17

60 8 5
                                    

"Ji , Kau jangan buat benda gila tu-"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ji , Kau jangan buat benda gila tu-"

" ye aku tahu . " Balas Ji Hoon dingin lalu menyelimuti seluruh badannya .

Ji Soo mengeluh melihat keadaan Ji Hoon . Soon Young yang lalu hanya memerhati keadaan tersebut dengan sebuah senyuman tipis . Dirangkul bahu si abang dengan lembut .

" Bagi dia rehat dulu . Nanti dia okey la tu . Jom hyeong pun mesti perlukan rehat . " pujuk Soon Young .

Ji Soo mengangguk lalu mengikut langkah Mingyu menuju ke ruang tamu bersama yang lain manakala Soon Young duduk disisi katil Ji Hoon . Sebuah keluhan kecil dilepaskan , pucuk rambut Ji Hoon di usap dan dimain oleh tangannya . Sebuah senyuman tipis terukir saat mendengar renggekkan kecil Ji Hoon .

" Semua sayangkan kau , kenapa kau buat benda tu ? Aku sayangkan kau , diorang sayangkan kau .. semua sayangkan kau . Kenapa kau nak pergi dahulu sebelum aku ? Kau tahu masanya belum tiba kan ? " Soon Young mula baringkan badannya dan memeluk erat tubuh Ji Hoon yang membelakanginya .

"Kalau ada peluang untuk aku ubah takdir, aku akan ubah diri aku dan masa silam aku. " ujar Soon Young perlahan dan mengeratkan pelukkan .

Ji Hoon diam . Tidak merengek , tidak juga membalas . Hanya mengemam bibirnya dan memejamkan matanya yang akan mengalirkan permata jernih pada bila-bila masa sahaja . Soon Young mula bermain dengan jarinya , tidak lupa matanya yang fokus pada jari jejaka munggil tersebut .

" Kau tahu kan kalau kau bunuh diri kau , kau takkan dapat apa-apa ... " Soon Young senyap seketika .

"Semua benda ni sia-sia. Kau takkan dapat kembalikan masa silam dan ubahnya. Semuanya sia-sia. Satu-satunya jalan ialah kau memaafkan mereka." Sambungya lalu menyelamkan wajahnya dibelakang Ji Hoon .

" Tapi.. aku tak mampu memaafkan kesalahan orang tu , walaupun aku cuba lakukannya semuanya akan jadi sia-sia sebab..."

"Hati aku takkan pernah lafazkan perkataan maaf tu pada mereka .. " sebuah senyuman tipis terukir .

" Aku tahu , semua benda ni melampau tapi itu lah kenyataannya dan tiada yang dapat mengubah kenyataannya . I just can telling I'm thanks to them but not my heart which always being hurt cause of them . " ujar Soon Young dan melepaskan pelukkan tadi .

" rest well , kau perlukannya . " bisiknya dan perlahan menuju ke ruang tamu meninggalkan Ji Hoon yang masih cuba memahami setiap kata-kata yang diungkapkan Soon Young .

Keluhan kecil dilepaskan . Badannya dipusing , matanya menumpu ada syiling bilik . Sebuah senyuman tipis terukir .

" Kalau aku sekuat tu , aku akan lakukan apa sahaja untuk perkara tersebut tapi.. aku tak sekuat tu . "

• • •


" Ji Hoon , makan ? " soal Jeong Han yang telah ditugaskan oleh Min Gyu untuk memanggilnya .

Ji Hoon mengeleng tanda tidak ada selera . Jeong Han mengeluh lalu mengambil tempat disebelah Ji Hoon . Bahu jejaka itu diusap .

"Aku takut .. "

" Apa yang buat kau- "

" Aku takut aku tak kuat nak hadap semua ni . Aku takut aku ambil keputusan macam tu lagi . Aku takut aku tak mampu lawan semua masalah ni . Aku takut aku tak mampu jadi macam korang inginkan . " ujar Ji Hoon menghabiskan ayatnya .

Jeong Han mengeluh . Badan Ji Hoon dipeluk dari sisi , cuba menenangkan Ji Hoon .

" Kau boleh buat , cuba halang dengan fikiran kau . Aku yakin kau boleh . okey? " pujuk Jeong Han .

Ji Hoon diam . Dia tak nak orang meletakkan harapan yang tinggi . Dia juga tak nak hampakan orang tu . Dia memandang Jeong Han seketika . Perlahan kepalanya mengangguk menerima perkataan yang diberikan oleh Jeong Han .

" Dah , jom makan . Dah tiga hari kau tak makan . " ujar Jeong Han lalu menariknya keluar dari bilik .

"AKU TAK NAK AKU DAH PENAT FAHAM TAK?"

Gertakkan kuat membuatkan kedua mereka memandang kearah punca bunyi tersebut . Kelihatan Soon Young yang meronta meminta dirinya dilepaskan dari dakapan Seung Cheol dan Min Gyu .

" KWON SOON YOUNG ! KAU JANGN BUAT KEPUTUSAN BODOH LAH . KAU BUNUH DIA SEKALIPUN TAKKAN ADA PERUBAHAN . MALAH KAU BUAT BENDA TU LAGI TERUK . LEPASKAN PISAU TU . "

" AKU TAK NAK ! KENAPA KORANG TAK CUBA FAHAM AKU ? KENAPA KORANG NAK BIARKAN DIA MELILAU DEKAT LUAR SANA CARI MANGSA LAIN ? BERAPA LAMA BENDA TU PERLU TUNGGU ? POLIS ? APA DIORANG BUAT ? CUMA BIARKAN KES TERTUTUP TANPA CARI PESALAH ! TERIMA RASUAH DARI PELAKU ! " Jerit Soon Young melawan .

Pisau ditangannya diacukan pada Ji Soo yang turut cuba menenangkannya . Seung Cheol diam seketika , dia melihat sekelilling cuba mencari bantuan . Ji Hoon mendekat .

" Soon .. "

" A- aku tak nak benda tu jadi lagi .. aku tak nak .. hiks.. aku cuma nak buat dia senyum .. " sebuah senyuman tipis terukir berseli dengan esakkan .

" Shh , semua okey .. letakkan pisau tu ea? Letakkan .. " kali ni Ji Soo mengambil alih .

" Aku tahu semua ni susah .. tapi.. kau tahu kan ? Balas dendam takkan dapat lakukan apa-apa . Kau sendiri cakap , kita perlu maafkan diorang .. kau sendiri cakap walaupun hati tidak terima , kita tetap kena maafkan .. "

" Hoon? "

" Kau sendiri cakap yang .. kita kena hadap semua ni walau apa cara sekalipun.. ingat ? " soal Ji Hoon sambil memandang wajah Soon Young yang dipenuhi dengan air mata .

Min Gyu merampas pisau yang berada dalam pegangan Soon Young dengan perlahan . Seungcheol pula melepaskan pegangan meraka pada Soon Young dan mengubahnya kepada pelukkan erat .

" shh, everything will be fine . " belakang Soon Young diusap .

Matanya memandang Ji Hoon yang mengukir senyuman tipis . Jeong Han mula mengambil tempat dalan pelukkan tersebut diikuti yang lain .





Double update- Insya Allah kita bagi triple update esok . HAHAHAHA

btw an ,

korang nak season 2 ke ?

ce teka

ce teka apa jadi next chap *blekmun*

jk jk berbalik pada soalan ,

korang nak season 2 ke idok ? Kalau nak like la . Kalau siket like kita ndak buat season 2 ngeheeee . Kalau banyak kita tengok jugak date au mana tahu bizi huehue .

have a nice day guys

nah lope ༼ つ ◕◡◕ ༽つ♡︎

nah lope ༼ つ ◕◡◕ ༽つ♡︎

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now