LUCAS'Shari pun sudah pagi, cahaya haechan pun sudah mula menembusi langsir bilikku . ah jangan tanyalah kenapa haechan .
aku mengeliat seketika,
" ahhh lenanya tidur semalam! "
aku pun terus turun dari katil, dan turun ke dapur . ahah iyalah- buat sarapan untuk aku dan mirae .
leceh juga sebernanya- sebab aku tak makan sarapan pun tak apa tapi sebab dia ada, aku kenalah buat .
ღ
sarapan sudah siap! aku tersenyum bangga melihatkan hasil air tangan aku.
ah sekejap- kenapa aku rasa sarapan yang aku buat kali ini terlalu istimewa? sandwich salad + telur, mayonis ft. sos cili .
wah! sebelum ini kalau aku sarapanz aku hanya makan roti salutkan gula sahaja hahah malas punya pasal .
tak apalah, sekali-sekala bukan?
terus bilik mirae aku tuju.
ttok ! ttok ! ttok !
pintu bilik dia aku ketuk, tetapi tiada sebarang jawapan .
ttok ! ttok ! ttok !
aish- inj kalau aku buka begitu sahaja, takut pula aku tiba-tiba dia baru keluar dari bilik air dan hanya berkemban- stop lucas!
jap aku ketuk lagi sekali .
ttok ! tto-
krek-
pintu bilik dibuka, ah baguslah kau buka pintu minah . aku baru sahaja nak robohkan pintu ni .
aku pun terus meluru masuk ke dalam bilik dia, memang terekjutlah dia jawabnya .
" woi muka kau tu tak boleh hodoh lagi ke? ah nah, sarapan kau . special ni "
" ah .. gomawo ya- "
" wong yukhei or better lucas " terus aku beritahu nama aku .
ya tak ya jugakan? aku pun lupa yang dia masih belum tahu nama aku walaupun aku sudah tahu nama dia .
" oh, gumawo lucas-shi " balas dia sambil tersenyum pahit.
dia masih tercegat disitu sambil memandang kearah pinggannnya .
" kenapa kau tak makan lagi? kau takut aku letak racun dalam makanan tu? " soalku sinis .
terus aku mencubit sedikit sandwich salad miliknya lalu dimasukkan ke dalam mulut aku .
" see? aku hidup lagi tau! tak ada racun pun dalam tu, aku dah kata yang aku takkan apa - apakan kau, tugas aku hanya untuk culik kau sahaja " kataku sambil memandang wajah polosnya.
" tak adalah, mana ada saya kata awak letak racun pun- " katanya sambil menggelengkan kepalanya beberapa kali .
ah dia ni kenapa come- ah lucas tahan dulu senyum kau tu!
" ye lah kau "
" saya makan dulu ye? terima kasih lagi sekali " balas dia sambil tersenyum . lalu pintu biliknya ditutup .
ღ
kring-
telefon aku berbunyi, serta-merta aku mengeluh selepas melihat siapa nama pemanggilnya .
ah orang tua jahanam tu .
aku sebernyanta malas nak beecakap dengan orang tua tak sedar diti tu, dah la selalu baya upah aku lambat nasib sajalah upahnya banyak jadi aku kenalah juga bersabar kalau tidak- memang dia sajalah yang aku bunuh .
YOU ARE READING
badboy. ©
Romance"aku culik kau buat sementara waktu, jangan risau aku takkan apa-apakan kau." completed, by © gyuilvy ── 2O2O.