"Jadi selama ni dia sayang aku dan apa yang dia buat tu salah? T-tapi kenapa sampai kena pukul aku? Kenapa sampai kena buat aku menangis? Kenapa semua benda tumenghantui diri aku? Kenapa?" Soal Soonyoung diselangi tangisan."Tahu tak betapa sakitnya hati aku? Kau tahu tak apa diorang buat? Diorang ubah aku jadi pendiam diorang ubah aku jadi orang yang menyakitkan.."
"Diorang buat aku rasa aku dibenci dan tak layak lakukan apa yang aku sedang lakukan."
JiHoon memeluk SoonYoung erat. Kepalanya mengeleng, cuba menafikan apa yang dikatakan oleh SoonYoung.
"Tak, diorang tak pernah buat macam tu.. Setiap orang mampu berubah walaupun benda itu akan menyakitkan orang lain.. Kau dah jadi diri kau, itu dah cukup... Walaupun hakikatnya, diorang akan bencikan kau lagi dan lagi. Walaupun hakikatnya kau tak mampu untuk terus memakai topeng itu, benda tu dah cukup buat kau gembira sebab kau ialah diri kau. " pujuk JiHoon lalu mengelap air mata SoonYoung.
"You deserve a better life, you deserve to be yourself, you deserve a happy journey even it's hard to have it. All people deserve to be happy not cause they want but cause they need and so you are.. " kepala SoonYoung diusap, rambutnya diberus kebelakang sambil tangan sebelah lagi mengelap air matanya.
" and.. If they gonna turn the time backward.. It would be wrkng cause you are yours. You deserve everything you need. You deserve love. Why? You are human too. " bisik Jihoon lalu mengelus lembut rambut SoonYoung sehingga dirinya terlena didalam dakapan.
♥ ♥ ♥
SoonYoung memandang periuk yang menggelegak. Fikirannya mengelamun jauh dari jasadnya. Matanya yang sembap jelas kelihatan namun masih mampu di kawal olehnya kerana matanya yang agak sepet. Seungcheol yang melalui kawasan dapur segera menutup api kerana gelegakkan periuk yang kuat itu. (cam pelik tapi biarkan la kalau salah tlg tegur ek)
"Soon. " panggil Seungcheol sambil memandang SoonYoung namun malangnya, Soon Young tidak menunjukkan sebarang effect.
"Shi?"
"Hoshi?"
"SoonYoung?"
"YA! KWON SOONYOUNG!" jelas kedengaran jeritan Seungcheol dalam taman.
SoonYoung memandangnya dengan pandangan huh-apa-? . Seungcheol mengeleng perlahan. Bahu SoonYoung ditepuk.
"ikut aku. " arahnya lalu berjalan menuju ke satu kawasan.
SoonYoung akur menuruti langkah Seungcheol sehingga mereka berada di sebuah taman. Seungcheol mengambil tempat dihadapan tasik. SoonYoung cuma mengikut.
"Nak bagitahu aku apa yang ganggu fikiran kau? " soalnya tanpa memandang SoonYoung.
"huh-? Apa yang ganggu aku? Aku okey je la" jawab SoonYoung sambil tersengih cuba menunjukkan dirinya okey dihadapan Seungcheol.
Seungcheol memandangnya tajam. Dia tahu kalau orang dihadapannya mempunyai masalah tapi, tidak ingin memberitahu sesiapa.
"Jujur dengan aku, Kwon SoonYoung. " ujarnya tegas.
SoonYoung ketawa kecil. Kepalanya digelengkan.
"Tak la hyeong aku okey je la." jawabnya sambil ketawa.
"Haih.. Suka hati kau la. " balas Seungcheol lalu menyandarkan badannya di bangku tersebut.
"Hyeong, aku nak beli aiskrim- boleh? " soal SoonYoung sambil memandamg Seungcheol.
Seungcheol hanya mengangguk tanpa menyedari poketnya diselongkar. SoonYoung bangun dari duduk lalu berlari ke supermart. Seungcheol ketawa kecil walaupun dia tahu yang SoonYoung akan datang balik. Poketnya diperiksa seketika.
"eh- mana- YA KWON SOONYOUNG! " akhirnya Seungcheol bangun mengejar SoonYoung yang melarikan dompetnya.
"NO NO NO"
"BAGI BALIK LA PAKAI DUIT KAU JE! "
"AAA TAK NAK AKU MANA BAWA DOMPET! "
"YE TAK YE TAPAYAH LA CURI DUIT AKU! "
"HALAH HYEONG BELANJA LA SEKALI-SEKALA JANGAN KEDEKUT TAIK UNTA SANGAT NGAN MEMBER AAA"
"APA KAU CAKAP SOON?! SINI KAU SINI! "
Maka tersaksikanlah adegan lari-larian, kejar-kejaran antara bapa dan anak. *bagi popcorn kat readers*
Kelihatan seorang lelaki yang pendek memerhati mereka dari jauh. Sebuah senyuman manis terukir.
"aku harap kau akan sentiasa tersenyum"
"weyh, jom balik. Aku dah penat lari ni. Habis basah baju aku. Dah la lecun pakai pula baju sleeveless warna putih. Hiks- nyesal tak tukar tadi. " bebel seorang rakannya.
"Ha iyela, tapi sebelum tu kita singgah beli aiskrim dulu. Kau dah janji an tadi en en? " ujarnya sambil tersengih riang.
"Habislah duit aku" bisik rakannya.
Tak semena-mena tangannya ditarik menuju ke supermart.
"eh eh-"
Supermart
"HYEONG AKU NAK TIGA BOLEH?" soal SoonYoung sambil menujuk tiga aiskrim.
"YA! HABISLAH DUIT AKU!"
"Hehe nak boleeeehhhh? " soal SoonYoung sambil membuat aegyo.
"Haish, ye la ye la."
/bunyi loceng (halah yg kat seven eleven tu)
Kedua mereka memandang dua jejaka yang memasuki supermart tersebut. SoonYoung yang memegang aiskrim melihat kearah jejaka pendek di sebelah jejaka berbaju putih.
"JiHoon?"
"SoonYoung-"
"Eh- KUDA! "
"APA NI HYEONG?!"
Krik. Krik. Krik.
YOU ARE READING
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoon
Fanfic[ SVT'S SOONHOON ] Senyumlah sahabat , Senyuman mu itu hal terindah . Persahabatan kita tidak akan berakhir sekiranya kita tetap membantu antara satu sama lain . Akankah kau memegang erat tanganku seperti diriku memegang kunci dihati mu? age rate: 1...