Kapitel 13

198 10 0
                                    

(Skylers p.o.v)
"Så står vi op, solstråle!" Siger en dyb og hæs stemme.
Vent... Det var ikke lige den stemme jeg havde regnet med at høre først idag.
Jeg vågner med et sæt og kigger mig panisk omkring, men sengen er tom og der ligger ikke noget tøj på gulvet - der ikke er mit eget.
Var det bare en drøm? Hvis ja, så var det en dejlig drøm.
"Hvad er der? Forskrækkede jeg dig? Det må du undskylde." Harry sætter sig i fodenden af sengen og kigger indtrængende på mig. Jeg ryster på hovedet, men kommer hurtigt i tanke om at jeg så må komme med en anden undskyldning, og skynder mig at nikke istedet.
"Det må du undskylde." Gentager han. "Hvad siger du til lidt morgenmad?"
Jeg smiler og nikker. Jeg er faktisk ret sulten, og selvom Harry ikke rigtig er den bedste kok i verden, så er hans mad alligevel spiselig. Og hvis det går helt, helt galt, så har jeg vidst noget toast i en skuffe et sted.
"Jeg skal bare lige have noget tøj på, så skal jeg nok være der." Siger jeg og smiler lidt bredere til ham. Han smiler tilbage og går ud i køkkenet.
Jeg får fundet en top og et par nat-bukser under sengen og tager det på, sætter håret op i en hestehale og går ud i køkkenet.
"Harry, hvordan kom du overhovedet ind?" Spørger jeg. Det er ikke første gang han bare sådan kommer dumpende uventet ind i min lejlighed.
Harry vender sig mod mig og snor mit brune og røde hår om hans finger før han storsmilende spørger: "Har du helt glemt den ekstranøgle du gemmer oven på dørkarmen?"
Kan han stadig huske den? Der er ingen der bruger den længere. Jeg har altid mine nøgler med mig.
"Nåh, har du nogle æg et sted? Noget bacon? Baked beans?"
Jeg nikker og begynder at finde det vi skal bruge. Derefter finder jeg er par tallerkner og skal lige til at sætte dem på bordet da jeg opdager en seddel midt på bordet. Jeg sætter tallerknerne og kigger hurtigt en enkelt gang på Harry og læser så seddelen.

Tak for i nat. Ses vi igen? xx Niall

Jeg skynder mig at krølle seddelen sammen og smider den ud.
"Hvad var det?" Spørger Harry.
Jeg finder er par glas og svare: "Ikke noget vigtigt. Bare en... en gammel indkøbsseddel." Jeg ryster let på hovedet og han trækker på skuldrene.
"Så er der morgenmad!" Siger Harry og får leflet bacon og æg over på vores tallerkner. "Havde du virkelig ikke nogle baked beans?"
Jeg ryster på hovedet.
"Nå nej. Det kan du jo ikke lide. Det havde jeg helt glemt."
Aww! Tænk at han husker det! Men det er ikke bedre end at Niall vidste lige hvor han skulle kysse mig igår for at få det beste ud af mig.
Mine kinder blusser straks op ved tanken og skynder jeg mig at dække mit ansigt til ved at fjerne elastikken i mit hår og lade håret falde ned over kinderne.
"Jeg har noget juice i køleskabet, hvis det er." Siger jeg. Bare for at få sagt noget. Inden han kan nå at svare, rejser jeg mig op og åbner køleskabslågen. Jeg finder - med vilje - langsomt juicen frem og tager mig god tid til at kigge på udløbsdatoen, før jeg stille og roligt går tilbage til min plads, mens jeg lader som om jeg læser den ligegyldige tekst bag på.
"Jamen, tak da." Smiler Harry. Hvis han vidste hvad der var føregået i nat ville han helt sikkert ikke smile sådan.
Vi spiser i tavshed, og vi ryder bordet i tavshed. Da det sidste er sat i opvaskemaskinen tager Harry fat i min arm og rynker brynene en smule før han meget velovervejet siger: "Lige efter jeg var taget hjem fra dine forældre - altså dagen efter vi... kyssede - mødtes jeg med en anden ven. En pige. Og vi endte med at... kysse." Han holder en kort pause. Overvejer om jan skal fortsætte. "Med mere..." Tilføjer han. En stor, hård og kold hånd griber om mit hjerte, mens en tåge af både forvirring og en lille smule jalousi glider over min hjerne. Jeg får lyst til at råbe af ham at det kan han ikke være bekendt, men har jeg ikke lige selv gjort noget lignende?
Så jeg siger bare: "Nåh, okay." Og trækker på skuldrene.
"Jamen, er du slet ikke sur? Ikke det mindste?"
"Nej. Nej, det er jeg ikke."
Han smiler lettet og ligesom jeg står der og tror at dette problem er overstået tager han mit ansigt i sine hænder og trykker sine læber mod mine. Bløde, varme og noget så dejlige. Han prøver at udvide kysset. Rækker om til min nakke, prøver at åbne min mund lidt mere.
En boblende fornemmelse stiger op fra min mave, og den er bestemt ikke god. Og før jeg ved af det har jeg skubbet ham fra mig noget vildsommere end forventet.
"Hvad fanden tænker du på?! Tror du bare at du kan komme og... og gøre 'kur' til mig for bare at rende om et hjørne hvor du så kan stå og kisse-misse med en eller anden bimbo og så derefter komme rendende tilbage til mig og fortsætte hvor du slap?! Helt ærligt, Harry! Hvad fanden tror du lige du har gang i?!" Min vrede har taget overhånd og vælder nu udover Harry. "Ved du hvad? Jeg synes ærlig talt at du skal gå nu. Som i lige nu!" Siger jeg med fast stemme. Han kigger først lidt uforstående på mig, men går der efter mod døren.
"Og bare så du ved det, så er du ikke den eneste der kan finde ud af at spille på flere heste!" Råber jeg da han går gennem døren. Jeg er så sur og skuffet over ham at jeg i ca 4 minutter render rundt og bander og sparker til møbler og vægge. Da jeg er ved at dampe lidt af beslutter jeg mig for at tage nøglen over døren med ind i lejligheden. Der er alligevel ingen der skal bruge den. Der er selvfølgelig Harry, men jeg vil ikke have ham rendende når det passer ham. Ikke længere.
Da jeg åbner døren får jeg øje på Harry. Han sidder ved trappen med røde øjne og kinder. Jeg skynder mig at tage nøglen og gå indenfor igen. Jeg er stadig alt for sur til at ville snakke med ham. Jeg lægger nøglen i en skuffe i kommoden ved døren og finder min mobil frem for at skrive til Madison og Lucy.

Skal I med til fest eller hvad, piger? x Skyler

Der går ikke længe før de svare tilbage.

Madison: Selvfølgelig, love! Altid! ;D XO Madi

Lucy: Yes-yes! Gør vi os klar sammen og hos hvem? XX Luce

Vi aftaler at mødes hjemme hos Lucy kl. 19:00 for at hygge og gøre os klar til kl. 21:00. Det her skal nok blive sjovt!
Jeg lægger mobilen væk og beslutter mig for at se lidt Teen Wolf. Scott er bare ren guf for øjnene!

Da jeg er ved at se det tredje afsnit idag ringer min telefon og jeg bliver derfor desværre nød til at pause mit afsnit. Det er Eleanor.
"Hey. Det er Sky."
"Hej, Sky! Det er El, men det vidste du nok godt. Jeg ville bare lige høre og jeg kunne joine jer før festen? Jeg har snakket med Lucy, men tænkte lige jeg ville vende det med dig." Siger hun forsigtigt.
"Ja, selvfølgelig!" Der bliver stille. Lidt efter bryder stilheden og vi begynder at snakke om alt og intet. Jeg fortæller hende om alt det der er sket, selv min nat med Niall.

----------------------------------------------------

Okay... To kapitler på under to uger...
Det vil sige: gå ud og fortæl ALLE, din søster, din bror, din onkel, din mor, en fra 0. klasse eller who-so-ever at: JEG ER TILBAGE!

(Og øverst ses (fra venstre mod højre) Lucy, Skyler og Maddison)

- M x

It's Over! {1D}Onde histórias criam vida. Descubra agora