Pt.4

4 0 0
                                    

"Pelik... Bukan ramai pelanggan perempuan datang sini ke? Tak akan satu pun yang datang dekat abang?" Kaira sedari tadi leka makan, kini menyertai perbualan mereka. Mendengar persoalan gadis itu, Xiumin tersenyum sehinggakan matanya seakan tertutup. "Sebab abang masih tunggu Kaira" usik Xiumin. Buat seketika, Kaira terkaku lalu menghamburkan gelaknya yang tak ikhlas. "Pandai abang berjenaka!" sambungnya sambil menepuk perlahan bahu Xiumin.

Benar, bahawa Xiumin menyimpan perasaan terhadap Kaira sewaktu dia masih berada di Amerika lagi. Akan tetapi, Kaira menolak perasaannya kerana dia sayang akan Xiumin seperti mana dia sayang akan abang-abangnya. Sepemergian kedua orang tuanya, Luhan, Suho Xiumin dan Kai yang sering menemani Kaira dan memberi semangat untuk dia teruskan hidup.

"Kaira? Kaira!" jerit Kai di cuping telinga Kaira. Terasa seperti gegendang telinganya ditusuk oleh pedang, Kaira menjauhkan dirinya daripada Kai sambil menekup telinganya. "What the..." Kaira menyumpah. "We're home! Tak nak keluar kereta?" Kai perli Kaira yang baru sahaja sedar daripada angan-angannya.

Aku lekas ke dapur untuk membasahkan tekakku dengan air mineral. Sedang aku menikmati setiap teguk air yang mengalir deras ke dalam esofagusku, mataku tertarik pada bekas makanan yang berada di atas meja makan. Rasanya tadi abang tak ada pesan makanan tambahan dari kafe kan? Aku membuka bekas tersebut dan tersenyum lebar. Chapssaltteok (kuih beras Korea)!!! Disebabkan kuih beras ini merupakan kegemaranku, aku menolak tepi rasa kenyang ini lalu menyumbat satu kuih beras ke dalam mulut. Hati banyak senang!

Kejap, siapa pula yang belikan dan tadi kita ada singgah mana-mana kedai ke? Hmm, pelik tapi tak apa... asalkan aku dapat makan! "Makan lagi?" soal abang Suho seakan tidak percaya. "Terima kasih belikan" tebakku sambil tersengih. "Beli? Itu jiran kita bagilah" terang abang Suho. "Ooo~" aku mengangguk mengerti.

"Kai, dah ada pilihan ke belum?" aku soal sambil mata ligat memandang skrin komputer ribaku. "Not yet!" balas Kai yang matanya masih tak lekang daripada komputer riba miliknya. Ish, nak pilih sekolah pun susah. Macam nak pilih menu makan pula. "Kaira, kita masih nak sambung sekolah sukan ke?" soal Kai secara tiba-tiba. Persoalannya membuatkan tumpuanku terarah kepadanya.

"Why so sudden?". "Well, it just that I found about this Kirin Art High School and its kinda cool!". Aku terus melulu ke arah Kai untuk dapat maklumat lebih. "Hmm, not bad. Tapi tak sayang ke nak tinggal sukan kesayangan kita?". "I do love basketball, it just that I love dancing more. I mean, I started to love it since dance is like our new routine now. Plus, mama and papa would love if we continue their journey".

Kata-kata Kai buat Kaira terpana seketika. "I don't know about you but I will definitely attend this school". Kaira masih diam membisu memikirkan tentang apa yang Kai katakan. "Halah~ tak perlulah nak pening sangat. Kita boleh saja pergi sekolah yang berasingan" tambah Kai. "Hmm, patut ke kita sekolah berasingan? Ataupun masuk je sekolah tu?" Kaira bersidang bersama jemaah yang hadir perjumpaan di dalam mindanya.

"Kai!!! Move your lazy ass now!" suaraku memetir. Mendengar sahaja suaraku, Kai mula menghentak-hentakkan kakinya persis anak kecil yang tidak dapat permainan mereka. "Kaira, dah hampir 2 jam kita berlatih. Can't we take 30? Or at least five minutes?" rengek Kai. Aku mengerlingkan mataku dan menghampiri dia. "Really Kai? Can you not overact? Its only half an hour we have been practiced. The audition is around the corner".

"Pretty please Kaira yang comel lagi baik hati" cuba Kai sekali lagi sambil mengelip-ngelipkan matanya. "Fine! You better use these minutes to rest because after this if you lose your focus, I going to kick your ass. Get me?" Kaira memberi amaran. Setelah menerima amaran, Kai memberi tabik hormat kepada adik kembarnya.

XOXOWhere stories live. Discover now