➥ LEVEL 95
"We bangun! Bangun! " bunyi jeritan dari Johnny menyedarkan aku dari tidur yang lena.
"Ryujin siap cepat. Game dah bertukar." terang Johnny.
"Ha? "
"Ryujin cepat! "
☽
Bluerk!
Bluerk!
Termasuk yang kali ini. Dia orang yang kelima dijangkiti. Pada awalnya mereka akan mengeluarkan isi perut kemudian mereka akan berubah menjadi zombie.
"We. Woojin. lari! " bahu aku ditepuk menyuruh aku bangun dari terus duduk untuk melihat rakan lain yang sudah dijangkiti.
"Semua pelajar. Kamu diminta untuk duduk dikelas masing-masing! Jangan keluar selagi kami tak beri sebarang maklumat! Bergerak sekarang! " jerit seorang guru.
"Woojin! Kau buat apa duduk situ! Lari lah bodoh! " baru aku tersedar. Air kotak yang aku pegang terus aku letak diatas meja dan belari keluar dari Dewan makan.
"Kita kena pergi mana ni?! "
"Pergi kelas.. "
Argh!!
Aku, Gyuri dan Jungso berhenti berlari apabila terdengar suara seorang gadis yang sedang menjerit.
"Argh! Tolong! Argh! "
"Woojin! Gerak-gerak! " Gyuri menarik tangan aku untuk kembali berlari.
"Argh! Argh! "
"Woi! Cepat lah! "
"Luna.. "
"Luna! " aku terus berlari meninggalkan Gyuri dan Jungso. Aku kembali masuk ke dalam dewan makan untuk membantu gadis itu.
"Argh! Argh! Tolong! "
Batang meja kayu yang sudah patah dihadapan aku ambil lalu hayunkan pada kepala zombie tersebut. Tidak mati. Tapi sudah cukup membuat dia tercampak kebelakang.
"Woojin. "
"Awak okey? "
Lengan baju aku terus digenggam oleh gadis itu seraya menganggukkan kepalanya dalam keadaan yang mengigil ketakutan.
"Jom."
Aku dan dia bangun dari terus berada disini dan berlari keluar dari dewan makan semula.
☽
"Apahal ni? "
"Aku tak tahu. Game ni bertukar. Dia macam rosak. Kita tak ada lokasi bandar. Maksud aku kawasan sekolah." jantung aku seakan berhenti berdegup apabila perkataan sekolah masuk ke dalam gegendang telinga aku.
"Tapi. Kawasan tu tiba-tiba ada. Dan kita kena gerak sekarang. Sebab ada pemain yang tengah main lokasi tu. Dia ambil karekter Minnie. Sebab tu dia jadi macam tu. Dia tengah dikawal. " aku diam.
"Gerak! "
☽
"Cikgu kita nak buat apa sekarang ni? Kita semua mungkin akan mati. " jerit rakan kelas aku.
Aku, Gyuri, Jungso dan Luna hanya berdiam diri sahaja. Tangan Luna masih lagi dalam genggaman aku. Mengigil. Teruk.
"Awak okey? "
"Nari. Dia. Dia kena gigit. Dia kena gigit. Kena gigit. Kena gigit. Kena gigit. Dia dah mati. Mati. Mati. " tubuh Luna terus masuk ke dalam dakapan aku.
Aku dapat rasa yang dia tengah dalam ketakutan. Sebab aku nampak kawan dia tadi berubah semuanya depan mata dia. Kalau aku tak selamatkan dia. Mungkin dia pun kena juga.
"Buat masa ni. Kamu tunggu je sini. Pasukan penyelamat akan sampai sekejap lagi. Jangan keluar selagi saya tak beri kata putus. "
"Kita akan mati. "
"Tak lah! Tak! "
"Jangan cakap macam tu! Kita hidup! "
☽
"shit! Banyak bodoh! " carut Haechan.
Bang!
Bang!
Bang! Bang!
Bang! Bang! Bang!
Bang!
Bang! Bang!
"Huark! Huark! Huark! "
Bang!
Bang! Bang!
Bang!
"Woi! Permempuan! Kau buat apa ha tercegat dekat situ! Tolong lah! " jerit Haechan kepada aku.
"yah! Saekkiya ppali! "
Bang!
Bang! Bang!
Bang!
Baru lah aku bertindak apabila Haechan mancarut betul-betul tepat terkena pada dahi aku.
Entah lah. Aku rasa takut dan cemas tiba-tiba sebab sekolah yang aku datang ni. Sekolah Woojin.
Kepala otak aku tak berhenti berfikir pasal Woojin selamat ke tak?. Dekat mana dia sekarang ni? sebab dekat bawah ni. Hampir masuk ke separuh yang sudah menjadi zombie. Kebanyakkannya semua pelajar sekolah. Aku takut kalau salah satu daripada beberapa ekor zombie ni ada adik aku.
Bang! Bang!
"Johnny, Yeji, Mark gerak! Tingkat atas! Ish bodoh betul! " Arah Yuta terselit carutan.
Bang!
"Aku nak naik! "
"Apa? Tak boleh! Awak dengan saya! "
Bang! Bang!
"Saya nak naik! "
"Awak dengan saya! Stay! "
"Johnny, aku ikut!" aku terus menlangkahkan kaki. Mengikuti Johnny dan ahli lain dari belakang.
"Ryujin! "
"Woi! Kau tak dengar ke arahan Yuta! " jerit Haechan.
"Aku nak cari adik aku! Adik aku! Dia ada dekat sini! Tempat ni, sekolah aku dengan adik aku! " Yuta menolehkan kepalanya ke arah aku yang sudah merah muka.
"Yuta! "
"Argh! "
"Huark! Huark! "
Bang!
Bang!
Bang!
Tubuh zombie yang sudah mati itu ditolak Yuta dan dia bangun perlahan-lahan.
"Kau okey? " tanya Haechan.
"Okey. Thanks. Jom. Kita kena sambung tembak yang depan. Mark. Kau tukar dengan aku. Aku atas kau bawah. " Mark menganggukkan kepalanya dan mereka bertukar ahli.
Bang bang bang... (≧∇≦)
YOU ARE READING
[C] In Game
FantasyBila selalu sangat bermain video game sampai tak ingat dunia dan tidak mendengar kata orang tua. Akhirnya diri aku selamat masuk ke dalam game tersebut. Game yang aku harus menang semua level dengan cara menembak kesemua zombie yang ada di dalam le...