8

79 14 0
                                    

"Sambung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sambung."

"Vernon..dia tidak suka bercakap. Dia akan pilih makan jika ada sesuatu yang tidak kena hinggalah dia rasa dia tak dapat tahan semuanya. Tadi...dia mengamuk. Aku tak pernah nampak dia mengamuk macam tu. Sumpah! Dia mengamuk teruk. Dia... Dia minta putus sahabat dan dia cakap dia nak keluar. Aku tak tahan hyeong. Sumpah aku tak tahan lagi.. Hiks.." bahuku terasa dirangkul.

"Dalam hidup kita, kita akan terima beemacam ujian. Ini bukan ujian hanya untuk kau. Tapi ini untuk sebongies dan juga kau. Korang boleh selesaikan semua ni bersama. Berhenti buat benda bodoh. Cuba ingat kenangan korang semua. Apa rasanya kalau korang biarkan dia keluar?" soalan Yoongi sunbae membuatkan aku memandangnya.

"Sakit. SEVENTEEN takkan lengkap." jawabku dan melihat anak matanya.

"Kalau kau nak jadi macam tu lepaskan dia. Kalau tak nak... Buat dia ingat semua kenangan dan cuba pujuk dia untuk bersama korang. Aku kurang pasti tapi...cubalah. Sunbae pergi dulu. Jalja." ujar Yoongi sunbae dan meninggalkan aku yang terkelu.

Keluhan berat aku lepaskan. Macam mana aku nak buat diorang bersatu macam dulu?

"Kenapa benda ni susah?" soalku sendiri dan berjalan pulang.

"KALAU KORANG SAYANG AKU KENAPA KORANG BUAT MACAM TU?! KALAU KORANG SAYANG AKU TOLONGLAH...Tolong...aku merayu. Biar aku pergi...hiks.." suara Vernon menerjah pendengaran aku menyebabkan aku berlari masuk.

"Ani! Aku takkan lepaskan kau senang-senang!" jerit Minghao.

Dia tak pernah serius macam ni. Aku pandang yang lain yang turut memeluk Vernon supaya tidak tinggalkan dorm. Seungkwan paling teruk menangis sebab...Vernon orang paling rapat dengannya. Nampaknya VerKwan akan pupus.

"Lepaskan aku kalau korang betul-betul sayangkan aku...hiks.. Jebal!" pinta Vernon dengan tangisan.

"Kalau kau pergi, kau nak naik apa? Keadaan dekat luar hujan. Payung tak ada. Satu lagi. Pintu aku dah kunci dan kuncinya aku campak keluar." balasku.

Aku tipu. Ya,aku tipu lagi.

"A..apa?... YAH! PABOYA MACAM MANA KITA NAK PRACTICE?!" jerit SeungCheol hyeong.

"Hyeong nak ke kalau dia keluar dan tinggalkan kita? Hyeong nak grup kita tak lengkap macam dulu?" soalku sinis.

Seungcheol hyeong terdiam. Agaknya dia terkelu. Aku ketawa kecil melihat wajah mereka yang cemberut. Aku tahu ini cara kejam tapi ini sahaja jalannya aku boleh buat. Maaf.

'mian. Aku tipu. Lagi.'

"argh! Korang nak sangat kan?! OK AKU TUNJUK BELANG AKU!"jerit Vernon sekuat hati.

"TUNJUKLAH! KALAU KAU RASA KITORANG TAK BERHARGA! KELUAR! Ingat...selama kita bersama, selama itulah kenangan tercipta. Aku kenal kau lebih dari adik aku. Aku kenal baik buruk kau. Aku kenal. Aku kenal perangai kau. Kau tak sekejam ni untuk tinggalkan grup ni. Aku tahu. Ya,aku tahu kau penat dengan semua benda. Tapi... Ada orang dekat luar sana lebih penat dari kau. Percayalah." terangku.

Aku tahu. Semua orang penat tapi...aku lebih penat. Banyak benda yang harus aku rahsiakan. Perkara yang aku diamkan supaya tidak menyakiti mereka. Aku tahu semua benda ni susah sebab...aku hadapi hari yang susah.

"himdeuro, himdeuro, himdeuro"

"kau hadapi hari susah? Kau fikir kau saja ke? Kita semua hadapinya. Aku tahu masalah semua orang. Aku tahu yang S.Coups hyeong nak aku bagitahu apa yang aku rahsiakan. Aku tahu dia yang hantar Yoongi sunbae. Ya,aku tahu tapi...aku tipu. Ya. Tipu. Aku tipu tentang semua benda. Aku tipu tentang diri aku,perasaan aku,kebenaran yang aku sorokkan dan...perangai aku. Ya,aku sedar. Aku nampak pentingkan diri tapi... THAT IS ME!" laungku sepuas hati.

Jujut aku rasa puas hari ni. Aku sudah luahkan sedikit tentang diri aku. SoonYoung hampiri aku dan menarik aku menuju ke dapur. Sesampai didapur, dia memeluk aku erat. Aku dapat dengari tangisannya. Aku tahu dia mesti sedih dengan semua ni. Siapa tak sedih? Kawan baik,pergi minta kita lupakan dia. Apa ni? Ini kenyataan yang aku hadapi.

"Jom,makan ramyeon. Aku ada belikan untuk kau."ajakku dan melepaskan pelukkannya.

Dia mengesat kasar air matanya. Aku berjalan ke sinki untuk mengambil air panas. Dua ramyeon aku hidangkan. Keduanya panas. Aku berikan sebekas pada SoonYoung.

"Kenapa kau buat semua ni?"soalnya dengan suara sedikit serak akibat menangis.

"suara kau masih sengau. Jadi diam saja."arahku cuba mengelat.

"bagitahu aku Woozi."ujarnya sedikit keras.

Keluhan berat aku lepaskan. Apa yang aku perlu cakap? Kebenaran atau penipuan.

"Aku...memang nak makan ramyeon. Makanlah."jawabku tanpa memandangnya.

'Mian,Soon. Aku tipu kau. Hidup aku ni penuh dengan penipuan. Mianhae.'

SoonYoung tenung aku lama sebelum mengangguk faham. Nafas lega dilepaskan tanpa dia sedar.

"Ah~ pedasnya..." aku hanya senyum melihat telatahnha sewaktu makan.

End POV

Disebalik pintu dapur,kelihatan seorang lelaki memerhati kedua mereka. Senyuman tipis terukir.

"Non,apa kau buat?"soal Min Gyu sambil menjengah memandang kearah yang dilihat oleh Vernon.

"Dia betul. Aku tak boleh tinggalkan kita. Aku ialah satunya yang mampu kembalikan kita kepada yang asal. Mianhae."ucap Vernon dengan mata masih melihat kearah kedua mereka yang ketawa.

"PEDAS!"

"HAHAHAHAHA"

"JANGAN KETAWA WEYH! TOLONG AKU!"

"HAH,NAH AIR."

"Huh~lega... Thanks Zi."

Maka,hanya kedengaran tangisan didalam ketawa di dalam dorm itu.

Maka,hanya kedengaran tangisan didalam ketawa di dalam dorm itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now