➢ ❶❻

11 3 0
                                    

➥ LEVEL 99

Aku kesat air mata aku yang tidak henti mengalir. Dari dalam kereta sampai dah masuk dalam rumah kedai. Air mata aku tak pernah berhenti. Fikiran aku sentiasa mengingatkan Woojin.

Sampai aku tertanya. Aku ke punca semua ni terjadi? Aku ke punca ibu pergi? Sekarang, aku juga ke punca Woojin tinggalkan aku?

"Mianhae Woojin-ah... "

"Akak, akak minta maaf... " aku pejamkan mata apabila terasa perit pada bahagian dada. Gambar aku bersama Woojin aku genggam erat.

"Maaf... "

"Maaf sebab akak tak dapat jaga kau macam akak orang lain. Mianhae... " suara tangisan aku mula kedengaran sedikit.

"Ibu, akak minta maaf.. "

"Berhentilah minta maaf, awak tak salah pun.. " aku berhenti mengeluarkan suara tangisan apabila Yuta duduk melabuhkan punggungnya disebelah aku.

"Awak tak salah pun Ryujin. Berhenti salahkan diri awak." aku memandang Yuta dengan mata yang sembap.

"Macam mana saya nak berhenti salahkan diri saya? Adik saya pergi. Sebab nak selamatkan saya. Selamatkan saya. Faham? Awak tak ada dekat tempat saya Yuta. Awak tak faham. Dan awak memang tak akan faham.." percakapan aku dipotong Yuta.

"Saya faham. Saya faham perasaan awak."

"Apa yang awak faham? Awak cuma karekter dalam mainan ni je Yuta. Awak tak ada perasaan. Kalau awak faham. Saya tanya awak. Apa yang awak faham? " aku memandang wajah Yuta yang sudah terdiam. Dia nampak sedikit keliru.

"Awak cuma manusia yang di cipta dari teknologi faham? Bukan dari perut ibu. Bukan dari pertalian darah. Ada adik-beradik dan keluarga. Awak tak ada. Jadi, jangan cakap yang awak faham. Tolonglah, bagi saya ruang. " aku bangun dan berlalu pergi.

Yuta pula dia hanya mendiamkan diri dan termenung. Baru aku nak masuk ke dalam. Yuta memanggil nama aku.

"Ryujin. "

"Apa? "

"Esok dah akhir.. "

"Ha? "

"Esok. Dah level 100. Hari terakhir awak dekat sini.. " aku tersenyum kecil seraya menggelengkan kepala.

"Saya tak tahu lah betul ke tak. Tapi kalau saya balik pun mungkin ibu dengan adik saya dah tak ada. Lebih baik kita kalah je malam tu. I want to stay here " aku masuk ke dalam rumah kedai ini semula.

"Ryujin. "

Aku menolehkan kepala aku apabila Haechan memanggil aku. Perlahan-lahan dia menghampiri aku dan duduk bersebelahan dengan aku.

"Aku nak minta maaf pasal adik kau. Mungkin aku punca adik kau pergi. Aku pernah cakap yang kalau dia kena gigit dengan zombie nanti dia jadi zombie. " aku ketawa kecil.

"Kenapa kau ketawa? Aku, aku minta maaf. Kau jangan lah ketawa. " aku memandang wajah Haechan yang sudah dalam ketakutan.

"Aku.. "

"Ha, kenapa? Kau nak tembak aku ke? Ke kau nak report karekter aku? Janganlah. Nanti aku hilang. Tembak je aku. Aku boleh hidup lagi. Eh, apa aku cakap ni.. " Haechan menunduk memandang tangannya yang disatukan.

"Tak apa lah Haechan. Aku tak salahkan kau pun.. "

"Ha? Serius lah. Hmm, kalau tahu tadi aku tak payah minta maaf dekat kau. Haish.. "

"Kau nak aku report ke? "

"Eh, jangan lah. Maaf, maaf.. " Haechan memandang aku. Cuba meyakinkan yang aku tak akan buat laporan.

"Aku ingat. Aku nak kekal lah dekat sini..."

"Kekal? Kenapa? "

"Entah, tapi aku rasa macam dah tak ada apa-apa dekat dunia asal aku. Ibu dengan adik aku dah tak ada. Jadi, buat apa aku nak kena pergi dunia asal aku semula? Lebih baik aku kekal je dekat sini. " terang aku jujur.

"Ouh, ermm okey lah. Aku pergi dulu. Aku harap kau sabar. " bahu aku ditepuk dua kali oleh Haechan sebelum lelaki itu berlalu pergi.

Aku duduk diatas kerusi yang sedikit buruk itu. Penat. Aku baru balik dari permainan tadi.

Macam biasa. Kita orang menang. 100/100 zombie dapat kita orang tembak.

Tiba-tiba aku teringat masa aku kali pertama ada dekat sini. Aku punya gelabah tu. Tak boleh bincang.

Lepastu, boleh pula aku tuduh Si Yuta tu tak betul sebab dia tiba-tiba bagitahu aku yang dia kenal aku sebab aku selalu ambil karekter dia jadi pemain.

Haechan pula tiba-tiba marah dekat aku sebab aku tak percaya yang aku boleh ada dekat sini. Aku rasa biasa je masa Haechan marah dekat aku. Sebab aku dah tahu. Karekter dia tu cepat marah. Dalam permainan berapa banyak kali dia mencarut. Aku cuma terkejut je masa tu sebab Haechan marah dekat aku.

Malam tu pula aku terpaksa ikut diorang untuk minta tolong adik aku mainkan karekter aku. Lepastu kena marah dengan Haechan lagi. Dan akhirnya, ini lah aku.

Perempuan kaki main permainan video yang dah termasuk dalam permainan video ni dah reti nak tembak zombie cara depan-depan. Bukan dekat komputer lagi. Tekan keybord untuk tukar senjata. Untuk Naik, turun, meniarap, pusing kiri, kanan. Bukan dah.

"Hei, termenung? " aku ketawa bersama Minnie.

[C] In GameWhere stories live. Discover now