MIRAE'Smatahari sudah tegak menandakan yang hari sudahpun siang, aku pun bingkas bangun dari sofa .
" aduh sakitnya " aduh aku sendirian .
aku sebernanya lapar sangat sekarang ni, yalahkan dari semalam aku tak jamah apa-apa makanan . lepastu kena libas dengan tali pinggang pula tu! ah sadisnya hidup aku .
harap lucas belum bangun lagilah— ah dia tu kalau mampus terus pun tak apa!
aku siapkan beberapa keping sandwich untuk sarapan,
yah— bukan semuanya untuk aku! untuk aku sedikit, dan sedikit lagi untuk lucas lah.
walaupun sebernanya aku tak nak pun buat sarapan ini untuk dia sebab aku benci dia sangat-sangat! tapi— tak bolehlah, ini kan rumah dia, bahan-bahan untuk buat sandwich ini pun dia punya .
aku terus letakkan roti di dalam pinggan dan bawanya kemeja makan .
ah— patut ke aku kejut lucas? ah mestilah kena, kalau tak nanti mesti dia marah aku sebab makan sandwich sorang-sorang .
aku terus pergi ke tingkat atas untuk kebiliknya .
tunggu. sebelum aku jumpa bilik dia, aku akan jumpa lagi satu bilik tau . bilik itu nampak aneh sangat bagi aku, sudah lama sebernanya aku perhatikan bilik ni— tapi tak teringat langsung untuk masuk.
alang-alang lucas masih tidur ni apa kata aku masuk sahaja dalam bilik ni?
sebelum aku buka pintu ni, aku jenguk dulu bilik lucas mana tahu tiba-tiba dia keluar dari bilik? line clear!
aku pulas tombol pintu bilik misteri tu .
aduh, kunci tak ada ke? aku tunduk, aku tengok bilik ini dari lubang yang ada di bawah pintu ini. faham?
aku berdiri semula . dan guess what— ada kunci yang disangkutkan di sebelah pintu tu!
aku capai kunci tersebut. bagus pintu terbuka!
wah cantik ... luas! bersih!
kenapa lucas kunci pintu bilik ni ya? ada sesuatu kah yang dia sorok dalam bilik ni?
aku mengamati suasana dibilik itu .
dekat atas rak buku, ada banyak gambar . gambar yeoja dengan namja dengan anak mereka. ini mungkin eomma dan appa lucas? tapi mereka di mana ya sekarang ni?
" EH COMELNYA! " terjerit sedikit aku disitu apabila aku ternampak gambar ini
ini pasti lucas kan? tak sangka betul aku yang dia secomel ini masa dia masih kecil, tapi bila dah besar— muka bengis! langsung tak reti nak senyum!
mesti ada banyak benda kan yang dia pendam? muka dia asyik-asyik nak marah sahaja! apalah rahsia lucas sebernanya?
aku pergi ambil penyapu yang ada dalam bilik tu . aku sapu ruang bilik ini .
hah— tak adalah banyan sangat habuk kalau disapu bukan?
selepas sahaja selesai menyapu, aku pergu pula dekat meja yang ada di dalam bilik ini, aku nampak ada buk—
krek—
kendengaran pintu bilik dibuka . hampir sahaja jantung aku hendak terhenti apabila aku yakin yang orang itu adalah lucas! ah habislah aku!
" WOI! APA KAU BUAT DALAM NI HUH? "
terus aku toleh kebelakang dengan teragak-agak
" er— saya, say— "
" KAU APA! "
" saya masuk bilik ni hehe saja er- lepastu saya ambil penyapu lepastu saya sapu - sapu sikit bilik ni hehe er- " terang aku .
" dah, kau keluar sekarang! "
kemudian rahang aku terus dicengkam kuat oleh lucas .
" kau. ingat. jangan. masuk. dalam. bilik ni. kalau. kau. nak. hidup. lama. FAHAM ! "
" nn-nae arasseo! " serta-merta cengkaman lucas dilepaskan.
aduh— sakitnya dia buat macam tu tadi! hampir sahaja aku hendak menangis disitu tapi sedaya upaya ditahan .
terus aku keluar dari bilik dan menuju ke dapur .
ღ
" er lucas , saya ada buat sarapan ni— awak makan la "aku berkata selepas nampak lucas datang menuju ke arah dapur .
" hm "
kerusi ditarik, dia melabuhkan punggungnya . aku tuangkan dia air .
dan sekarang ni aku fikir sama ada aku patut makan dengan dia sekali atau— aku bagi dia makan sahaja dulu?
tapi aku dah laparlah, ah tak apalah aku biar dia makan sahajalah dulu .
" lucas, saya naik atas dulu ya? "
baru sahaja aku nak buka langkah, lengan aku dipegang lucas .
" sini duduk, makan " dia ni ajak ke halau sebernanya? cakap tu elok- elok sikit tak bolehkah?
aku pun terus duduk dan mencapai roti sandwich yang berada di hadapan mata .
ok, sumpah kekok .
" yah mirae-ah " tiba-tiba sahaja lucas memanggil namaku .
cepat-cepat aku sumbatkan sandwich kedalam mulut supaya aku boleh bercakap .
" n-nae? "
" kau punya— ah kau sakit lagi tak? "
" sakit? sakit ap— "
" semalam aku ada pukul kau kan? sakit lagi ke? kalau sakit lagi sapu lah ubat " kataku
aku hanya meangguk lemah. dia tanya sakit atau tak? mestilah sakit!
" aku minta maaf "
" n-nae?? " kataku terkejut, apa yang baru sahaja aku dengar ni? dia minta maaf?
" aku pukul kau semalam— kau sakit, jadi aku minta maaf "
aku memandangnya tak berkelip, masih lagi terkejut . jujur rasa sakit dekat badan ini sikit sebanyak rasa sembuh sebab dengar maaf darinya .
" ah sudahlah lupakan saja, makanlah kau " katanya.
ღ
lepas sahaja makan, kau tau sajalah siapa yang cuci semua pinggan cawan ni? semestinya aku. takkanlah lucas pula?lepas selesai semuanya, aku naik ke bilik aku.
sebernanya .. aku ada nak beritahu sesuatu, tapi di next chapterlah okay?
𝘁𝗯𝗰✰
YOU ARE READING
badboy. ©
Romance"aku culik kau buat sementara waktu, jangan risau aku takkan apa-apakan kau." completed, by © gyuilvy ── 2O2O.