+ 17

435 80 13
                                    


NO ONE'S

lucas menuruni anak tangga, terus pergi keruang tamu, matanya meliar mencari seorang kang mirae .

" woi mirae " mirae yang sedang tekun menonton tv pantas memaling wajah menghadap lucas .

" ye saya? "

" aku nak keluar kejap, jangan pergi mana-mana tahu? " arah lucas, mirae hanya menangguk kepala tanda mengerti .

setelah mendapat jawapan dari mirae, terus lucas keluar dari rumah .


MIRAE'S

lepas sahaja lucas keluar dari rumah, terus aku sambung menonton tv .

ah sebernanya tiada apa pun yang menarik, cerita yang ditayangkan semua bosan . malaslah aku macam ni .

aku capai remote control yang ada dihadapan aku, butang 'off' aku tekan . terus gelap skrin tv tersebut .

aku mengeluh malas, haih- bosannya .

saja nak ingat balik, masa lucas keluar tadi baru aku perasan yang dia kata "jangan pergi mana-mana tau ?" aku sangkakan yang dia akan kata,

"jangan kau nak lari" macam apa yang dia selalu kata dekat aku dulu .

haha mungkin dia dah mula percaya dengan aku? ah entahlah .

lagipun, memang taklah aku nak lari keluar dari rumah ni . tak- bukan sebab aku takut kalau nanti lucas marah dekat aku .

tapi sebab,

ya aku memang taknak keluar dari rumah ni sebab aku nak duduk dengan lucas .

aku tersenyum nipis bayangkan wajah lucas yang dulunya bengis kalah nenek sihir dan wajah lucas yang sekarang bila dia gelakkan lawak aku . haha dia kacak, comel bila senyum .

terus aku tekup kedua-dua belah pipi aku yang kian memerah .

" aaa handsomenya awak lucas hehe " gedik betul . maklumlah sudah gila bayang dengan lucas .

tapi bila teringat balik yang aku dah nak mati- aku tak boleh! aku kena lari .

aku nak bawak lucas sekali! haha .



LUCAS'S

sedang aku hendak meletakkan barang-barang dapur yang aku beli tadi di bonet kereta,

tiba-tiba ada seseorang yang suka hati mak bapak dia sahaja letakkan tangan dia dekat atas bahu aku .

aku terkejut tambah takut, tak tahulah kenapa . tapi dalam masa yang sama aku nak tahu siapa gerangan orang tersebut,

jadi aku toleh ke belakang, dan-

badboy. ©Where stories live. Discover now