Zaterdag 21 december...
Hmm, ik kom overeind en rek mij heerlijk uit. Dit bed ligt echt heerlijk. Het voelt alsof ik op wolken slaap. Echt lekker.
'David?' Ik kijk opzij.
Huh?
Ik kijk naar zijn kant van het bed. Het ziet er onbeslapen uit. Of hij is eerder opgestaan en heeft toen het bed opgemaakt?
Maar de kussens liggen precies hetzelfde als bij aankomst.
'David?' Ik sla de deken van mij af.Gisteravond nadat we aankwamen, ging hij weg. Iemand kwam aan de deur en nam hem mee. Hij zei dat ik niet wakker voor hem moest blijven. Hij heeft niet gezegd dat hij de hele nacht weg zou blijven. Ik zwier mijn benen over het bed. Mijn tenen raken de koude vloer onder mij.
Ik loop naar de badkamer en trek de deur open, 'David?'
Hier is die ook niet. Hij is niet terug gekomen vannacht.
Zal alles wel goed gaan? Misschien is er wel iets vreselijks gebeurt! Hij kan wel ergens dood in een bos liggen of langs de kant van de weg!Gelijk ren ik naar mijn telefoon. Als ik mijn telefoon pak, zie ik dat Anne mij een paar keer heeft proberen te bellen.
Ik heb geen tijd voor haar. Ik ga naar mijn contacten en klik David aan. Ik bel via luidspreker. De telefoon gaat een paar keer over. Misschien is dit wel een goed teken? Zijn telefoon is tenminste niet kapot ofzo.
'Het nummer dat je probeert te bellen neemt niet op. Je kan een voice—'Ik hang op.
Fuck! Waar is hij!
Ik kan hem niet bereiken en hij is ook niet thuisgekomen. Wat nou als een ontmoeting vreselijk uit de hand is gelopen?
Of hij leeft nog maar is voor dood achtergelaten. Dat hij ergens koud en alleen op de grond ligt...
Weer probeer ik hem te bellen.*klak, klak*
Ik hoor voetstappen op de gang. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat er andere mensen in het huis zijn. Ik sprint naar de deur, maar op het moment dat ik hem wil openen, hoor ik twee mensen praten.
'Goodmorning Faith.'
Aan de stem kan ik horen dat het Liv is. Wie is Faith?
'Morning Liv,' antwoord blijkbaar Faith.
'Ben told me that Brice has a new girlfriend, is that true?''Oh yes! Layla, very nice girl.' Antwoord Liv enthousiast.
Ahw, dat is eigenlijk wel lief om te horen. Toch besluit ik om nog niet mijn deur te openen. Misschien zeggen ze wel waar David is. Het kan zijn dat ze het niet zouden zeggen als ik erbij sta.
'Isn't he moving a bit to fast? I mean, Amelie died a year ago.' Klinkt de stem van Faith skeptish.
Huh! Van schrik deins ik weg bij de deur. Amelie is dood?
Dood...
Een jaar...
Wat erg! Waarom heeft David dit nooit gezegd?!Voorzichtig luister ik weer naar het gesprek. Ze zijn verder in het gesprek.
'Make sure you stay inside tonight, yes? The men have their business.' Zegt Liv. Het klinkt serieus. Waarom moet Faith binnen blijven? Wat gaat er vanavond gebeuren?
'Yeah I know. This isn't my first time. Anyways I am off for a morning run, see you later!' Klinkt de stem van Faith.
'Have fun!'Ik hoor hoe Liv en Faith allebei weglopen.
Ik loop in gedachten weg bij de deur. Hoe is Amelie doodgegaan? Wat is er met haar gebeurd en waar is David. Dat hij weg is zit mij nu al helemaal niet lekker!
Met een plof laat ik mij neervallen op het bed.
Een kaar seconde later klinkt er een zacht geklop op mijn deur.
'Binnen!' O jah Engels, 'Come in!'De deur gaat open er klinkt getik van hakken op de grond.
'Goodmorning Layla!'
Ahh het is Liv.
Ze gaat in de grote witte stoel dit naast het bed staat.Ik kijk op. 'Morning.' Antwoord ik terug. Ze kijkt mij zorgelijk aan. 'Is there something wrong?'
Hevig schud ik van nee. Ik ken Liv nog niet zo goed. Ik wil mij niet verspreken waaruit blijkt dat ik haar heb afgeluisterd.'Are you sure? You seem sad. But if you say there's nothing wrong, I believe you. I just came here to say how happy I am that you're here. There's nothing more beautiful then have the whole familie home for christmas!'
Ik kijk haar aan met een gemaakt lachje. Het zou bot zijn als ik haar negeer. Eigenlijk wil ik weten wat er met Amelie gebeurt is. Zou ik het haar kunnen vragen?
'Who is Amelie?'
'Amelie?' Herhaalt ze.
'Yes, David told me about her. But I don't know who she is.'
Liv schuif iets naar voren in haar stoel. 'What did he tell you.'
'That they were married, that's all.'Ze kijkt mij aan. Ze heeft dezelfde bruine ogen als David. Het lijkt alsof ik naar David's ogen kijk als ik naar haar kijk.
'Yes, that is true.' Zegt ze dan. 'But Amelie died the day before their wedding anniversary. They would have been married for 5 years.'O nee... Wat ontzettend verdrietig. Ze waren ook al best wel een tijdje getrouwd. En dan de dag voordat je 5 jaar getrouwd bent, doodgaan.
'How did she die?' Vraag ik voorzichtig.
'She was killed in a car crash.'
Pardon.. vermoord? Wat?!
Toch niet... David heeft het toch niet gedaan?!'Who killed her?' Er zit een lichte trilling in mijn stem.
Liv zucht diep.
Ze ziet er treurig uit. Volgens mij raakt het haar echt.'Amelie was suchs a nice girl. She had beautiful auburn hair, pretty freckles all over her face, alluring dark brown eyes and a very good-looking body. She also was a very friendly person. Some lowlife we had in employed wanted to show us that he was more then just a runner. He stole some goods from another cartel. Of course they didn't like it. They had to show us that you shouldn't mess with them.'
'Did they kill Amelie?'
Liv knikt getreurd. 'It was horrible. There was nothing left of her.'
Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij ben om te horen dat David het niet was. Ik had het niet gedacht, maar het is fijn om het nu zeker te weten. Alleen maakt dat het niet minder erg. Wat er met Amelie gebeurt is, is vreselijk! Hoe kan iemand zo cruel zijn om dat te doen?!
'And David?' Vraag ik. Misschien zat hij wel bij haar in de auto. 'Where was he?'
'He was in Nantes, he had business meetings. We had to tell him the news when he got home.'Ik sla mijn hand voor m'n mond. Ik kan mij amper voorstellen hoe het is om te horen dat je partner dood is. Erger kan niet!
'How did he react?'
Liv schud haar hoofd, 'The person who got us into that mess, won't do it again. I can tell you that.'Want?
Voordat ik nog iets kan vragen staat Liv op. 'Hope I didn't scare you too much.'
Ze loop naar de deur.
'Oh yeah, stay inside tonight.' Dan loopt ze de kamer uit.Ik blijf met een onbestemd gevoel achter.
JE LEEST
I looked into your eyes
Romance~~'Jij bent te dom om te poepen.' 'Pardon!' Ik kijk hem met grote ogen aan. Hoe kon ik ooit hebben gedacht dat ik een normaal gesprek met deze man kon voeren. He's too far up in his own ass, het komt zo natuurlijk voor hem om bot te doen. Het is zij...