MIRAE'Saku buka mataku perlahan-lahan . jujur sekarang ini kepala aku terasa pening yang amat. ah mungkin terlelap terlalu lama?
aku memicit alisku, berharap rasa pening akan hilang .
aku memandang keadaan sekeliling, wah aku ada dekat dalam van siapa ni? memang cukup asinglah bagi aku .
kemudian mata aku terarah kepada susuk tubuh yang berada disebelah aku yang sedang leka bermain telefonnya, ya di berada di tempat pemandu.
ah dia inilah namja yang kejar aku tadi-
" encik ni siapa- kenapa encik culik saya? " kataku sambil menangis .
lantas dia tolehkan kepalanya memandang aku, dan perhatikan setiap inci wajahku lama .
" yah kau diamlah perempuan " katanya, wah deep betul suara dia .
" encik kenapa encik nak culik saya? saya ni orang miskinlah! tak ada duit pun, klau encik tak percaya encik boleh cek baki akaun bank saya, tak ada duit pun! " kataku lagi .
" yah perempuan aku kata diam diamlah! aku culik kau, bukan sebab nakkan duit daripada kau! " jeritnya .
aku yang diselubungi rasa takut hanya mampu pejamkan mata aku dan terus menangis .
ღ
LUCAS'S
selepas sahaja aku tiba di banglo aku, aku pun berura-ura untuk tarik perempuan hati tak kental ni keluar dari van .
tch dia tidur rupanya, hebat! masa-masa begini pun dia boleh tertidur .
aku tarik rambut dia- " woi bangunlah! "
jeritku, yang menyebabkan dia terjaga dari lenanya akibat terkejut ." encik- tolonglah lepaskan saya " rayu dia sambil menangis .
" ah sudahlah, tak payah tayang muka sedih kau dekat sini . ikut aku "
" tak-tak nak, saya tak nak ikut awak " katanya .
" baik kau bangun kalau tak aku rogol kau dekaat sini jugak "
ah mulut kau ni lucas- tak boleh kurang ajar lagikah?
memang menangis lagilah perempuan ini dibuatnya tapi mujurlah dia ikut cakap aku kalau tak memang kenalah dia dengan aku!
ღ
" ingat- kau jangan cuba-cuba untuk lari ya?! " kataku kasar .
" tolonglah hiks- lepaskan saya! kenapa awak culik saya? " rayunya .
" kan aku dah kata aku bukan culikkau untuk duit kau- ah aku akan culik kau buat sementara waktu sahaja, jangan risau aku takkan apa-apa kan kau " kataku.
" sementara? berapa hari? sampai bila? " soalnya .
" sampai boss aku balik sini, dalam 25 hari lagi macam tu "
perempuan tu hanya tunduk dan menangis lagi .
" oh lagi satu, lepas 25 hari kau akan mati juga tau- aku tak tahu lah kan sebab aku hanya culik kau sementara sahaja kemudian aku akan serahkan kau dekat boss aku, ikut suka dialah nak buat apa dekat kau lepastu hahaha " terangku .
menangis, terus dia menangis .
aku ini malas hendak melayan dia lagi- jadi biarlah aku naik me bilik untuk bersihkan diri dan berehat . penat woi kejar dia tadi!
YOU ARE READING
badboy. ©
Romance"aku culik kau buat sementara waktu, jangan risau aku takkan apa-apakan kau." completed, by © gyuilvy ── 2O2O.