+ 6

558 94 22
                                    


MIRAE'S

aku jalan, jalan dan terus berjalan— sampailah aku rasa betul-betul tak laray nak berjalan lagi.

aku terjumpa perhentian bas yang ada disini, aku pun mengambil keputusan untuk duduk disini sebentar.

" asuh sejuknya! " keluh aku sendirian.

itulah kau mirae, nak sangat lari. ah mestilah! takkanlah aku nak tinggal dekat dalam neraka tu lama-lama, dengan ada orang nak bunuh aku lagi— aku tak nak mati!

jujur aku takut juga sekarang ini, yalah takut juga aku kalau lucas jumpa aku dekat sini ah!

aku nak sahaja lari jauh lagi tapi aku penat sangat sekarang ni— jadi aku nak tidur disini sahajalah malam ni, esok aku nak sambung lari . moga-moga lucas tak jumpa aku disini .

terus aku baringkan di tempat duduk yang ada di perhentian bas ini .



LUCAS'S

" yah— kemana saja perempuan ni dah pergi? "

sudahlah tengah malam-malam buta ni, dekat manalah dia tu?!

jujur aku penat sekarang ni sebab dah lama sangat aku cari dia— tapi aku gagahkan diri bila muka orang tua jahannam tu berlegar-legar dalam fikiran aku . ah aku nak duit sajalah!

aku pandang sekililing dan— ah aku nampak sesuatu, aku reversekan balik kereta aku ketempat tadi dan aku nampak ada susuk tubuh yang sedang tidur di stesen bas lama ni .

ah sahlah! itu pun dia!

apa dia buat dekat stesen bas lama ni sorang-sorang? kau tak takut?

dada aku terus naik turun menahan marah, sumpah aku rasa nak mengamuk sahaja sekarang— tapi sabar, sampai sahaja rumah habislah kau!

terus aku keluar dari perut kereta dan dapat kan perempuan tersebut—

" WOI PEREMPUAN BODOH " jerit aku kuat, nasib tak ada orang disini .

terus terjaga dia dari tidurnya, tch kau ingat kau boleh lari jauh dari aku ke perempuan? ini bukan tempat kau lah, ini tempat aku! senang sahajalah aku nak cari kau!

dia pandang aku terkejut, ha terkejutlah dia tengok aku sudah ada depan mata dia!

tangan dia aku tarik . kuat-kuat, aku genggam tangan erat.

" adug awak sakitlah— hiks hiks lepaslan saya! " adu dia kesakitan .

terus aku berpaling ke arah dia, aku genggam rambut dia dan tarik dia sampailah masuk kedalam kereta!

aku masukkan dia dia di tempat duduk belakang .

" awak hiks sakit "

di dalam kereta aku hanya diamkan diri . kau tunggu sahaja balik nanti .

aku hanya dengar esakan kecil yang keluar dari mulutnya .

kereta dipandu laju menuju ke rumah .

" KAU PEREMPUAN! KAU SINI! " aku tarik rambut dia, kemudian aku hempaskan dia di atas sofa .

" aw- awak nak buat apa ni? tolong saya minta maaf sangat-sangat! "

" ha? kau dah lari daripada aku macamtu— kau nak minta maaf senang-senang begitu sahaja?

terus aku capai tali pinggang yang memang aku sudah sediakan .

" KAU! "

" awak— sakit!! "

Slarplibasan pertama yang pedih aku lepaskan .

" KENAPA! "

Slarp !  libasan kedua yang dia terima dari aku .

" LARI! "

Slarp!  libasan yang ke berapa pun aku tak ingat, yang ketiga mungkin?

" KAU! "

Slarp !  libasan lagi . memang menangis kesakitan dia kat situ .

" TAU! "

Slarp ! lagi .

" KAU! "

Slarp ! wuish terseksa betul aku tengok dia .

" aw-ak stop jebal sakit ! hiks hiks "

" NI! "

Slarp !

" MENYUSAHKAN "

Slarp !  ah— cukuplah itu lucas, sudah naik biru dah badan perempuan ini aku rasa .

aku lemparkan tali pinggang tersebut ke tepi .

" kau ingat eh perempuan kau jangan nak lari daripada aku! "

terus aku pergi dari situ, dan naik ke tingkat atas, nak tidur! aku penat dah marah!


MIRAE'S

tak ada apa yang aku perlu cakapkan, hanya sakit yang aku rasa sekarang ini— sakit, sakit sangat!

" hiks hiks hiks eomma .. appa! "

kenapa nasib aku macam ini? apa salah aku? aku tak pernah sakitkan orang lain!

aku renung tangan aku yang sekarang bertukar menjadi agak kebiruan .

lebam! sakit!

" hiks hiks ss- sakit! lucas jahat "

aku baringkan diri teragak-agak . sakit sangat rasanya sampaikan nak bergerak pun tak boleh. 

lepas saja aku dapat baringkan diri di atas sofa . aku lelapkan mata . ya, aku tidur dekat ruang tamu .

dah tak berdaya dah nak naik ke tingkat atas .

goodnight world ~

𝘁𝗯𝗰✰

badboy. ©Where stories live. Discover now