4

1.2K 86 6
                                    

AN: Normaal gesproken update ik niet echt in het weekend, maar ach het hoofdstukje was af en gezien alle stemmen en reacties vond ik dat jullie het verdiende:)
Dont forget to leave a vote and comment:)

'Nog een vraag Albus, zou ik toegang mogen hebben tot de restricted section? Er liggen boeken die ik nog nooit heb gelezen en misschien ligt daar de oplossing voor mijn probleem'

'Uiteraard Cassandra, het is het proberen waard'

Na het gesprek verlieten Cassandra en professor Snape het kantoor 'Ik moet zeggen Howel, het verklaard een hoop, waaronder je kunde qua toverdranken. Ik was onder de indruk van je verslag' 'Dank u' en met dat gingen ze ieder hun eigen kant op.

'Gaf Snape je nou een compliment?' Cassandra draaide zich geschrokken om 'Rustig Cassy, ik ben het maar' Fred stond te grijnzen en Cassandra kon een glimlach niet onderdrukken 'Heb je zin om nog even over het terrein te lopen voordat de avondklok ingaat?' vroeg Fred voorzichtig 'Ja lijkt me leuk'

'Dus hoe vind je Hogwarts tot nu toe?' vroeg Fred toen ze eenmaal buiten liepen 'Het is super, iedereen is zo vriendelijk en mede dankzij jullie heb ik zoveel vrienden kunnen maken' 'Zolang je ons maar niet vergeet' 'Nooit'

Het tweetal keek elkaar aan maar werd onderbroken door een spontane wolkbreuk en zo snel als ze konden renden ze naar binnen.

Het tweetal barstte in lachen uit, Cassandra voerde een simpele droogspreuk uit en samen wandelden samen richting de leerlingenkamer 'Cassy we maakten ons al zorgen op je!' riep Lee 'Je was ontvoerd door Snape, wat was er aan de hand?' vroeg George.

'Ik moest weer naar Dumbledore' gaf ze eerlijk toe, 'Hoezo dan?' vroeg Lee en Cassandra schudde haar hoofd 'Ik kan er niet over praten'

Gelukkig lieten de jongens erbij, Fred wierp haar zo nu en dan een medelevende blik toe, maar zei er niks over.

De volgende ochtend ging Cassandra samen met haar kamergenootjes naar het ontbijt, 'Heb jij het transfiguration verslag al af?' vroeg Alicia met haar mond vol aan Cassandra 'Aangezien we het vanmiddag moeten inleveren, ja' en de andere twee meiden keken haar verschrokken aan, 'Wij zijn ook nog niet klaar'

'Ik kan jullie in het tussenuur wel helpen' bood Cassandra aan 'Helpen met wat?' Vroeg Lee die samen met Fred en George plaats nam aan de tafel 'Transfiguration verslag' 'Oh die heb ik al af' reageerde Lee.

Fred en George daarentegen hadden dezelfde reactie als Angelina en Katie, 'Serieus? Hoe chaotisch zijn jullie?' lachte Cassandra en ze haalden hun schouders op 'als jullie willen kunnen jullie mee naar de bieb in het tussenuur'

'Ik kan niet geloven dat je Fred en George Weasley de bieb in hebt gekregen' Grinnikte Angelina, 'We zijn hier al eens eerder geweest hoor' sputterde George tegen en de rest schoot in de lach, dat leverden ze een boze blik op van Madam Pince.

'Kunnen we het niet gewoon van je overschrijven?' vroeg Fred, Cassandra schudde haar hoofd 'Dan leer je er niks van'

Cassandra hielp zoals beloofd met het verslag, maar zei niks voor 'Je zou lerares moeten worden' zei Alicia 'Misschien nog niets eens zo'n slecht idee' knikte Cassandra 'Professor Howel' 'Als jullie niet doorwerken ga ik strafwerk geven'

Nog net op tijd had iedereen hun verslag af en liepen ze naar Transfiguratie toe, de laatste les van de dag en ook meteen de laatste les van de week.

'Howel, ik ben onder de indruk van je verslag. Kan je heel even blijven?' vroeg McGonagall vriendelijk toen de les voorbij was, 'Natuurlijk professor' Cassandra zwaaide naar haar vrienden en ging bij McGonagall aan het bureau zitten 'Zou ik een aantal dingen mogen vragen over jouw situatie?'

'Wat wilt u weten' Cassandra glimlachte naar haar lerares 'Hoe gaat het met aanpassen naar je leeftijdsgenoten?'

'Om heel eerlijk te zijn hoef ik mezelf niet aan te passen, mentaal gezien ben ik ook gewoon nog steeds 15 denk ik en het enige probleem is bepaalde vragen beantwoorden aangezien ik niet in staat ben om te liegen' McGonagall leek verward 'Ik weet op een bepaalde manier te antwoorden zodat ik geen argwaan wek, maar ik kan simpelweg geen leugens vertellen'

Onsterfelijke waarheid - Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu