"JiHoon?"
"SoonYoung-"
"Eh- KUDA! "
"APA NI HYEONG?!"
Krik. Krik. Krik.
"Eh, apa korang buat dekat sini? Bukan korang tidur ke dekat dorm? Kenapa ada dekat sini?" soal SoonYoung bertubi-tubi menghilangkan rasa janggal akibat pergaduhan antara Seungcheol dan Seokmin.
"Aku... Teman Seokmin Jogging!" nafi Jihoon dengan senyuman manis ditunjukkan supaya menghilangkan rasa was-was SoonYoung.
"ouh.. " SoonYoung hanya mengangguk lalu mengambil tiga kon aiskrim seperti yang dipinta tadi.
"Oi Oi, JANGAN CAKAP KAU AMBIL TIGA BEBETUL WOI! " jerit Seungcheol cuba untuk Menghalang Soonyoung.
SoonYoung memandangnya dengan pandangan inesen. Matanya berkelip-kelip sambil memandang Seungcheol.
"Tadi hyeong cakap boleh" ujarnya lalu berjalan menuju ke kaunter.
"HABISLAH DUIT AKU- "Seungcheol cuma mampu memerhati duitnya melayang sambil mengelap hingusnya dibaju Seokmin.
"EH EH APA NI, BAJU AKU PULAK JADI MANGSA "
Jihoon cuma memandang kedua mereka lalu mengambil dompet Seokmin serta beberapa kon aiskrim dan membayarnya di kaunter. Seokmin yang mula menyedari ketiadaan Jihoon memeriksa poketnya.
"D-dompet aku-"
Meanwhile-
"uit, tunggu aku. " ujar Jihoon lalu mengambil tempat bersebelahan SoonYoung.
Sebuah senyuman terbit dibibirnya saat melihat SoonYoung yang tersengih riang sambil membuka pembalut aiskrim. Dia memandang langit. Agak gelap.
"Hujan?" soal SoonYoung saat melihat beberapa titis air hujan mendarat di tangannya yang menadah keluar.
Jihoon mengangguk mengiyakan persoalan SoonYoung. Mereka berdua memandang sesama sendiri dan ketawa.
"jom? " ajak SoonYoung sambil memandang lopak air dan hujan yang masih menitis.
"JOM!" jerit Jihoon dengan bersemangat lalu menarik SoonYoung bersama.
Seungcheol tersenyum. Tangannya menadah hujan yang turun makin melebat.
"Sampai bila nak bersedih kalau kegembiraan tu perlu ada?" soalnya sendirian lalu menarik Seokmin bersama bermain dengan hujan bersama kedua mereka.
YOU ARE READING
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoon
Fanfic[ SVT'S SOONHOON ] Senyumlah sahabat , Senyuman mu itu hal terindah . Persahabatan kita tidak akan berakhir sekiranya kita tetap membantu antara satu sama lain . Akankah kau memegang erat tanganku seperti diriku memegang kunci dihati mu? age rate: 1...