➢ ❺

23 5 0
                                    


"Selamat datang. " seorang pekerja menyapa aku. Satu paket ramen dan sebotol susu coklat aku ambil lalu membuat bayaran.

"Ada lagi orang keluar untuk beli barang kan? " tanya pekerja itu. Kau dah kenapa? Sejak bila pula Bandar Seoul tak boleh beli barang ni?

"Kenapa? Tak boleh ke? " tanya aku tapi di balas dengan ketawa.

"Tak nampak ke dekat luar tu macam mana? " aku menolehkan kepala memandang ke luar.

Kenapa? Elok je? Cuma sedikit bersepah.

"Awak buat apa dekat sini? " tanya aku.

"Kerja. "

"Macam tu juga saya. Pelanggan. Nak beli barang. " jawab aku. Pelik je dia ni. Selesai membeli aku pun pulang ke rumah seperti biasa.

Mi ramen aku hirup. Sedap. Panas. Tak lupa juga kuah yang masih berasap aku hirup. Sedap.

Aku termenung seketika. Ibu tak balik lagi. Tapi sekarang jam dah pukul 12 pagi. Tak apa lah. Ibu ada hal lah tu.

Selesai makan aku kemaskan meja dan terus masuk ke dalam bilik untuk tidur. Esok nak sekolah.

Setelah 9 jam aku pejamkan mata. Perlahan-lahan aku membuka mata kembali. Kenapa lain macam ni? Siling pun bukan siling bilik aku.

"Hei. "

Sapa seseorang. Keadaan aku masih lagi belum stabil. Pemandangan aku pun masih lagi samar-samar. Suara seseorang yang menyapa aku tadi cuba dicari. Jumpa. Dia ada dekat sebelah kiri aku.

Aku dekat mana ni?

"Yuta... "

Sekolah!

Terus aku bangun dari katil mengejut. Nama Woojin aku panggil dari sini.

"Woojin! Bangun! Dah lambat ni! " selipar arnab yang aku selalu sarung pada kaki aku cari. Mana pula ni. Tak akan hilang.

"Haechan. Panggil Mark. Dia dah sedar. " lelaki yang ada dihadapan aku tadi bersuara.

"Hei, hei. "

Bahu aku disentuh dan dipusingkan untuk memandang dia. Yuta. Apa? Yuta? Yuta depan mata? Mimpi. Macam mana Yuta boleh ada depan aku ni? Sentuh aku pula tu!

"Hei, tenang. Jangan bising. Awak selamat dekat sini. " Perlahan-lahan dia cuba tenangkan aku dan dudukkan aku di atas katil tadi.

"Awak Yuta kan? "

"Ya. Dan awak Ryujin? Betul? "

"Ya. Dari mana awak tahu? "

"Tahu lah. Awak selalu pilih saya dalam game kan? " bingung. Apa benda Si Yuta ni cakap? Aku tak tahu pula real life dia tak betul sebenarnya.

"Hey, Yow! " dua orang lelaki masuk ke dalam bersama pistol yang tersangkut pada baju.

"Hei. Ni, dia dah sedar. "

Yuta memberitahu kepada lelaki yang berwajah sedikit kebudak-budakkan. Mata yang tidak berapa besar tetapi comel apabila dipandang.

"Hai, my name is Mark. And that guy. His name is Haechan. and the one you talked to was Yuta." sumpah aku tak tahu nak cakap apa. Dan ya. Aku kenal. Tak perlu kenalkan aku dah tahu.

"Where is Johnny? "

"Ouh, wow! You know Johnny? And you can speak english? It's okay. Cakap korea pun boleh. Johnny dia ada je. Macam mana? Ada rasa lain ke? " ramah Mark.

"Tak. Okey je. Cuma saya dekat mana? Kenapa saya dekat sini? Mana adik saya? Ibu saya? Sepatutnya saya ada dekat sekolah sekarang ni. " Mark ketawa kecil apabila melihat aku yang tidak putus menanyakan soalan.

"Tenang. Tak pelru risau. Awak selamat. Awak dekat kedai. Tapi nampak macam hospital kan sebab ada katil? Ni rumah kita orang. Rumah kedai. Dah buruk tapi selamat. " jawab Mark.

"Macam mana saya boleh ada dekat sini? " soalan yang sama aku ulang sekali lagi.

"Guys, Do we need to tell her? " tanya Mark kepada rakannya.  Mata aku juga turut memandang ke arah rakan-rakannya yang lain.

"Okey. Sebenarnya awak termasuk dalam tempat ni. " beritahu Mark tanpa selindung lagi.

"What? Are you kidding me? " tanya aku. Gila. Tak mungkin. Tak mungkin benda ni terjadi.

"This is true. We saw you lying in the middle of the road as you were hit by a car. then there are zombies trying to approach you." aku rasa nak menagis sekarang.

Tiba-tiba apa yang Woojin dan ibu pernah cakap hari tu masuk ke dalam kotak fikiran aku.

Kalau termasuk dalam game ni, macam mana?

Dan ya. Macam mana aku nak keluar dari sini?

[C] In GameWhere stories live. Discover now