"Kalbinin içinde saklı kalmış bir hazine var. Onu bul oğlum."
.
.
.
Bomba imha uzmanı anlamsız gözlerle Can'a baktı ve:
-Anlamadım. Ne yapacağım dediniz?
-Bomba patlamadan önce onu etkisiz hâle getirmem gerekiyor.
-Amirim, bakın bir kez daha söylüyorum. Lütfen şüpheli nesneyi yere bırakıp buradan uzaklaşır mısınız?
Can sinirle gözlerini kapattı ve derin bir nefes alarak:
-Hayır. Yapamam! Anlamıyor musun?
-Neden? Söylesenize!
-Çünkü benim yüzümden bir kişi daha zarar görsün istemiyorum! Anlıyor musun? Az önce buradan giden çocuk var ya, işte o benim yüzümden ölebilirdi. Sen birazdan benim yüzümden ölebilirsin! Benim yüzümden, anlıyor musun? Nedenini bilmiyorum ama her şeyin sorumlusu benim. Lanet olsun ki benim!
-Neden bahsettiğinizi anlamıyorum ama benim görevim bu bombayı etkisiz hâle getirmek... Sizin görevinizse katilleri yakalamak... Herkes kendi görevini yapmalı... Anlıyor musunuz?
-Ben seni anlıyorum ama sen beni anlamıyorsun!
-Amirim, bile bile ölüme yürümek istiyorsunuz. Bunu anlamamı nasıl bekleyebilirsiniz benden?
-Denemeden ne olacağını bilemeyiz. Öyle değil mi?
-Hayır. Bir şey denemeyeceksiniz. Ne yapılması gerekiyorsa ben yapacağım!
Bomba imha uzmanı oyuncağı yavaşça Can'ın elinden aldı.
Can ise ona baktı ve:
-Başka bomba imha elbisesi yok mu?
-Amirim geçen her dakika aleyhimize işliyor. Hâlâ zorluk çıkarmaya devam mı edeceksiniz?
-Ya anlamıyorsun değil mi? Bu bombaya yaklaşan kişi ancak ben olursam onu patlatmaz!
-Nasıl yani?
-Sana nasıl olduğunu söyleyeyim. Göreyim istiyor. Anlıyor musun? Sevdiğim herkesin ölümünü bana izletmek istiyor. Benim yüzümden olduğunu düşüneceğim daha fazla cinayet işlemek istiyor!
-Anlayamıyorum. Kim ne istiyor sizden?
-Kim olduğunu bilmiyorum ama bildiğim bir şey var: O pisliğin bu bombayı patlatmamasının tek yolu ona yaklaşan kişinin ben olduğunu bilmesi!
-Yine de bu çok riskli... Size bir şey olursa ekibinize bu durumu nasıl açıklarım?
-Kimseye bir şey açıklamana gerek yok. Bak, eğer gerçekten bu bombanın patlamasını istemiyorsan bana yardım etmen lazım!
Bomba imha uzmanı bir süre düşündükten sonra başını sallayarak:
-Madem böyle düşünüyorsunuz sizinle iş birliği yapmayı kabul ediyorum. Çünkü sizi tanıyorum. Siz "Viking" lakaplı Can Amirsiniz. Öyle değil mi?
-Bana öyle dedikleri doğru...
-Gerçekten başarılı bir polissiniz. Buna ben de katılıyorum. Ama şu an önümüzde duran bir bomba ve sizin buna yapabileceğiniz herhangi bir şey yok.
Can dişlerini sıkarak:
-Ne diye ısrar ediyorsun ki?
-Amirim bomba imha benim işim... O yüzden bu soruyu size asıl benim sormam lazım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİLİT KAPI CİNAYETLERİ
Misterio / SuspensoOlaylar altı aydır cinayet işleyen bir seri katil ve onu bulmaya çalışan sıra dışı, yetenekli, korkusuz bir amir arasında geçiyor. Başta normal bir seri katil vakası diye düşünülen dosya içine girildikçe sonu görünmeyen bir kara deliğe dönüşüyor ve...