➥ LEVEL 97
"Adik. Kau kena ada dekat belakang aku. Aku jaga kau. " lengan Woojin aku tarik. Menghentikan dirinya dari melangkah pergi.
"Lepas lah. "
"Dengar cakap aku. "
"Cth."
"Aku dah malas nak dengar cakap kau. Tak pasal-pasal aku pun terikut kau masuk sekali dalam benda bodoh ni. Sebab kau. " aku alihkan pandangan aku apabila terasa mata aku sedikit berair.
"Woojin. Kenapa kau cakap macam tu? "
"Tak apa Mark aku okey. "
"Dia tu adik kau. Dia patut hormat kau. Kau pun tak minta lah nak ada dekat sini." aku menyentuh kepala apabila terasa sedikit serabut.
"Mark aku okey. Kita dalam game ni. " aku putuskan pergaduhan yang bakal dicipta. akhirnya Mark diam dan hanya memandang aku yang sudah meninggalkan mereka.
"Dah, gerak ikut tempat masing-masing. Woojin. Ikut aku. " Yuta bangun dari sandarannya dan pergi ke arah yang Ryujin baru sahaja lalu.
"Okey, sedia semua. Aku dah nampak ada zombie dekat jam 10." beritahu Johnny.
Pistol yang berada digenggaman aku pegang seerat yang mungkin dan bersedia untuk melepaskan peluru. Tengah elok aku nak tembak...
Bang!
Bang!"Siapa mula dulu ni?! Aku tak bagi arahan lagi!" Jeritan suara dari Johnny masuk ke dalam gegendang telinga aku.
Siapa yang lepaskan peluru?
"Sial lah! Dengarlah arahan! " carut Haechan.
"Tembak! Tembak! "
Arah Mark apabila zombie mula datang ke arah kami dengan banyak. Baju Woojin aku tarik untuk dia kekal berada di belakang aku.
Bang!
Bang!
Bang! Bang!
Bom!
Bom!
"Okey clear! Lari. Lari! " Lengan Woojin aku tarik dan menyuruh dia mengikuti aku dari belakang.
"Woojin lari lah! Kenapa berhenti?! " jerit aku apabila Woojin berhenti secara tiba-tiba.
Matanya yang tertumpu pada jam 10 itu aku ikut pandang. Apa benda yang dia tengok?
"Woojin! "
"Luna... "
"Ha? Kita tak ada masa lah! "
"Luna! " Terus Woojin berlari ke arah jam 10. Meninggalkan aku yang sudah cemas dengan tindakkan beraninya.
"Woojin! Datang sini balik! Woojin! " jerit aku.
"Luna! "
"Siapa kau?! " senapang yang dipegang oleh Luna dihalakan tepat pada Woojin yang berada dihadapannya.
"Luna.. "
"Macam mana kau boleh ada dekat sini? " Woojin terdiam. Dia terkejut. Betul-betul terkejut. Luna dah berubah.
"Luna. "
Aku dan Luna menoleh ketepi apabila ada seorang lelaki memanggil namanya.
"Gyuri.. Jungso.. "
"Apahal dia ada dekat sini? " tanya Gyuri pelik kepada Luna.
"Entah."
Gyuri menghampiri Luna lalu merangkul bahu gadis itu. Kemudian mereka menyatukan bibir mereka sekilas dan memandang aku semula.
"Luna... "
"Kau buat apa dekat sini? Kau dah tinggalkan kita orang. Lepastu datang sini nak merayu ke? " tanya Jungso.
"Aku minta maaf. Tapi korang boleh ikut aku. Korang akan selamat kalau korang ikut aku. " Gyuri tergelak kecil. Lucu mendengar maklumat sampah yang diberitahu Woojin.
"Selamat? Tempat kita ni dah kotor dengan zombie. Kau kata selamat? Ha? Bodoh? " Gyuri ketawa kecil.
"Aku minta maaf. "
"Minta maaf kau tu boleh ubah ke situasi sekarang? Ha? Kau tahu tak, kita orang ni hampir jadi zombie dekat sekolah tu? Hanya kita orang bertiga je yang selamat dekat situ. Kau pergi mana? Hilang? Lepastu datang sini balik. Nak bawa kita orang ke tempat yang selamat? Kau tak rasa kelakar ke? Sayang, kelajar tak? " Gyuri memandang Luna yang berada di dalam rangkulannya.
"Kesian. Aku tak sangka kau macam ni. Hipokrit! " herdik Luna.
"Adik kau ikut aku. Aku akan jaga kau. Kawan-kawan aku pun dah setuju yang kau akan ikut aku. " Woojin memandang Ryujin yang sedang tergesa-gesa mengemas barangnya.
"Kawan adik macam mana? Diorang kena ikut adik. Adik nak diorang ikut adik. " tangan Ryujin disentuh.
"Dalam keadaan macam ni kau masih fikirkan kawan-kawan kau lagi? Kita tak boleh percaya sesiapa lah dik. Mungkin dalam kalangan kawan kau dekat sini ada yang dah kena gigit. Kau nak duduk dekat sini juga ke? " soal Ryujin.
"Tapi kawan-kawan adik macam mana? Tak akan adik seorang je yang selamat. Habis diorang? "
"Kalau aku cakap antara kawan-kawan kau tu mungkin ada yang dah kena gigit. Kau masih nak bawa sekali ke? " Woojin terdiam.
"Ingat Woojin. Ada masa kita kena pentingkan diri kita sendiri dan jangan percayakan sesiapa. Termasuk akak. " Woojin yang sedang menunduk terus mengangkat kepalanya apabila Ryujin berkata sebegitu.
"Dah jom. "
Lengan Woojin ditarik dan Ryujin berjalan keluar bersamanya secara senyap-senyap.
"Argh! Argh! "
"Huark! Huark! "
"Tolong! Tolong kami! Tolong!"
"Argh! "
"Woojin lari! "
Hai korang!!. Dah lama siot saya tak update. Haha. Maaf lah ya. Sibuk sikit. So ini dia. Hadiah saya bagi. Duit raya tak leh bagi. Jadi saya kasi update. Okey?
Btw selamat hari raya semuaaa!! Saya minta maaf kalau selama saya jadi author ni ada yang termungkir janji ke. Fanfic tiba-tiba jadi sendu, tak best ke. Apa-apa lah. Maaf ya?
Hihi okey tu je. Baiiiiii
YOU ARE READING
[C] In Game
FantastikBila selalu sangat bermain video game sampai tak ingat dunia dan tidak mendengar kata orang tua. Akhirnya diri aku selamat masuk ke dalam game tersebut. Game yang aku harus menang semua level dengan cara menembak kesemua zombie yang ada di dalam le...