50

183 9 1
                                    

Allereerst wil ik mensen bedanken voor hun stemmen en reacties! dit is echt onwijs motiverend voor mij en maakt me ook onwijs gelukkig!!! Dit hoofdstuk is (door en) voor jullie!


Toen iedereen in de grote zaal zat na de sortering viel Cassandra's oog op de roze heks, haar vermoedens werden bevestigd toen Harry zei dat zij bij zijn proces aanwezig was en toen ze haar toespraakje had gehouden wist Cassandra het zeker; Roze zou niet erg lang meer haar lievelingskleur zijn.

Na het avondmaal liep Cassandra richting het kantoor van Dumbledore, waarschijnlijk een gesprek over de lessen en het aangepaste rooster en toen ze inderdaad ook Snape zag staan leek ze gelijk te hebben, maar niks was minder waar.

'Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen Cassandra, het ministerie heeft opgedragen dat je naar de toverdrank lessen ook met professor Umbridge mee moet lopen en ik wil dat je er alles aan doet om aan haar goede kant te blijven, iets wat moeilijker gaat worden als dat jij denkt' zei Dumbledore, 'Dat zal wel meevallen professor, in tegenstelling tot de mensen met wie ik omga ben ik relatief rustig' lachtte Cassandra en Dumbledore schudde zijn hoofd 'Dit zal een nogal apart jaar worden Cassandra, ik wil dat Umbridge jou gaat vertrouwen en daarom zal dit voorlopig ook ons laatste gesprek zijn, verdere instructies zal je via Severus krijgen'

Samen met Snape verliet ze het kantoor 'Cassandra, het lijkt mij verstandig om jouw vrienden van deze missie te informeren' zei hij kort voordat ze ieder hun eigen kant op gingen, Cassandra kon zich de laatste keer dat Snape haar bij haar voornaam noemde niet herinneren maar de blik in zijn ogen zou haar altijd bijblijven.

'Waarom vroeg Dumbledore je dat? Zo erg zal ze toch niet zijn?' reageerde George toen Cassy haar verhaal had gedaan, 'Ik weet het niet jongens maar Sev- Snape raadde me aan jullie meteen in te lichten. Ik heb geen idee wat ons te wachten staat met haar, maar ik denk niet veel goeds' 'Ik ben blij dat je ons nu in ieder geval alles kunt vertellen lieverd, ik heb geen zin in nog meer geheimen tussen ons en om je te helpen zullen wij ons proberen te gedragen tijdens die pad haar lessen, toch George' 'Je bedoeld tijdens de gewaardeerde professor Umbridge haar lessen' voegde George toe en Cassandra was erg opgelucht.

Cassandra haar eerste uren waren als Snape zijn assistente, van zijn vriendelijkheid van de avond ervoor was niks meer te bekennen en Cassandra liet het ook maar gaan 'Professor Howel zal jullie toverdranken en opstellen gaan beoordelen, stel haar niet teleur' sloot hij zijn les af. Cassandra glunderde "Professor Howel" of misschien wel professor Weasley en ze schudde snel haar hoofd, dat was niet iets waar ze nu al aan moest denken.

'Hoe was je eerste les lieverd?' vroeg Fred toen ze onderweg waren naar transfiguratie, Cassandra vertelde stralend over de les en het feit dat ze professor Howel werd genoemd, 'Je weet dat het met de tijd professor Weasley gaat worden toch schat?' was Fred zijn antwoord, Cassandra liep met een knalrood hoofd hun eerste les in.
'Sorry, sorry, sorry' fluisterde Fred 'Ik wilde je niet in verlegenheid brengen lieverd en het was ook nog geen aanzoek, maar ik bedoel met de tijd'

George luisterde het gesprek tussen zijn tweelingbroer en zijn vrienden aan en schaamde zich gewoon voor Fred zijn opmerkingen, gelukkig dit keer niet op de verkeerde manier. De afgelopen jaren had George zich met hun relatie bemoeit, als Fred weer eens te opvliegerig was en terug gefloten moest worden, op sommige momenten twijfelden hij zelfs of hij niet beter voor Cassy was als Fred.

Onsterfelijke waarheid - Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu