2

217 17 0
                                    

"Woozi, kau ada-" belum habis Jisoo menyoal Ji Hoon terlebih dahulu menjawab

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Woozi, kau ada-" belum habis Jisoo menyoal Ji Hoon terlebih dahulu menjawab.

"TAK!"

"Kenapa tu?" soal Jeonghan dengan curiga.

"Dia.." SoonYoung berhenti.

Dia tidak pasti sama ada dia patut memberitahu kebenaran atau hanya terus sembunyikannya. Soon Young memandang Jeonghan.

"Dia apa?" soal Jeonghan dengan nada sedikit tegas.

"Dia badmood hari ni." tipu SoonYoung walaupun dia tahu yang rakannya itu ada masalah.

Dia yakin satu hari nanti masalah itu akan terungkap. Senyuman diberikan untuk meyakinkan Jeonghan. Jeonghan mengangguk dan pergi dari situ tanpa bertanya lagi.

"Oji?.. Huh.." keluhan dilepaskan lagi.

Dia tidak tahu masalah rakannya tapi dia ingin tahu dan membantu rakannya itu. Langkah diatur keluar. Nampaknya dirinya juga perlukan ketenangan.

권순영POV

Aku berjalan menuju ke kedai berdekatan. Semasa membeli, aku ternampak ramyeon. Aku, apa lagi, ambil la. Mula-mula aku ambil satu tapi bila aku ingat balik yang aku nak cari JiHoon, aku ambil dua. Satu aku, satu dia. Memandangkan sekrang dekat kedai, aku terus panaskan dan tutup. Lepas selesai, aku bayar keduanya.

"Hai." sapa WonWoo dengan senyumannya.

"Ah, Wonu hyeong. Annyeong." balasku dan berjalan dengan senyuman.

Sedang aku berjalan, aku ternampak lelaki pendek yang baru lepas disapa oleh WonWoo hyeong. Dia mengeluh.

"Andainya penipuan ialah jalan terbaik, bagi aku jawapan kenapa?" soal seseorang sambil memandang langit.

Aku teliti jejaka tersebut. Kalau yang sapa aku tadi WonWoo mesti ni.. JiHoon.

"Apa kau merepek ni Woozi?" soalku hairan.

Kenapa tiba-tiba ada pasal penipuan ni? Apa yang baik pasal penipuan? Dia ok tak ni? Bekas ramyeon aku tunjukkan pada dia saat dia pandang aku pelik. Tiba-tiba aku rasa sebak. Aku teringat lagu 'Smile Flower' dan mula nyanyikannya.

"Heonjae heoodie~"

Aku nampak dia ketawa kecil. Aku mula mendekati dia dan memeluk erat bahunya. Pandangan peliknya aku biarkan. Aku bawanya ke bangku dan letakkan bekas ramyeon keatas meja.

"Eomma aku cakap, kalau sedih, makan benda pedas dan luahkan tangisan kita masa kepedasan." ujarku, jujur aku teringatkan eomma.

Eonma selalu pesan macam-macam pada aku. Aku rindu dia. Sangat rindukannya. Jinjja bogoshipeo eommani.

"Kenapa kau buat macam ni?" soalannya buat aku tertawa kecil.

"Sebab kau, kau kawan aku. Aku nak tolong semua kawan aku." jawabku jujur dengan senyuman manis.

[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now