Bey önündeki kağıda bakarak.

"Dayatmadan kurulan her anlaşmanın yasal geçerliliği vardır.Bunu sadece bir formalite olarak görüp seansa geçsek?"

"Bunu düşünmem için bana zaman vermelisin Naz.Açıkçası bir gizlilik anlaşmasına ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum.Şöyle yapalım.Sen bana hayatının duyulması riskli olmayan kısımlarını anlatmaya başla bende bu süreçte anlaşma konusunu düşüneyim.Ayrıca güvensizliklerin hakkında da konuşmalıyız."

Naz sakin bir nefes aldı.En azından hayır dememişti.İşin aslı bu adamın anlatacaklarını birine söyleyeceğini zaten düşünmüyordu ama bu ofiste çalışan tek kişi de o değildi.Notlarını tuttuğu tabletin herhangi birinin eline geçmesi durumunda Naz'ı annesini ararken yaptıkları yüzünden yargı önünde suçlu konumuna düşürecek şeyler ortaya çıkabilirdi.Bunun önüne geçmek istiyordu genç kız.Ekstra bir hassasiyet istiyordu.

SOĞUK NEVALE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin