LUCAS'Saku buka mata aku perlahan-lahan alabila mata aku terkena cahaya matahari yang memasukki ruang bilik.
ah— kenapa aku rasa sakit kepala sangat ni? badan aku pun terasa panas sangat ni, lenguh-lenguh badan yang semalam aku rasa pun masih belum hilang lagi?
badan aku terasa panas sekali . entah lah rasa lenguh - lenguh semalam pun masih tak hilang lagi .
bila sahaja aku sudah separuh sedar daeipada tidur, baru aku rasa ada benda basah dekat dahi aku ini . aku pun pegang dahi aku,
ah apa ni? kain basah? siapa pula yang letak kain basah atas kepala aku ni?
" hm kenapa pulak ni? " gumamku perlahan sambil alihkan kain basah ini daripada dahi aku.
tiba-tiba pintu bilik aku terbuka, nah mirae.
" eh awak dah bangun? " tanya mirae, aku memandangnya pelik .
" kau asal? "
" lah awak ni, awak tu demam kan?kenapa awak tak letak kain basah tu dekat dahi awak? " terus mirae ambil kain yang dipegang aku tadi dan dibawa masuk kedalam bilik air.
dia basahkan semula kain itu dan kemudiannya diletakkan di dahi aku kembali.
" ish aku tak demam lakhh— " geez suara aku serak, tekak aku sakit, nak bercakap pun susah.
" apa pula tak demam? ni apa ni? panas tahu? " kata mirae sambil meletakkan belakang tangannya di pipi aku.
ah, tiba-tiba rasa badan aku sejuk balik .
aku hanya diam, akur sahaja dengan apa yang dikata mirae .
" eh sorry sorry hehehe " laju mirae alihkan tangannya dari pipi aku .
" lucas kejap ye, saya pergi ambil bubur dekat dapur " terus mirae keluar dari bilik .
ღ
" lucas awak kena makan sikit~ " puas mirae pujuk aku, sudah seperti sedang pujuk budak kecil pula .
tak boleh— tekak aku sakit, nak telan makanan pun susah ish tak faham-faham ke dia ni?
" taknak lah " jawab aku mendatar dengan suara aku yang makin bertambah serak .
" lucas please, makan. satu suap pun jadilah " mirae berkata lagi sebelum meletakkan belakang tangannya di dahi dan pipi aku.
ah aku rasa kalau nak baik demam, ini sahaja cara nya. ya, sentuhan daripada seorang kang mirae .
" tengok badan awak panas lagi tahu tak? baik awak makan sekarang " kedengaran kata-kata mirae seperti tegas, namun nada suaranya tetap lembut seperti selalu .
" ish kau ni tak faham bahasa ke? aku taknak lah ugh! " aku mula hendak tidur semula .
" lucas awak ni degil tau .. " mirae hanya tunduk memandang lantai entahlah apa yang dia sedihkan tu .
mungkin sebab dia penat-penat masak, tapi aku taknak makan pula.
ah tapi kesian pula tengok di— uhm ..
YOU ARE READING
badboy. ©
Romance"aku culik kau buat sementara waktu, jangan risau aku takkan apa-apakan kau." completed, by © gyuilvy ── 2O2O.