12

65 10 0
                                    

No One POV's

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

No One POV's

"a-aku tipu lagi.. Hiks.. Sampai bila? Hiks.. A-aku t-tak tahan."

SoonYoung hanya mampu mengeluh disebalik pintu. Perlahan badan direbahkan. Kedua lutut dipeluk erat dengan tangisan yang tertahan dihambur keluar. Dia tidak mahu semua ni terjadi. Dia tak nak melihata orang dia sayang berasa sedih. Dia tak nak susahkan orang disekelilingnya. Dia cuma perlukan satu pelukkan tanpa tangisan yang dapat tenangkan dia. Kenapa tiada yang cuba memahaminya?

"tto geojimareulhae.. Hajima.. Hiks.."

Sekali lagi tangisannya terhambur keluar saat mendengar jeritan sakit JiHoon. Makin lama dia menangis, makin kuat esakkan yang keluar. Wajah didonggak memandang syiling bagi menahan air mata yang ingin keluar.

"sayang, kenapa perkataan tu wujud? Hiks.. Tolong.. Sakit.. Hiks.."

Sekali lagi, dia sakit. Dia sakit melihat dan mendengar ucapan yang sepatutnya tidak perlu wujud disisinya. Sakit yang terlalu dalam apabila seseorang yang disayangi meninggalkan kita. Sakit yang dalam apabila kesan luka itu kembali dengan memori lama.

"s-ssakit.. ARGHHHHHH!" serentak suara jeritan terlepas sehingga dapat didengari kawasan kejiranan.

Di hari itu, biarlah dunia tahu. Biarlah semua tahu betapa sakitnya menjalani hari-hari dengan senyuman dan ketawa yang dipalsukan kepada orang sekeliling. Biarlah semua tahu yang, dia sakit menjaga hati orang dan telah berjaya melukakan hati sendiri dengan menahan air mata.

"Aku penat. Aku penat hadap hari-hari yang dipenuhi dengan kepalsuan. Aku penat menghadap orang-orang yang berpura-pura dihadapan aku. Aku penat cuba membantu orang tapi akhirnya aku yang terjerumus. Aku penat berharap orang akan memberikan aku semangat namun diberikan sebaliknya. Aku penat untuk kawal rasa dan perasaan yang membuak-buak untuk melakukan perkara bodoh dengan bunuh diri sendiri" duniawi mampu membuatkan kita jadi lebih gila apabila penduduknya tidak pernah cuba menenangkan kita dengan perkara yang sebaik-baik mungkin.

Apa yang diberikan tidak kembali dengan cara baik. Sama seperti bola pingpong yang dibaling kuat kedinding dan dikembalikan dengan lebih kuat. Semuanya hanya sia-sia walaupun diberikan dengan cara selembut mungkin namun diakhiri dengan kekerasan, makian dan cacian. Tiada yang tahu apa itu rasanya terseksa dihimpit dengan memori silam yang tak pernah diingini dengan dibenci orang sekeliling hanya kerana kata-kata semangat yang diberikan tidak membantu.

"Soon-"

"KORANG TAKKAN FAHAM RASANYA SAKIT! KORANG TAK PERNAH FAHAM SAKITNYA MACAM MANA! APA KORANG TAHU CUMA MAKI AKU CUMA PERLI AKU CUMA CACI AKU SAMPAI SATU SAAT AKU TAK TAHAN DENGAN SEMUA NI AKU BUAT SEMUA ORANG DIAM JANGAN KAU BUKA MULUT SEDIKIT PUN!" puas,itu sahaja ungkapan selepas melepaskan rasa amarah dan sakitnya dengan jeritan satu nafas.

Semua diam. Walaupun apa yang dikatakan itu sepatutnya menyakitkan tapi tidak bagi mereka ber-sebelas. Bagi mereka itu ialah kejujuran yang patut diterima dan kenyataan untuk semua orang. Tanpa menunggu masa, sang maknae segera memeluk hyeong-nya.

"Aku tak suka tengok kau macam ni hyeong. Aku tahu sebalik tawa kau, kau simpan beribu masalah. Tapi kau tak pernah ceritakan. Sehingga hari ni, kau luahkan rasa itu. Dan ianya membuatkan kau berasa sedikit tenang." walaupun terdengar esak tanggis, kata-kata yang diberikan itu adalah kenyataan menunjukkan dirinya telah berusaha keras.

"Kau dah lakukan yang terbaik Soon. Tiba masanya, kau berehat. Pejamkan mata kau. Nikmati hari-hari seterusnya." ucap Jisoo dengan tenang lalu memberikan pelukkan hangat.

"Siapa mereka? Siapa yang maki kau? Siapa yang perli kau? Kau panggil diorang. Kau panggil diorang sekarang." suara yang sedikit garau disertakan sedikit sebak yang bersatu jelas menunjukkan Seungcheol sedikit marah dengan tindakkan orang itu.

"Cheol, dah. Semua dah ok." pujuk Jeonghan.

Dia tanak sang leader ni pula yang mengamuk. Karang tak pepasal bukan diorang je kena terlibat, sang pd pun terlibat sekali.

"kau ok sekarang?" soal Seokmin prihatin.

" a lil bit. " jawab Soon Young dan perlahan berdiri.

"have a rest. It would help you after get crying too much. " ujar Hansol dan diangguki ahli lain.

Skip..

"Hyeong."panggil Chan sambil memandang Jihoon yang kelihatan lesu.

"hmm?" Dada diusap menahan sabar akibat disoal dengan sedikit dingin.

"Kau ok?" soalnya dengan sebuah senyuman perit.

"k" sekali lagi dada diusap.

"hyeong, muka-" belum sempat soalan dituju dah ada orang terjah tanya soalan.

"Hoon, asal muka kau pucat?" kali ni takde usap-usap dah, terus merajuk dah sang maknae tu.

Apalah nasib dapat hyeong-hyeong yang perangai mintak kaki ni. Haih, sabarlah Lee Chan. Hyeong kau memang perangai macam sakai sikit. Lepastu tambah gila-gila ha.

"Takde apa." jawab jejaka munggil itu dan bangun menuju ke biliknya.

Seungcheol pasrah dengan member dia sorang ni. Apalah nasib kena jaga 12 orang budak tolak dua dewasa yang perangai lagi luckhanat.

Didalam bilik, terdapat sekutur tubuh milik SoonYoung yang sedang lena tidur. Jihoon memandang SoonYoung sekilas kemudian duduk dihujung katil milik Soon Young.

"Kau terlalu kuat hadap semua masalah tu seorang diri sehingga kau masih boleh tersenyum. Kau buat aku kagum dengan hal itu. Kalau aku boleh jadi macam kau, kuat macam kau, pasti aku dapat gembira lagi." ujar Jihoon perlahan lalu tersenyum kecil memandang Soon young.

"siapa sangka kita boleh jadi kawan. Siapa sangka kita dapat berjumpa dengan bebanan yang ditanggung sendiri. Walaupun dipenuhi tanggisan. Walaupun dipenuhi dengan ketawa dan senyuman yang dipalsukan. Terlalu perit rasanya untuk memalsukan semua itu." ujar Jihoon sambil menunduk menahan tanggis.

"aku harap, kita akan kenal dengan senyuman yang paling ikhlas dan ketawa yang paling bingit." ujarnya lalu bangun baring dikatilnya sendiri.

Sometimes believable is hard but after we did it, all of it would be the correct answer for all our saddess things.

[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now