13

72 9 0
                                    

"Hyeong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyeong."panggil Chan sambil memandang Jihoon yang kelihatan lesu.

"hmm?" Dada diusap menahan sabar akibat disoal dengan sedikit dingin.

"Kau ok?" soalnya dengan sebuah senyuman perit.

"k"  sekali lagi dada diusap.

"hyeong, muka-" belum sempat soalan dituju dah ada orang terjah tanya soalan.

"Hoon, asal muka kau pucat?" kali ni takde usap-usap dah, terus merajuk dah sang maknae tu.

Apalah nasib dapat hyeong-hyeong yang perangai mintak kaki ni. Haih, sabarlah Lee Chan. Hyeong kau memang perangai macam sakai sikit. Lepastu tambah gila-gila ha.

"Takde apa." jawab jejaka munggil itu dan bangun menuju ke biliknya.

Seungcheol pasrah dengan member dia sorang ni. Apalah nasib kena jaga 12 orang budak tolak dua dewasa yang perangai lagi luckhanat.

Didalam bilik, terdapat sekutur tubuh milik SoonYoung yang sedang lena tidur. Jihoon memandang SoonYoung sekilas kemudian duduk dihujung katil milik Soon Young.

"Kau terlalu kuat hadap semua masalah tu seorang diri sehingga kau masih boleh tersenyum.  Kau buat aku kagum dengan hal itu. Kalau aku boleh jadi macam kau, kuat macam kau, pasti aku dapat gembira lagi." ujar Jihoon perlahan lalu tersenyum kecil memandang Soon young.

"siapa sangka kita boleh jadi kawan. Siapa sangka kita dapat berjumpa dengan bebanan yang ditanggung sendiri. Walaupun dipenuhi tanggisan. Walaupun dipenuhi dengan ketawa dan senyuman yang dipalsukan. Terlalu perit rasanya untuk memalsukan semua itu." ujar Jihoon sambil menunduk menahan tanggis.

"aku harap, kita akan kenal dengan senyuman yang paling ikhlas dan ketawa yang paling bingit." ujarnya lalu bangun baring dikatilnya sendiri.

Perlahan tubuhnya berdiri menuju kekatil sendiri dan baring tanpa menghadap SoonYoung. SoonYoung membuka matanya perlahan. Tanpa disedari air mata yang tertahan olehnya bertakung.

"kalau aku boleh jadi sekuat tu, kalau aku mampu tahan air mata aku yang selalu mengalir tanpa alasan, kalau aku mampu terus gembira, kenapa? Kenapa aku menangis sekarang? Kenapa aku ambil keputusan untuk mengakhiri semua ni? " soalnya dan memeluk lutut melepaskan segala tangisannya.

"why I keep telling myself that I'm strong enought while it would hurt me much? Why when I crying, I can't even stop from crying and negative think?" makin kuat tangisan kedengaran.

JiHoon yang mendengar semua itu terkelu. Dia tidak mampu membalas. Dia tak mampu tahan air mata sedihnya lagi. Tanpa disedari, bahunya bergetar menandakan dia sedang menangis teresak-esak,sama seperti SoonYoung.

"Why this world too cruel? Why? " soal Soon Young masih lagi dengan linangan air matanya.

"a-aku tahu kau sakit. T-tapi jangan s-salahkan dunia ni." perlahan Jihoon mengatur kata-kata.

"How long can I wait till my last breath? I can't wait most longer. Let me die please! " tangis SoonYoung saat otaknya mula memikirkan perkara-perkara yang akan terjadi pada hari esok.

Dia tidak mampu, dia tidak mahu menghadap semuanya lagi. Dia penat. Dia perlukan rehat. Mungkin untuk selamanya. Tiada sesiapa tahu rehat sebagaimana yang diperlukan olehnya. Bukan rehat secara fizikal,namun secara mental.

"ka-kau perlukan rehat. R-rehatlah." ujar Jihoon dan memberikan senyuman tipis pada SoonYoung yang masih teresak-esak menangis.

"I don't need physical rest! I just want to have my old life. I want my old self. I miss my old smile. I miss my old family. I miss my old hood. I miss me as a kid!" jerit SoonYoung lantang.

"a-aku tahu, tapi.. We can't even went to the past cause the past is the past. Present is the present. Stop thinking like there is only you whose had a big problem! I- I just want to help you. Please,stop crying now. Just have some rest cause some rest would avoid you from overthinking. I'm sorry then. I'm sorry cause not with you when you need my help. I not with you when people around you keep jugdging you." terang Jihoon dan perlahan kembali ke pembaringannya.

SoonYoung terdiam. Jadi selama ini Jihoon tahu yang dirinya dibuli? Dia tahu kalau ada orang yang memandang serong kearahnya? Tapi... Mana dia masa tu? Kenapa dia tak tolong dirinya?

"k-kau-"

"ya,aku tahu. Dan selamanya aku simpan. Sampailah sekarang. Dah. Pergi tidur." halau Jihoon.

SoonYoung diam sebelum perlahan-lahan mengangguk.

SORRY LAMBAT! WATTPAD BUAT HAL NI EEE GEGET BARU TAHU!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SORRY LAMBAT! WATTPAD BUAT HAL NI EEE GEGET BARU TAHU!

Btw an,

Yoon senarnya tertanya kalau cerita bad boy tu best tak? Sebab yoon ingat nak padam kalau tak best. So... Comment please. I really need to know about that. Oh yeah, jangan lupa stream lagu-lagu baru seventeen. Ok sekian.

♡Yoon♡

[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now