Sebaik sahaja keluar dari bilik itu aku letakkan semua barang aku diruang tamu. Aku malas nak bergaduh. Aku tak nak gaduh dengan dia. Sofa yang ada disitu aku jadikan katil aku buat sementara waktu.
"Hoshi,kau.. Ok?" soal Vernon dengan nada risau.
"Hmm." balasku dan baring.
Apa dia buat dekat dalam sana? Kenapa dia menangis? Kenapa dia tak nak bagitahu masalah dia?
"Hoshi, kau pasti kau nak duduk sini?" soal SeungCheol hyeong.
"Ya."
End POV
이지훈POV
"Ya."
"M..mianhae Hoshi..hiks.." ucapku dan duduk ditangga.
Aku betul-betul tak faham perasaan aku. Maaf Soon, aku tak patut buat kau macam ni. Aku patutnya gembirakan kau. Kau sedih sebab eomma kau. Aku sedih sebab aku.. Aku tak nak semua ni jadi. Mianhae.
'Jinjja mianhae Hoshi.'
End POV.
"Tapi, aku tertanya apa masalah si-"
"Woozi?" JiSoo yang memandang SeungCheol kini menancapkan pandangannya kearah JiHoon yang berada di tangga dengan memeluk lutut.
Matanya yang sembap diperhatikan. SeungCheol mula mengangkatnya ke biliknya. JiSoo hanya membuntuti langkah SeungCheol tanpa rasa ingin bertanya.
"Aku yakin dia dengar apa yang Hoshi cakap tadi." ujar SeungCheol dan memandang JiSoo.
"Aku harap dia akan ok." ujar JiSoo.
"Mian..Soon.."
Langkah JiSoo dan SeungCheol mati saat mendengar kata-kata JiHoon. Mereka saling berpandangan.
"Hyeong, kenapa hyeong-"
"Diam." arah SeungCheol.
"Mianhae SoonYoung. Hiks.." JiHoon mula menangis lagi.
JiSoo hanya mampu memandang JiHoon dengan wajah simpati. SeungCheol pula memandang SoonYoung yang terkelu. Tapi hanya sementara, SoonYoung tersenyum. Dia melangkah masuk dan duduk dibibir katil.
"Aku sentiasa maafkan kau. Aku hanya ada kau." ucap SoonYoung dan baring sambil memeluk JiHoon erat supaya tangisannya berkurangan.
"Aku tak patut paksa kau. Mianhae.." ucap SoonYoung dan memeluk JiHoon dengan lebih erat.
SeungCheol dan juga JiSoo yang berada disitu hanya tersenyum. Mereka kembali ke bilik mereka dan berehat. Manakala,SoonYoung dan JiHoon pula nyenyak tidur dalam keadaan berpelukan dan juga bersama air mata yang mengalir.
<NEXT DAY>
"Oji,Ochi, bangun." kejut Seungkwan yang berkebetulan lalu setelah selesai mengejutkan Vernon dan juga Meanie.
YOU ARE READING
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoon
Fanfic[ SVT'S SOONHOON ] Senyumlah sahabat , Senyuman mu itu hal terindah . Persahabatan kita tidak akan berakhir sekiranya kita tetap membantu antara satu sama lain . Akankah kau memegang erat tanganku seperti diriku memegang kunci dihati mu? age rate: 1...