+ 8

542 84 8
                                    


MIRAE'S

okay aku nak beritahu ni- sebernanya masa aku masuk dekat dalam bilik lucas tadi aku ada sempat ambil sesuatu .

nak tahu apa? aku jumpa-

b to the u to the k to the u, buku! ya buku .

dan aku dapat rasa ini bukan buku biasa-biasa sebab dia tebal, jadi aku rasa ini ialah sebuah diari. diari siapa? diari lucas mungkin?

buka sahaja muka surat pertama nampak tulisan cakar ayam yang bertulis "hak milik wong yukhei"

ah sudah pastilah ini lucas punya! dengan ada helaian kertas terkeluar-keluar lagi! buruk betul buku ni ish ish, tapi buku inilah yang buat aku berdebar daripada tadi .

kalau aku buka dan baca diari ni agaknya lucas dapat tahu tak? aku harap taklah sebab diari ni nampak sudah lama tak disentuh . berharap juga lucas tak sedar yang ada sesuatu hilang dalam biliknya .

aku pun mula membelek helaian muka surat diari ini, malaslah hendak baca satu-satu .

" awh gwiyomi! " teriak aku, tapi perlahan sahajalah, aku aje boleh dengar.

kenapa lah lucasni simpan gambar-gambar dia macam ni sahaja? lain kail beli lah album untuk simpan gambar-gambar!

aku ambil gambar-gambar milik lucas itu, ada la dalam 5 keping macam tu.

ini semua gambat masa dia masih kecil- comel sangat-sangat!

aku letak gambar-gambar itu dekat dalam laci almari baju aku.

" kalau dia cari gambar-gambar ni macam mana? mahu dia pukul saja aku nanti " monolog aku sebentar .

aku pun sambung belek diari tebal lagikan berhabuk itu .

sekejap- muka surat ini nampak menarik untuk dibaca! walaupun tulisannya agak buruk tapi tak mengapa, akan cuba aku fahamkan.

22 / 12 / 2013

Dear diari ,
aku tak tahulah nak cakap macam mana lagi . appa aku meninngal sebab accident , dan kemudian eomma mati dibunuh oleh ahlong . apa salah aku ? jahat sangat kah aku ni ? kenapa aku rasa hidup aku ni tak adil langsung ? aku tak pernah sakitkan hati sesiapa ! tapi kenapa semua ni terjadi dekat aku ? adakah aku ni memang langsung tak layak untuk menerima kasih sayang dari kedua orang tua ? sudahla aku dah penat , sebernanya mahu saja aku tamatkan nyawa aku sendiri . tapi aku tak boleh , kalau eomma tahu , mesti dia sedih bukan . sudahla diari , sampai sini sahajalah luahan hati aku , haha terima kasih juga sebab dengar aku menangis haha .

" lu- lucas " aku tak boleh nak bersuara langsung sekarang ni.

bibir aku digigit, untuk tahankan diri daripada menangis. tapi tak boleh- ada juga air mata yang mengalir keluar.

badboy. ©Where stories live. Discover now