Ze had Dave zonder na te denken binnen gelaten.
"Mag ik ook kijken?" Vraagt hij voorzichtig, het laat haar verlegen lachen. Weer stemt ze toe. Dave wil niet teveel kijken naar haar lichaam, maar kan zijn ogen toch voor vijf seconden niet van haar af houden. Al vraagt Liva zich af of hij wel iets door de condens op de glazen wanden ziet.
"Mag ik erbij komen?"
Ze knikt terwijl ze alvast een stapje opzij gaat. Dave trekt zijn shirt over zijn hoofd nadat hij de badkamerdeur op slot had gedaan.
"Zat hij net niet op slot?" De vraag kwam weer in haar op.
"Jawel." Antwoordt hij met een kleine grijns.
Ze laat haar handen zakken wanneer ze zich bedenkt dat ze die nog steeds op haar lichaam liet rusten. Hij heeft haar immers toch al vaker naakt gezien, al was het vijf jaar geleden.
"Mag ik je aanraken?" Liva vindt het lief dat hij overal toestemming voor vraagt, het zal vast wat te maken hebben met het ongewenste gedrag van Finn die avond. Weer knikt Liva ter bevestiging.
"Draai je om." Zegt hij zacht. De woorden klinken hard en dwingend, maar hoe hij het zegt is op een andere manier. Ze wordt nieuwsgierig. Ze volgt zijn bevel op en draait zich om, de douchestralen vallen nu op haar ontblote bovenlichaam.
Dave duwt met zijn vingers haar haren over haar ene schouder. Hij brengt zijn lippen dichterbij haar nek en geeft liefdevolle kusjes op haar huid. Hij merkt dat Liva er kippenvel van krijgt. Hij wil niet de indruk geven dat hij meer van haar wil dan dat hij al krijgt, dus stopt hij met het geven van de kusjes. Hij pakt een douchespons die in de douche is neergelegd door het personeel. Hij wrijft er zacht, maar wel met wat kracht, mee over haar schouders en door naar haar rug.
"Waar denk je aan?" Dave wil peilen hoe het met haar gaat. Liva neemt diep adem voordat ze vertelt wat er door haar heen gaat.
"Ik denk aan wat er had kunnen gebeuren als ik niet mee was gegaan hier naartoe." Begint ze, Dave vervolgt zijn ronddraaiende bewegingen met de douchespons. "Wat er had kunnen gebeuren als ik alleen thuis was geweest en jullie hier, en als hij dan mijn huis was binnengedrongen."
Dave voelt dat de emoties van Liva hoog oplopen en legt de spons weg. Hij draait haar om zodat ze elkaar aankijken, Liva heeft de tranen in haar ogen staan. De gedachte wat er allemaal had kunnen gebeuren, vindt ze angstaanjagend. Ze vindt het akelig om eraan te denken. Huiveringwekkend.
Dave slaat zijn armen om haar heen en trekt haar blote lichaam tegen zijne aan. Het voelt intiem, maar niet zoals seks. Ze voelt hem diep, maar niet zoals seks. Het is vertrouwd. En veilig.
Na nog tien minuten in dezelfde positie krijgen ze beiden een gerimpelde huid – net als wanneer je uit het zwembad komt. Ze kan het niet geloven, maar ze is de handdoek vergeten. En Dave zo te zien ook.
"Op mijn kamer liggen er nog genoeg." Zegt ze wanneer hij ook om zich heen zoekt. Er ontsnapt een giechel wanneer ze zich realiseert dat ze naakt door de hal moet rennen.
Dave neemt het risico. Hij pakt zijn kleding van de grond en draait de deur voorzichtig van slot. Hij steekt zijn hoofd door de deuropening om er zeker van te zijn dat niemand hen ziet. Hij laat de deurklink los en steekt zijn hand uit naar Liva, om te voorkomen dat ze uitglijdt. Wanneer hij de deur verder openduwt, heeft hij direct spijt.
Daar was hij al bang voor.
Nienke ziet Liva en Dave naakt, nat en met blosjes op hun wangen de badkamer uit glippen.
Nienke slaat haar armen in elkaar en kijkt de twee bevooroordeeld aan terwijl ze haar hoofd schudt. "Waar zijn jullie toch allemaal mee bezig?"
Dave had zich bedekt met zijn kleding en Liva was half achter de deur verstopt.
"Normaal had het me niet uit gemaakt, maar Julie is mijn vriendin. En die van jou ook trouwens." Ze richt haar ogen op Liva. "En jij woont samen met haar." Nu kijkt ze naar Dave.
"Schaam jullie." De laatste woorden zijn gezegd. Ze gunt de twee nog één van haar meest vieze blikken voordat ze zich om draait en wegloopt. Even vraagt Liva zichzelf af wat Nienke op de bovenste verdieping deed als ze haar bad- en slaapkamer op de eerste slaapkamer heeft. Wanneer ze deuren hoort dicht gaan en water uit de kranen hoort lopen, neemt ze aan dat ze een badkamer zocht die niet bezet was. Echter kwam ze nu hen tegen.
Liva en Dave kijken elkaar betrapt aan - wat ze ook zijn, maar kunnen hun lach niet inhouden. Wat maakt het nog uit? Ze zijn nu toch al betrapt.
Ze lopen door naar Liva's slaapkamer. Waar Liam is vraagt ze zich niet af, hij zal vast wel een betere timing hebben dan Nienke.
Liva maakt de verpakking van de handdoeken open en geeft er één aan Dave. Bij het omdraaien ziet ze iets opvallen, hij heeft een erectie. Ze laat merken dat ze het heeft opgemerkt.
"Sorry." Dave verontschuldigt zich.
"Nu pas?" Vraagt ze lachend. In de douche heeft ze niets gemerkt.
"Je bukte voorover." Verklaart hij terwijl hij naar de plastic verpakking op de grond wijst.
Ze kijken elkaar net iets te lang aan, terwijl ze nog altijd beiden naakt en nat zijn. "Ik denk niet dat ik me in kan houden." Zegt hij.
"Doe dat dan niet."
JE LEEST
Man Gezocht | Voltooid
RomanceWanneer het voor de zoveelste keer mislukt tussen carrièretijger Liva en haar date, besluit ze het roer om te gooien. Ofwel, haar vriendinnen besluiten het roer om te gooien. Er wordt voor Liva een oproep tot liefde geplaatst. Ze geeft het een kans...