Pt.4

12 4 0
                                    


"Is there anything that I can help you, milady? I feel guilty for letting you prepare the breakfast. It's supposed to be Steven's work" kata Puan Hall sambil menundukkan kepalanya. "Aww, don't be. I just want to do something good for my brothers" aku mengikat tali apron di belakang. "Milady, may I set up the dining table for you?". "Yes, please!".

Pancake? Check. Juice? Check. Apa lagi yang tak cukup? Aku mengetuk-ngetuk daguku dengan jari telunjuk. "Maple syrup milady" Puan Hall menghulurkan satu jag kecil Maple syrup kepadaku melengkapkan kekurangan yang sedangku cari sebentar tadi. "Thank you Mrs. Hall!". Sekarang tinggal nak panggil mereka turun makan. Aku pergi ke setiap bilik dan mengetuk pintu mereka. "Breakfast is ready!".

Selang beberapa minit, akhirnya ketiga-tiga putera idamanku muncul. Aku seperti terpana melihat kesegakkan abang-abangku sendiri. Wow, prince charming really exists! It's not just a fairytale. "Tak perlu pandang lama-lama, I know that, I'm too handsome for you to handle" Kai tersenyum sinis. "Nak autograph or selfie cakap!" sokong abang Suho. Haih, dah mula dah penyakit angkat bakul sendiri.

Aku menjelingkan mata. "Eee, perasannya!" nafiku walaupun kenyataannya mereka memang tersangatlah kacak. Terutamanya abang Luhan. "Yang handsome Luhan oppa(abang) seorang je" sakatku. "Liar~" serentak abang Suho dan Kai menyanyi. "Stop teasing your sister" tegur Luhan. Aku menjelir lidah kepada abang Suho dan Kai.

Ahh~ aroma sirap Maple ni memang berjaya membuka seleraku pagi ni. This will light up my mood! Dengan satu suapan, akhirnya aku berjaya menghabiskan pancake begitu juga dengan abang-abang kesayanganku. Tidak lama selepas itu, kami dihidangkan teh herba yang diekstrak dengan daun pudina di verandah. Aroma segar yang datang dari teh herba ini membuatkan mindaku relaks seketika.

Nyaman rasanya suasana. Selesai menghidang teh herba, Puan Hall mengundurkan diri dan melakukan tugasannya. Aku menghirup teh herba ini, sementara ia masih panas. Ah~ nikmatnya! Masing-masing dalam anganan sendiri sambil menikmati teh herba. "Kaira, perlawanan akhir gimnastik Kaira bila?" soal abang Suho seusai dia mencicip tehnya. "Ah, now you remind me that, here!" aku menghulurkan tiga tiket kepada mereka. "Pastikan datang ya" aku menghadiahkan pandangan maut sebagai ugutan.

Lagu Ma Boy mula berkumandang menandakan panggilan masuk. "Hello?" sapa Kaira. "Hi, Kaira" jawab lelaki di dalam talian itu dengan penuh keyakinan. "Who is this? How did you get my number?" Kaira mula curiga dengan gerangan itu kerana Kaira tidak akan memberi nombornya kepada orang sembarangan. Lelaki itu tergelak kecil mendengar persoalan Kaira. "You sure don't recognize me aren't you? It's me, Ryan. The waiter that took your order last night" lelaki itu perkenalkan dirinya. Kening kanan Kaira terangkat mendengar pengakuan berani mati lelaki bernama Ryan itu. Kaira menyilangkan kakinya sebelum melemparkan renungan mengancam ke arah Kai dan Suho.

Mereka seperti menangkap maksud renungan itu segera mengelengkan kepala dan menunding jari kepada Luhan. "Oh, it's you! No wonder you sound so familiar to me" Kaira menyambung perbualannya dengan Ryan. "Hey, I was thinking if we could catch a movie and maybe a dinner tomorrow. What you say?" Ryan meluahkan niat sebenarnya. "I would love too but unfortunately, tomorrow my schedule is pack. I'm sorry!" Kaira menolak pelawaan Ryan dengan sopan. "Oh, it's ok! We still can make it next time right? Sorry for disturbing" jawab Ryan dengan nada yang sedikit kecewa. "It's okay Ryan, thanks for invite. I gotta go for now, bye!" Kaira mematikan.

Aku merenung sedalam-dalamanya, tetapi ternyata renunganku ini sedikit pun tidak menggertakkan abang Luhan. Malah, dia boleh lagi mencicip teh herba ditangannya dengan tenang seperti tiada apa-apa yang berlaku. Sekarang aku tahu, rupanya abang keluar lambat dari restoran semalam sebab dia bagi nombor aku dekat Ryan. Aku mendengus kasar dan mula mengatur langkahku meninggalkan mereka.

XOXOWhere stories live. Discover now