권 순 영 POV
Aku pandang langit. Aigoo rindunya. Sebuah senyuman terukir tanpa aku sedar.
"Hoshi, kau nak ikut tak?"
Aku memamdang kearah suara tu. Ouh,Jihoon. Aku tengok dirinya atas bawah. Kemas. Ada apa yang aku terlepas?
"pergi mana?" soalku lalu memandang wajahnya yang tersenyum tawar.
"kau lupa?"soalnya balik.
Aku diam seketika. Kelendar aku pandang sekilas. Hari ni 4 hari bulan. Jadi.. Ah- hari peringatan. Aku angguk tanda aku nak ikut dia. Segera aku bangun untuk bersiap.
"kita saja ke yang pergi?"soalku sambil membetulkan jam tangan yang diberikan oleh eomma Jihoon.
Dia angguk tanda ya. Dia memang. Jenis tak nak kasi tahu orang. Haih...Jihoon,Jihoon. Setelah siap aku ikut dia naik kereta. Jangan risau eksiden takkan ada.
"kenapa tak bagitahu diorang?"soalku.
Jihoon mengeluh perlahan. Kau selalu macam ni.
"Aku tanak diorang risau. Kau tahu kan risau diorang tu macam mana. Nanti kalau aku nangis diorang cakap tak boleh kuat-kuat nanti aku pengsan walhal tu perkara yang selalu jadi."jawabnya dengan nada sedikit sayu.
Satu keluhan aku lepaskan. Dia takkan berhenti menangis nanti. Dari apa dia cakap aku dah dapat agak. Nak tak nak aku terpaksa hentikan kereta dan memandangnya.
"Aku tahu kau kuat. Sekarang.. Kita berhenti menangis. It is okey to not be okey but just stop crying right now. Course you still have me and Seventeen. We will do anything for make you smile back. Just like our smile flower." tuturku dengan berhati-hati sambil memberikan sebuah senyuman manis.
"But it is to hard. Yes. Too hard to do. I can't do it. I am not strong enought. I am the weak. I am the loser."
Jihoon.. Fikiran kau buat kau lemah. Aku peluk dia dari sisi.
"Let be strong back. Just like always."ujarku perlahan dan melepaskan pelukan.
Dia memberikan sebuah senyuman kecil yang...aku tak pasti jawapannya. Aku kembali memandang kehadapan. Aku tak nak bagitahu dia kisah aku tapi, ya. Aku sedih. Rasa nak bunuh diri. Aku penat. Nak rehat. Selamanya mungkin.
"Woozi, kau tahu kenapa aku tetap ada?" soalku.
Jihoon memandang aku dengan pandangan yang seperti marah. Aku tahu aku tak pastut ungkit. Ya. Tak patut.
"Jangan buat aku memnangis jebal-" pintanya.
Aku tahu. Kau tak nak dengar tapi aku nak kau tahu sebabnya.
"Malam ni aku nak keluar tau. "ujarku lalu memandang keluar tingkap.
Setitis.
Dua titis.
Tiga titis.
Hujan turun makin lebat. Aku suka hujan. Kalau boleh aku nak menari dalam hujan. Aku nak menjerit sepuas hati. Aku nak main dengan hujan sampai terketar badan sebab sejuk. Ya aku nak buat semua tu.
"aku rindu nak tengok kau senyum." kata Jihoon secara tiba-tiba itu menyentakkan aku.
Aku pandang dia.
"bukan aku dah selalu sangat senyum?" soalku musykil.
Ya, aku selalu tersenyum. Aku tak pernah lagi masam berpanjangan. Mood aku bila melayang aku tetap senyum.
"tak. Maksud aku senyuman ikhlas kau. Bukannya senyuman yang kau selalu guna." katanya menyambung balik ucapannya tadi.
Aku terkelu. Tak sangka dia perasan keikhlasan senyuman aku. Aku... Tak tahan. Tanpa sedar air mata aku laju mengalir.
"uljima." sepatah perkataan itu sudah cukup buat aku menangis teresak-esak.
"aku tak suka keadaan sekarang. Hiks.. Aku tak suka semua ni. Semua tak kena. All of this is not affair hiks.."
Suasana sunyi. Tapi aku dapat rasakan Jihoon makin rapat dengan aku. Aku tahu. Sesuatu hangat menimpa badan aku. Aku cuba memandangnya. Dia peluk aku. Erat.
"uljima. Aku ada untuk kau. Jangan ingat semua tu buat kau rasa lagi sebal" ujar Jihoon dan melepaskan pelukkannya.
"kajja, hujan dah berhenti. " ujarku dan mengelap air mata aku yang mengalir tadi dan keluar dari perut kereta.
Aku dapat dengar keluhan berat dari mulutnya. Aku juga dapat dengar celoteh pendeknya tentang perangai aku.
Skip---
Aku pandang langit gelap. Ya, aku keluar. Jalan yang dipenuhi kereta yang lalu lalang dengan laju aku endahkan. Aku jalan perlaahn melintasinya. Ya,berdiri ditengah jalan aku pandang kearah kanan. Laju kereta-kereta itu menghampiri aku namun tiada satupun yang melanggar aku. Nasib baik bagi korang, tapi tidak bagi aku. Aku jalan perlahan cuba menghampiri jalan yang dilalui kereta ii tadi.
'Lampu jangan lama sangat, bertukarlah' bisik hatiku saat berhenti melangkah mendekati kawasan yang dikerumuni manusia yang berjalan sana sini.
Seketika aku terbuai. Tanpa sedar, sebuah kereta menghampiriku. Aku memandang kaku kearah kereta itu. Sedikitpun tidak melangkah.
"YAH KWON SOONYOUNG!" laungan kuat namaku berserta tolakkan dari badan seseorang membuatkan aku jatuh disebwlah jalan raya tadi.
Badan aku ditindih oleh orang yang menyelamatkan aku. Aku cuba bangun. Dia bangun perlahan dan memandang aku.
"Kau ok?" soalnya lembut.
Anggukan kecil aku berikan dan entah kenapa aku menangis sambil memeluk badannya yang kecil itu.
End POV
"kau ok?" tanya seorang lelaki berbadan kecil swdikit daripada SoonYoung.
Tangisan dari SoonYoung membuatkannya tersentak dan membalas pelukkan SoonYoung itu. Tepukan lembut diberikan pada bahu SoonYoung untuk menenangkannya.
"Woozi, kau ok?" soal seorang lelaki lebih tinggi dari kedua mereka.
"Aku ok. Tapi Hoshi-" belum sempat ingin dia berkata lelaki tadi memotong.
"kita balik. Bagi dia rehat." ujar lelaki itu dan membantu mengangkat SoonYoung bangun.
"nasib baik kita sempat datang.." ujar Jihoon.
"Kalau tak,tak tahulah apa akan jadi tadi. Thanks Wonwoo temankan aku." ucap Jihoon.
"Gwenchanha, aku ikhlas tolong. Lagipun kita semua kawan rapat." ucap Wonwoo dan masuk ke dalam perut kereta.
YOU ARE READING
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoon
Fiksi Penggemar[ SVT'S SOONHOON ] Senyumlah sahabat , Senyuman mu itu hal terindah . Persahabatan kita tidak akan berakhir sekiranya kita tetap membantu antara satu sama lain . Akankah kau memegang erat tanganku seperti diriku memegang kunci dihati mu? age rate: 1...