52

165 10 1
                                    




'Oh natuurlijk professor! Ik kijk erg uit naar onze eerste les!' reageerde Cassandra overdreven vriendelijk, weer zoals met iedere leugen draaide haar maag zich om en gelukkig had Umbridge niks door, Fred daarintegen wel.
'Gaat het Liefje, het leek even alsof je ziek ging worden?' Vroeg hij bezorgd nadat het roze gevaarte weg was, 'Zo voelde het ook, iedere keer als ik lieg heb ik dat gevoel. Ik heb altijd al een hekel aan liegen gehad maar met de orde enzo moet ik nu af en toe wel, maar iedere keer weer heb ik het gevoel dat de inhoud van mijn maag naar buiten komt'

Haar laatste hoop om een band op te bouwen met Umbridge vervloog toen ze hoorde wat er in de vijfdejaars klas was gebeurd tussen Harry en de roze pad, hierdoor besloot ze ook meteen het trio in te lichten over de opdracht van Dumbledore. 'Dat kan je niet menen Cas, ze is echt verschikkelijk!' Riep Hermione uit, 'Wij hebben morgen pas les van haar en gelijk daarna heb ik samen met haar de eerste jaars. Dus ik kan er nog niet echt over oordelen, maar Dumbledore had mij al gewaarschuwd dat het lastig zou worden en Snape zei dat ik maar beter de mensen om me heen kon inlichten , nu snap ik waarom' reageerde Cassandra 'Ik ben blij dat je het hebt verteld Cassy, als jullie ineens beste vriendinnen zouden zij had ik je echt in twijfel getrokken' zei Ron.

Met lood in haar schoenen liep Cassandra de volgende ochtend richting het lokaal van Umbridge, professor McGonagall leek haar een bemoedigende blik toe te werpen in het voorbijgaan en Cassandra keek angstig Fred aan 'Je kan dit lieverd' maar na een les begon Cassandra er toch echt aan te twijffellen. De vrouw was niet alleen een verschrikkelijk slechte lerares, ze was ook nog eens een verschrikkelijk mens en Cassandra moest meerdere malen op haar tong bijten tot ze het niet meer hield.

Ze stak haar hand op 'Juffrouw Howel?' reageerde Umbridge vrolijk 'Sorry professor, maar als we de praktijk niet gaan oefenen, hoe moet dat dan tijdens het praktijk examen voor de NEWTS?'vroeg Cassandra zo vriendelijk mogelijk 'Als jullie de theorie grondig genoeg bestuderen, is er geen reden waarom jullie de spreuken niet zouden kunnen uitvoeren onder zorgvuldig vastgestelde examenomstandigeheden' zei Umbridge en Cassandra wilde hier vol tegeningaan tot ze tegen haar stoel werd geschopt door Fred 'Oké duidelijk, dankuwel professor'

De roze pad keek haar glimlachend aan en Cassadra wist niet waar ze zich zieker door voelde; liegen of Umbridge, waarschijnlijk Umbridge.
'Ik moet toegeven juffrouw Howel, ik ben onder de indruk van hoe serieus je jouw opleiding neemt, je bent een voorbeeldige student en dat hoor ik ook van de andere professors' Zei Umbridge toen de les was afgelopen en ze nog maar met elkaar in het lokaal waren 'Dat vind ik erg fijn om te horen professor Umbridge, zeker van een vooraanstaand werknemer van het ministerie zoals u' en alsof de vrouw nog niet genoeg op een amfibie leek; met de grijns die ze nu op haar gezicht had leek ze net op een breedbekkikker.

Cassandra verveelde zich tijdens de les, de eerste jaars moesten lezen en Cassandra had geen idee wat ze in deze tijd moest doen, voor de sier schreef ze maar op een stuk perkament;

De correcte manier van lesgeven:

-          Veilig en verantwoord

-          Theoretisch

Op dat moment keek precies Umbridge over haar schouder heen, de breedbekkikker was er weer.

Onsterfelijke waarheid - Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu