Voor de vierde opeenvolgende dag zit Liva weer met haar vriendinnen op een terras. Terwijl ze net een slok van haar drankje wil nemen gaat haar telefoon af, Liams naam verschijnt op haar beeldscherm.
"Liam?" Vraagt Julie verbaast.
Liva pakt snel haar telefoon van tafel en neemt op. "Hey, schat!" Klinkt er te hard vanaf de andere kant van de lijn, haar vriendinnen hebben het vast gehoord. "Hmm, schat." Herhaalt Noor. "Ze gaat er voor." Ze zijn blij verrast.
"Één momentje hoor." Zegt Liva tegen haar telefoon. Ze staat snel op en loopt naar de andere kant van het terras.
"Oh, ben je met een man?" Vraagt Liam lachend. "Nee, met mijn vriendinnen die denken dat ik volop aan het daten ben." Zegt Liva streng.
"En nu denken ze dat je met mij bent?" Lacht Liam verder. Liva kijkt achterom naar haar vriendinnen die haar volverwachting nakijken.
"Waarvoor bel je?" Liva wil het kort houden.
"Mag ik jou vandaag lenen?"
"Lenen?" Herhaalt Liva vragend.
"Ja, ik dacht nog eens aan je aanbod van gister." Legt Liam uit. Liva kan het even niet meer volgen. "Jij die doet alsof je mijn vriendin bent." Gaat Liam verder, in de hoop dat het kwartje snel valt.
Liva maakt een realiserend geluid zodra dat kwartje inderdaad valt. "Maar vandaag? Ik heb vanavond een date."
Liam maakt een schokkend geluid. "Slet." Lacht hij erbij. "Het is maar een paar uurtjes."
Liva zucht maar geeft toch toe. "Vooruit dan."
"Lieverd, je bent de beste." Liam kan zijn geluk niet op. "Als je je locatie zo stuurt, dan haal ik je rond 15:00u op. Oh, en kleed je sexy." Zegt hij met een hoorbare grijns.
Liva schudt lachend haar hoofd. Wanneer er is opgehangen loopt ze terug naar haar vriendinnen, ze kijken haar hoopvol aan. Liva neemt nietszeggend plaats op haar plek.
"Ga je gewoon niks zeggen?" Lacht Marit.
"Er valt niet veel te vertellen." Antwoordt Liva nonchalant. Ze weet dondersgoed wat haar vriendinnen denken te weten.
"Hmm," Julie zakt onderuit. "Liam. Leuke naam."
Liva geeft Julie een corrigerende trap onder tafel. Ze maakt haar drankje op en zet haar voeten klaar om op te staan. Weer krijgt ze de vragende blikken van haar vriendinnen naar haar toe geworpen. "Jullie willen toch dat ik er voor ga?" Grijnst Liva, wetende dat ze zich alleen maar voor gaat doen als vriendin en vanavond pas een echte date heeft.
Eenmaal thuis springt ze snel onder de douche om het zweet dat de warme zon heeft veroorzaakt af te spoelen. Ze volgt haar routine zoals altijd: haren wassen, lichaam wassen, scheren voor de date vanavond – je weet maar nooit -, opmaken, haren föhnen en in model brengen, lingerie en een mooi, sexy, rood jurkje aan en tot slot een zoete parfum en hoge pumps eronder.
Aangezien ze in de middag weggaat en hoogstwaarschijnlijk in de nacht ergens terug komt, stopt ze een zwarte lange jas in haar tas. Nog voordat ze hier klaar mee is wordt er aangebeld, ze kijkt uit haar raam naar beneden. Haar kamer is namelijk recht boven de voordeur. Daar staat hij dan. Liam die zich voor doet als hetero. En daar komt Liva die zich voordoet als zijn vriendin. Zodra ze met haar spullen bij hem in stapt kan ze het niet laten om te giechelen. Ze ziet zichzelf van alles doen, maar dit had ze niet gedacht.
De reacties van de familie van Liam waren alles wat je hoopt te krijgen van je schoonfamilie, alleen weten zij niet dat het allemaal één grote leugen is. Na een korte borrel was het alweer tijd om te gaan, anders zou Liva te laten komen bij haar echte date. Liams ouders hoopten Liva snel weer eens te zien, al weet ze niet of ze dat waar kan maken. Het zat haar niet lekker dat ze zulke lieve mensen heeft voorgelogen. Maar het bracht haar wel op een idee.
"Liam?" Begon Liva toen Liam de straat in reed waar het café is waar zij en Finn elkaar zouden ontmoeten, net als alle andere keren een openbare plek waar ze niet alleen is. "Zou je dat wat ik vandaag voor jou heb gedaan, ook eens voor mij willen doen?"
Liam lacht van het idee. "Zo moeilijk moet het voor jou toch niet zijn om een man te vinden?"
"Nou, dat zal je nog vies tegenvallen." Lacht ze beschaamd.
"Er is iets met je." Het zorgt ervoor dat Liva hem aankijkt. "Elke keer als het gaat over waarom jij je niet kunt binden krijg je een andere blik in je ogen. Die blik heb je nu ook." Hij kijkt haar diep in haar ogen aan. Alsof hij door haar heen ziet. Alsof hij hoort wat ze denkt.
"Je denkt ergens aan. Aan iemand." Gaat hij verder. Liva's zwijgen verklapt genoeg. "Volgens mij ben je hem allang tegen gekomen."
JE LEEST
Man Gezocht | Voltooid
RomanceWanneer het voor de zoveelste keer mislukt tussen carrièretijger Liva en haar date, besluit ze het roer om te gooien. Ofwel, haar vriendinnen besluiten het roer om te gooien. Er wordt voor Liva een oproep tot liefde geplaatst. Ze geeft het een kans...