LUCAS'Skringg-
telefon pintar bijak lagi pandai aku berbunyi.
aku mengeluh lemah- ah siapa pula yang telefon aku malam-malam buta ni? kacau ketenteraman betul!
lalu panggilan tersebut aku angkat dengan malas sekali.
" yes? lucas here "
" buat kerja ni, esok aku nak kau culik perempuan ni . nanti aku send details dia dekat kau, kau simpan dia dalam 20 - 25 hari macam tu since aku still ada dekat jepun sekarang ni . ingat ! jangan seksa dia dulu, aku nak dia diseksa di tangan aku, faham? "
" got it, berapa kau nak bayar aku ni? "
" tch mestilah aku akan bayar kau mahal. ah- yang penting kau kena selesaikan kerja tu dulu faham? "
ttuuttt-
aku berdecit perlahan, dia yang call aku dulu dia yang tamatkan panggilan dulu. berani betul dia buat begitu, nasiblah dia selalu bayar aku mahal kalau tak memang nahaslah orang tua tak sedar diri tu!
oh iya, aku lupa nak perkenalkan diri.
nama aku wong yukhei, atau orang sekeliling aku panggil aku lucas! umur aku 21 tahun.
apa yang aku buat? ok baiklah aku akan cerita. aku bekerja sebagai- hm pembunuh? dan yang seangkatan dengan ia lah.
gaji aku? ah bergantung kepada sesuatu misi itulah, aku boleh dapat dalam 5k hingga 10k begitu? tak hairanlah macam mana aku boleh tinggal dalam banglo 3 tingkat ni dengan mudah, kerja haram bukan?
kenapa aku pilih untuk lakukan semua perkara ini? haha, sebab aku bosan dan aku rasa ini sajalah cara untuk aku puaskan diri aku- dulu aku selalu diseksa dan disakiti oleh orang lain. jadi apa salahnya aku buat benda yang sama seperti mereka juga?
semua ini berlaku dalam 7 tahun lepas. eomma dan aku bercerai- dua hari selepas itu appa aku disahkan meninggal kerana terlibat dalam kemalangan langgar lari. sungguh sadis.
lepas itu aku dan eomma hilang tempat bergantung, semua hutang appa- eomma kena langsaikan. setiap hari eomma aku akan dipukul oleh ahlong-ahlong yang datang kutip hutang .
sampailah suatu hari, eomma aku dibunuh oleh ahlong tersebut di depan mata aku sendiri. dan masa tu aku masih remaja yang bersekolah, hilang kedua-dua orang tua yang aku sayang.
di sekolah pula, aku sering dibuli oleh rakan sekelas aku, mereka kata memang layak pun eomma dan appa aku mati, sekurang-kurangnya mereka sudah tidak perlu menjaga aku yang menyusahkan ini.
memang stress teruk lah aku jawabnya sampai satu tahap- aku ambil keputusan untuk bunuh diri, tetapi tak jadi sebab teringatkan nasihat-nasihat eomma yang dia pernah beri dahulu.
eomma kata, kita ini hidup memang penuh dengan dugaan dan cabaran, walau apa sekali pun yang terjadi kita kena harungi juga!
jadi aku bangkit- aku tekad untuk tidak mahu menjadi orang yang lemah dan akan balas dendam kepada semua orang yang buat aku begitu- dan bunuh eomma aku!
dan lihatlah, aku ialah wong yukhei yang baharu atau lebih dikenali sebagai lucas wong .
ah sudahlah- aku dah penat hendak bercerita, hari pun sudah lewat jadi aku kena tidur supaya aku dapat jalankan misi hari esok dengan lancarnya!
𝘁𝗯𝗰✰
YOU ARE READING
badboy. ©
Romance"aku culik kau buat sementara waktu, jangan risau aku takkan apa-apakan kau." completed, by © gyuilvy ── 2O2O.