Veel leesplezier en vergeet niet te stemmen(:
'Je kan de brief lezen lieverd, het is goed nieuws' zei Fred, Cassandra pakte nerveus de brief aan
" Geachte mevrouw Cassandra Howel,
Wij delen u hierbij mee dat de aanvraag die uit uw naam is gedaan voor het traject Potions-Master is goedgekeurd.
Na het afronden van uw examens op Howarts Hogeschool voor Hekserij en Hocus-pocus bent u officieel geaccepteerd en mag u de titel Potions-master dragen.In samenspraak met het huidige schoolhoofd, de huidige toverdranken professor en de Hogwarts High Inquisitor willen wij u de functie aanbieden van toverdrank professor voor lessen van leerjaren 1 – 3, deze zult u in aanvang van het volgende schooljaar onder toezien van de professor doen, mocht u de functie accepteren.
Wij ontvangen graag uw reactie voor 31 oktober.
Hoogachtend,
Professor Phoebus Penrose
Hoofd afdeling magisch onderwijs"
Cassandra las de brief meerdere malen door, Fred keek haar grijzend aan 'Gefeliciteerd Lieverd' en toen het nieuws eindelijk was doorgedrongen vloog ze Fred om zijn hals, het goede nieuws verspreidde al snel en de hele dag door werd Cassandra door mensen gefeliciteerd.
Eindelijk was het zover, de eerste quidditch match van het jaar en Cassandra keek er echt naar uit, even iets normaals. Het was Ron zijn eerste wedstrijd als keeper en hij was overduidelijk erg nerveus, 'Kom op Ron, je hoeft helemaal niet nerveus te zijn. Je gaat het vast en zeker geweldig doen!' probeerde Cassandra hem aan te moedigen, maar de arme jongen werd met de seconde bleker.
Cassandra liep samen met Ginny, Hermione en Christian naar het stadion toe, ze hoopte dat Ron nog bij zou draaien voor de wedstrijd en niks bleek minder waar, toen Slytherin begon te zingen;
"Aan Weasley hebben we geen kind, Hij is voor ons de Goede Sint, Daarom zingt Slytherin eensgezind: Weasley is onze vrind.
Weasleytje is stekeblind, De Slurk passeert hem steeds gezwind, 't Is altijd onze ploeg die wint, Weasley is onze vrind."
'Oh nee' zuchtte Cassandra toen ze het hoorde, Ron leek ondertussen wel groen van de zenuwen en de tweeling rood van woedde, 'Waarom grijpen er geen leraren in? Dit is echt gemeen' riep Cassandra, Ginny zei niks maar leek te observeren wie ze later allemaal zou vervloeken en Cassandra was bereid om haar daarmee te assisteren.
De wedstrijd ging verschrikkelijk, gelukkig ving Harry vrij snel de snitch en won Gryffindor alsnog, maar niet dankzij ron. Terwijl hij het tijdens de training juist harstikke goed deed, de Gryffindors liepen met gemengde gevoelens terug naar de leerlingenkamer en wachtte daar op de terugkeer van het team.
Ondanks dat ze gewonnen hadden stond iedereen zijn hoofd op onweer toen ze de leerlingen kamer inliepen, iedereen leek verward en Cassandra besloot de stilte te verbreken 'ach kom op, we hebben in ieder geval gewonnen'
'Harry, George en Fred mogen nooit meer spelen...' 'Wat?!' 'Gevochten met Malfoy, hij zat achter het liedje en besloot hun familie nog even extra te beledigen' vertelde Angelina woedend 'Ik heb niet eens gevochten' sputterde Fred tegen.
'Maar waarom zijn jullie geschorst?' vroeg Cassandra verward, 'Umbridge, ze heeft gewoon een hekel aan ons' reageerde Harry bitter en Cassandra stond met haar mond vol tanden, ze moest Umbridge te vriend houden, maar dit kon ze echt niet maken...
'En ze heeft onze bezems af gepakt en achter slot en grendel gestopt' zei Fred boos, dat was voor Cassandra het teken om op te springen en de Roze breedbekkikker even flink te vertellen wat ze ervan vond.
Met Fred en George op haar hielen stormde ze het kasteel door, 'Howel, Weasley, hier komen!' klonk de stem van Snape door de gang heen en het drietal stopte abrupt met lopen.
JE LEEST
Onsterfelijke waarheid - Fred Weasley
FanfictionCassandra Howel, komt op Hogwarts in haar vijfde jaar en wordt ingedeeld in Gryffindor. Ze komt uit Amerika en heeft veel hoop voor haar nieuwe leven in het Verenigd Koningrijk. Op het eerste gezicht lijkt ze een normaal meisje van 15 jaar oud, maar...