♕ Rozdział 23 ♕

35 7 0
                                    

Raj Utracony.

Poszukiwany za złodziejstwo, porwanie i morderstwo.

Tella nie mogła oderwać wzroku od obrazu. Nie była pewna, czy chce w to wierzyć. Po tylu latach zastanawiania się nad losem matki, Tella wreszcie mogła znaleźć odpowiedź na jedno ze swoich pytań bez odpowiedzi. Ale nie była to odpowiedź, na którą liczyła. Jej matka była złodziejką.

Porywacz. Morderca. Przestępca.

Tella chciała wierzyć, że plakat się myli. Matka, którą znała, nie była żadną z tych rzeczy, a jednak, jak powiedział Jacks, powodem, dla którego nie mogła jej wcześniej znaleźć, jest to, że Paloma nie była jej prawdziwym imieniem.

Jej matka naprawdę nazywała się Paradise (pl. Raj), a podobieństwo Paradise do Palomy było niezaprzeczalne. Nie chodziło tylko o to, że miała taki sam owalny kształt twarzy czy gęste ciemne włosy. To sposób, w jaki jej usta były wykrzywione w ten czarujący, enigmatyczny uśmiech, który Tella dorastała naśladując. Jej duże oczy miały odpowiednią ilość wąskich kącików, idealną równowagę między bystrością a troską. Z ukłuciem zazdrości Tella uświadomiła sobie, że wygląda niemal dokładnie tak samo jak Scarlett. Na plakacie wydawała się być nawet w wieku Scarlett. Czy Scarlett o tym wiedziała? Czy to dlatego jej siostra nie chciała nigdy mówić o ich matce?

- Co możesz mi powiedzieć o Raju Utraconym? - zapytała Tella.

- Ona była wyjątkowa. - Aiko przesunęła się w stronę portretu i przejechała palcem po policzku Paradise. - Nie zauważyłam tego do tej pory, ale jest całkiem podobna do twojej Scarlett. Chociaż Paradise była znacznie odważniejsza niż twoja siostra.

- Co jeszcze możesz mi o niej powiedzieć?

- O twojej siostrze czy o Paradise?

- Znam moją siostrę lepiej niż ona sama siebie. Chcę informacji o Paradise.

Ciemne oczy Aiko zalśniły znajomym błyskiem. Ze swoim zaczarowanym notatnikiem histografa, dziewczyna była niemal magiczna i wystarczająco podstępna, by być Losem. A może Aiko była Legendą - to byłoby genialne, gdyby Wielki Mistrz Legenda okazał się dziewczyną.

- Powiem ci wszystko, co wiem, ale najpierw potrzebuję twojej zapłaty.

- Nie dostaniesz ani jednego dnia z mojego życia. - powiedziała Tella.

- Nie jesteś naprawdę w idealnej pozycji do targowania się, jeśli chcesz poznać prawdę o Paradise. Zniknęła prawie osiemnaście lat temu, więc większość ludzi jej nie pamięta.

Jej rodzice pobrali się prawie osiemnaście lat temu. Tella wiedziała, ponieważ po zaginięciu matki szukała informacji o tym, gdzie mieszkała, zanim wyszła za mąż za ojca, ale Tella nic nie znalazła. Ponieważ Tella szukała kobiety o imieniu Paloma, ale zanim przybyła do Trisdy, Paloma była przestępczynią Raju Utraconego. Jacks mówił prawdę o nazwisku jej matki. Tella zawsze czuła się rozgoryczona, jakby została okradziona, ponieważ znała swoją matkę tylko przez połowę swojego życia. Ale teraz czuła się tak, jakby nigdy tak naprawdę nigdy jej nie poznała. 

- To wszystko co ci powiem za darmo, - powiedziała Aiko. - Za resztę jej historii będę potrzebowała czegoś w zamian. I nie martw się, nie ukradnę ci żadnego dnia z życia.

- Więc czego chcesz?

Aiko przekrzywiła głowę, długie czarne włosy opadły na jedną stronę, co wyglądało jakby się zastanawiała.

♕ Legendary I  PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz