19

80 6 4
                                    

Badan Soon Young ditarik secara kasar sehingga tubuh Ji Hoon turut tersemban jatuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Badan Soon Young ditarik secara kasar sehingga tubuh Ji Hoon turut tersemban jatuh . Buat seketika , Soon Young diamkan diri sehingga perlahan-lahan air matanya jatuh . Ji Hoon memandangnya dengan rasa simpati terhadap apa yang telah dirinya hadapi .

"Soon .. "

Soon Young masih menangis .

" Kwon SoonYoung, sampai Bila kau nak lemah macam ni? Laratnya kau.. kau tahu tak? Macam mana sakit pun benda tu, macam mana susah pun benda tu kita Kena tetap teruskan? Kenapa? Sebab itu sahaja jalan untuk dapatkan kebahagiaan yang paling indah. Kau nak jadi lemah lagi? Kau nak terus macam ni? Kau tanak rasa ke kebahagiaan tu? " Soal JiHoon bertubi-tubi.

Soon Young diam. Dia masih berdiri dengan kepala ditundukkan. Perlahan air matanya mengalir. Ji Hoon mengeluh. Wajah Soon Young diangkat memandangnya. Perlahan jarinya menyeka air mata yang mengalir dengan lebat.

" Aku tahu kau penat, aku pun penat.. tapi kita kena teruskan. Kau tak nak kan sebongs menangis sebab kau buat benda macam tu? " Soal Ji Hoon menenangkan Soon Young walaupun dirinya turut menangis.

Soon Young mengelengkan kepalanya. Ji Hoon memeluknya, tangannya menggosok perlahan belakang Soon Young bagi menenangkannya.

" Jom, Kita balik. " Ajak Ji Hoon.

Soon Young mengelengkan kepalanya dan berjalan melepasi Jalan Raya. Tampa semena-mena badannya jatuh menyenbam tanah akibat ditolak oleh Ji Hoon . Ji Hoon menelan sikunya yang tercedara akibat tergesel tanah.

" KAU BUTA KE ? KERETA TADI KAU TAK NAMPAK KE ? AKU TAHU KAU NAK MATI TAPI SEKARANG BUKAN MASANYA LAGI ! " jeritan Ji Hoon menarik perhatian orang lalu-lalang.

"... Kau tahu aku nak mati.. BAGI SAJA LA AKU MATI BUKANNYA SUSAH PUN! KAU BUKANNYA TAHU APA AKU HADAO TIAP HARI! KAU TAHU KE SAKIT DIA MACAM MANA ? PERNAH KE KAU RASA APA AKU RASA ? SAMPAI BILA AKU NAK TAHAN SEMUA NI? BIAR JE LAH AKU MATI APA SALAHNYA! BUKAN ADA ORANG PUN YANG AKAN SAKIT BILA AKU DAH MATI NANTI!!! "Jerit Soon Young sekuat hatinya.

" Kau nak mati sangat kan? Heh. Mati jelah . Aku dah penat nak halang kau . PERGILAH MATI SEKARANG KAU NAO SANGAT KAN? "Jerit Ji Hoon lalu membuka jaketnya dan dibaling ke tanah .

" Kau faham tak aku sayang kau . Sayang sangat . Tapi apa kau buat? Kau nak mati juga kan ? Tak penat ke ? Cuba buat perkara yang jauh dari hukum Alam ? " Soal Ji Hoon memandang Soon Young yang mula menunduk.

" Sampai bila kau nak fikir pasal mati ? Sampai bila ? Sampai kau sudah temui kebahagiaan kau? Kau nak mati ke masa tu ? Aku tak rasa kau akan nak 'mati' lagi kan ? Betul tak ?" Soal Ji Hoon lagi sambil tersenyum kecil.

"Heh , apa guna aku cakap dengan orang yang akan tetap buat apa yang dia fikir kan ? Kalau kau mati malam ni , bagitahu nenek aku , aku rindukan dia sangat . " Ujar Ji Hoon lalu beredar dari kawasan tersebut.

Soon Young mula menangis teresak-esak di kawasan tersebut.

Ji Hoon menuju ke sebuah bangunan tinggi. Sebuah senyuman manis dibibir terukir namun air matanya mengalir membasahi pipinya yang kini kemerahan.

" Eomma , haelmoni , Hoon datang ni. Hehe, Hoon rindu eomma dengan haelmoni.. sangat.. shshsh "

Tapak kaki kedengaran menuju ke kawasannya. Senyumannya mula menjadi tawar.

" Hoon datang ni.. "

"LEE JIHOON!" Sebuah tangan menarik badannya kasar.

"APA?! "

" JANGAN JADI BODOH KAU CAKAP KAU TAK NAK AKU MATI KENAPA KAU BUAT SEMUA NI?! CUKUPLAH DENGAN KERJA GILA KAU AKU PENAT . SAMPAI BILA? "badan kecil it ditarik kedalam pelukkan erat.

"Aku sayang kau bodoh.. sayang kau sangat.. hiks"

Tangannya meraih pipi Ji Hoon yang menundukkan wajahnya. Air mata Hi Hoon dihapuskan dengan hujung ibu jarinya.

"Kalau kau nak mati , Kita mati sama-sama.. kalau kau nak hidup, kita teruskan hidup kita sama-sama.. buat pilihan kau.. " kaki Soon Young melangkah naik bersama Ji Hoon.

"Aku.. "

"KWON SOON YOUNG LEE JI HOON ! JANGAN BUAT KERJA GILA! "

"buat pilihan kau sekarang Ji Hoon. " arah Soon Young sambil memandang tepat ke anak mata Ji Hoon.

"KAU BUAT APA BODOH TURUN LAH! TAK GAYAT KE?! "

" Satu "

" Aku pilih... " Mata dipejam erat masih memikirkan pilihannya.

" Dua... "

"Aku...pilih.."

"Ti-"

"M-"

"LEE JIHOON KWON SOON YOUNG TURUN DARI BANGUNAN TU SEKARANG!"

"TAK NAK INI JE PENYELESAIAN AKU! INI SATU-SATUNYA JALAN!" Jerit Ji Hoon , tidak semena-mena badannya tidak dapat diimbang.

"JANGAN JADI BODOH LEE JIHOON!"

"LEE JIHOON! "

...

Tap

.

.

.

.

Tap

.

.

.

Tap...

"JI HOON! SOON YOUNG! BANGUNLAH"

"HYEONG JANGAN TINGGAL DINO HYEONG.."

"PANGGIL AMBULAN LA APASAL TERCEGAK HALAH BODOH JE"

"Soon.."

Kenapa Soon Young..? Dia...

(insert bunyi ambulan)

(insert bunyi ambulan)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] SMILE FLOWER + LIE AGAIN ❞ soonhoonWhere stories live. Discover now